• Anonym

tänker stämma brallorna av "pappan"!!

Har du på allvar funderat vad det innebär ifall du förlorar ditt civilrättsmål? Och tro mig det kommer du med högsts sannolikhet att göra också. Vad innebär det rent ekonomiskt för dig att betala dian och hans advokatkostnader? Har ni rättshjälp eller inte? I värsta fall kan du hamna att betala en räkning på ca 100 000 kr och han får ännu en anledninmg att ignorera dig och ert barn och vad har du då uträttat med detta, ingenting förutom att du ruinerat dig själv och mycket mer frustrerad och bitter än vad du är nu. Att du skulle ruinera han med det här finns inte ens på kartan, det kommer aldrig att hända. Ända frågan är hur mycket problem det kommer att åsamka dig själv...

• Anonym
    GangsterKermit skrev 2013-01-14 00:10:36 följande:
    En person ska inte tvingas till att bli en förälder. Det är inte rätt mot honom eller barnet. För det skulle skada mer om du satte igång en rättsprocess som skulle skada mycket i era psyken och framförallt det skulle skada barnet.

i så fall är det inte heller rätt att ts tvingades att bli förälder.  Mitt i halva graviditeten kom hennes ex på att han inte ville bli förälder längre, och därmed tvingar henne att bli föräder då hon inte längre kan göra en ev abort.
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-01-14 00:40:05 följande:

i så fall är det inte heller rätt att ts tvingades att bli förälder.  Mitt i halva graviditeten kom hennes ex på att han inte ville bli förälder längre, och därmed tvingar henne att bli föräder då hon inte längre kan göra en ev abort.
    Ts kan lämna bort barnet till myndigheterna.
    Anonym (TS) skrev 2013-01-14 00:53:36 följande:

Men "pappan" är ju REDAN förälder oavsett vad han tycker om det och barnet går inte att få ogjort. Man kan dock inte tvinga en förälder till nåt annat än att betala underhåll för sitt barn enligt dagens lagstiftning. Men det är inte det frågan handlar om för mig. "Pappan" får göra precis som han vill med sitt liv. Det är inte min sak att diktera vilken sorts relation han skapar till sitt barn. Däremot är det min rätt att stämma honom för att ha brutit vår överenskommelse om att ta hand om barnet tillsammans. Om jag lyckas driva igenom frågan i domstol och vinner kommer mitt barn dessutom gynnas indirekt genom att hushållets privatekonomi förbättras och barnet därmed också får högre levnadsstandard.
    Vad vinner du på att stämma honom och stå med alla advokatkostnader själv efter att du förlorat?

• Anonym
    Anonym (TS) skrev 2013-01-14 01:09:45 följande:

Men jag kan ju inte lämna över endast halva barnet till myndigheterna.
    Rak fråga: Vill du bara ha HALVA BARNET?
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-01-14 01:11:04 följande:
    Rak fråga: Vill du bara ha HALVA BARNET?

Vilken del då? Vänstra eller högra sidan?
  • Anonym
    Anonym (TS) skrev 2013-01-14 00:53:36 följande:
    Men "pappan" är ju REDAN förälder oavsett vad han tycker om det och barnet går inte att få ogjort. Man kan dock inte tvinga en förälder till nåt annat än att betala underhåll för sitt barn enligt dagens lagstiftning. Men det är inte det frågan handlar om för mig. "Pappan" får göra precis som han vill med sitt liv. Det är inte min sak att diktera vilken sorts relation han skapar till sitt barn. Däremot är det min rätt att stämma honom för att ha brutit vår överenskommelse om att ta hand om barnet tillsammans. Om jag lyckas driva igenom frågan i domstol och vinner kommer mitt barn dessutom gynnas indirekt genom att hushållets privatekonomi förbättras och barnet därmed också får högre levnadsstandard.

Klassisk girighet det där... Att stämma nån för att förbättra hushållets privatekonomi... En annan drömmer om att vinna på lotto, du drömmer om att stämma skiten av någon som lovat nåt den inte håller... Få se nu, hur många har någon gång lovat nåt den inte håller? Ska alla dessa kunna stämmas också?
  • Anonym
    sannisen04 skrev 2013-01-14 08:24:33 följande:
    Vilka hemska ord du använder!!! Överenskommelse, avtalsbrott och inte minst att du slavar gratis när du tar hand om ditt barn! För det är nog så du får se det. Ditt barn, ditt ansvar! Pappan ska såklart betala underhåll. Klarar du inte av att finnas för ditt barn utan att se det som en enorm uppoffring borde du kanske kolla, typ stödfamilj? Det är pappan som förlorar på det här! Hellre att barnet har en stabil förälder som inte vill något hellre än att ge allt, än två, där den ena egentligen inte vill!

• Anonym

Det var ju fint tänkt TS.
    Det dumma i kråksången är ju att du har beslutat att skaffa barn, 100% själv. Mannen har inget att säga till om i fråga om abort eller inte. 

• Anonym
    Anonym (Lesspåmän) skrev 2013-01-14 11:17:58 följande:
    Visst finns det kvinnor som släpper sitt ansvar, lika illa som när männen gör det men det är mkt vanligare att mannen struntar i sitt barn. Svårare för en kvinna eftersom det är vi som bär på barnet.

Finns så många ensamstående mammor o alla har då fan inte särat o blivit gravida för skojs skull... 
    Klart de allra flesta har velat ha barn med just den man som lämnat dem.
  • Anonym
    Anonym (TS) skrev 2013-01-14 11:42:17 följande:

Att skaffa barn medför oftast en sänkning i levnadsstandard och det får man som förälder räkna med. Det går ju inte att fortsätta leva som innan. Jag accepterar med gott sinne hälften av min sänkta levnadsstandard. Den andra hälften av min sänkta levnadsstandard ser jag som egentligen tillhörande "pappan". Jag betalar med andra ord för hans del också och subventionerar hans liv så att han kan fortsätta leva som innan vårt barn föddes. Jag är inte intresserad av att försörja "pappan".
    Vem tvingar dig att arbeta deltid? Du har VALT det.

Du har valt att föda och bo med barnet. Så du får ta allt vad det innebär. Pappan kommer undan med underhåll.
Svar på tråden tänker stämma brallorna av "pappan"!!