• Anonym (TS)

tänker stämma brallorna av "pappan"!!

Jennie med ie skrev 2013-01-13 15:08:14 följande:
    Att försöka få högre underhåll är dock den bästa chansen TS har att få mer pengar så det är högst relevant. Ö h t handlar det ju inte om hurvida pappan agerar rätt eller fel, utan om TS chanser att lyckas med sin agenda.

Fast tyvärr är jag inte intresserad av ett högre underhållsbidrag. Jag är intresserad av att sätta dit low life "pappan" för att han dumpat sin skit på min bakgård. Jag blir tvungen att skyffla undan skiten men gör det såklart inte gratis.
  • Anonym (TS)
    smurfelina76 skrev 2013-01-13 16:52:18 följande:
    Jag har så svårt att förstå att barnfrågan ska bli en så stor och infekterad del av så mångas liv. Att man koncentrerar sig mer på att vara arg än att se vad man har framför sig. TS: Jag förstår att du är bitter över att han brutit mot något ni faktiskt bestämt tillsammans. Det är inte så att ni skaffat en hund som går att omplacera eller köpt en bil som faktiskt går att sälja. Utan ni har skaffat ett barn tillsammans som han nu valt att inte ta hand om för det passar inte i hans liv eftersom han helt plötsligt inte vill ha dig. Jag skulle absolut kunna säga STÄM skiten ur honom för att han lagt minst 18 års eget ansvar på dig. Du hade säkerligen inte tagit beslutet att blivit en ensam mamma om du vetat det här. Men det känns som du är trött redan nu på att allt runtomkring, lovar dig det blir inte bättre av att ha rättegång osv. Det kommer ta alla dina krafter och risken är att du inte kommer orka med ditt barn eller ditt jobb för att du är själsligen trasig av en tvist som är enligt mig omöjlig att vinna. Däremot om du vet att han tjänar bra och du har en advokat som säger att han skulle få betala mer i UH så stäm honom på UH istället så din ekonomiska situtaion blir bättre. Att tvinga på honom ett faderskap han inte vill ha kommer aldrig gynna ditt barn inte heller dig då du kommer se hur det blir ett tvång. Sök istället hjälp på kommunen med att då avslastning 1-2 helger i månaden så att du får chansen att ladda dina batterier och få möjlighet att vara den bra mamman du säkerligen är. Men jag kan verkligen hålla med om att han är en riktig skit som övergivit det barn han faktiskt planerat med dig. Fast han sårar mer barnet än dig och då är det viktigt att du finns där som en stark och bra förebild för ditt barn.   Be om hjälp för att kunna förklara för ditt barn varför pappa inte finns i bilden. Att sitta och snacka skit om sitt barns pappa till sina barn för aldrig något gott med sig. Men man ska heller inte måla upp en fantasi bild för barnet om den frånvarande föräldern. utan man ska hålla sig till sanningen utan hårda ord och onödiga tillägg. Jag tror att du och ditt barn kommer kunna få ett bra liv tillsammans trots att pappan är frånvarande och inte kapabel till att ta ansvar!              

Kommer aldrig att snacka skit om "pappan" inför barnet. Kan skilja på min och barnets relation till "pappan". Tids nog kommer hen att bli besviken på sin "pappa" oavsett om jag lovprisar eller snackar skit om "pappan". Min stämning har endast att göra med min och "pappans" relation och hans vidriga avtalsbrott.
  • Anonym (TS)
    TrendyFarsa skrev 2013-01-13 17:19:47 följande:
    Så du vill inte ha hand om barnet 100% av tiden? Du ser hellre att DITT barn är 50% av tiden med en person som inte ens vill ha med varken dig eller barnet att göra? Det är bättre att han som inte vill ha barnet tvingas ha det så du får egentid. Hur kommer barnet att må när barnet tvingas vara hos en som inte vill ha barnet där? Men du skiter i ditt barn och dess känslor för du vill ha cash! Du verkar vara en riktigt vidrig människa och en usel förälder, och sen en sak till: - Se inte på så mycket amerikanska serier, du kan inte stämma någon som gjort som ditt ex, ok? Som många sagt, det här är inte USA. (sen att det i vissa fall borde gå, det är en annan sak)
    Östermalm - Mer behöver inte sägas.

Men hur tror du att barnet mår när han tvingas att vara med mig när jag inte vill ha hen 50% av tiden? Spelar väl ingen roll hos vem hen är hos halva tiden kan man ju tycka då.
  • Anonym (TS)
    Ramborg skrev 2013-01-13 17:17:45 följande:
    Han kan till exempel påstå att det han förväntade sig av föräldraskapet var att du skulle vara huvudsaklig omsorgsgivare för barnet. Alltså har du inte förlorat något. Vad säger du till det argumentet?
    42.

Ett barn är båda föräldrarnas ansvar lika mycket. 50% var så att säga. Det är väl ändå grundförutsättningen. Det är hans sak att bevisa att vi haft någon annan privat överenskommelse. Och hans sak att bevisa att den överenskommelsen skulle varit att han endast donerade sperma.
  • Anonym (TS)
    Enyo skrev 2013-01-13 17:26:37 följande:
    Är det ert barn du titulerar som skit?

Haha, en olycklig liknelse. Mitt barn är givetvis min älskling :)
  • Anonym (TS)
    Virriga Vera skrev 2013-01-13 17:53:44 följande:
    Jag tycker att det är så synd om ditt barn. Varför inte istället strunta i honom och visa dig vara den bättre personen och istället ägna tid och energi åt ditt barn. Hämndlystnad är aldrig vackert.

Det handlar inte om hämnd. Det handlar om att jag inte orkar vara en bra mamma 100% av tiden. Det är inte meningen att man ska vara ensam med ett barn. Om naturen hade ämnat det på det viset så skulle det inte behövas två föräldrar att skapa liv. Jag skulle orka vara en bra mamma 50% av tiden. Jag är inte superwoman utan bara en människa. Stämma skiten tänker jag göra och sedan kommer jag anlita mig en barnflicka eller nåt för pengarna och bli den bästa morsan ever.
  • Anonym (TS)
    Anonym skrev 2013-01-13 18:20:54 följande:
    På vilket sätt tror TS att hennes agerande kommer främja faderns kontakt med ungen i fråga han lär förmodligen hata dig och på köpet ungen om du försöker driva en process mot honom som du förmodligen aldrig kommer vinna. Det bli med andra ord bara förlorare i din iver att hämnas.

Varför skulle "pappan" hata barnet för MITT beteende? Barnet är väl inte ansvarigt för MINA val och handlingar här i livet..??!?
  • Anonym (TS)
    LindaEfraim skrev 2013-01-13 18:40:35 följande:
    Anonym Hon menar att gubben ska ta han om sin avkomma fysiskt och inte vara med plånboken!

Gubben får själv bestämma om han vill ta ansvar genom att faktiskt finnas till för barnet rent fysiskt eller genom att betala för att slippa det. Jag önskar såklart att han väljer umgänge framför att bli ruinerad av mig.
  • Anonym (TS)
    Anonym skrev 2013-01-13 19:33:45 följande:
    Intressant tanke att man skulle kunna stämma en kille för avtalsbrott för att han ändrade sig ang att vara en närvarande förälder. Tänk en tjej och en kille som kommer överens om sex, båda njuter men så ändrar sig tjejen efteråt och anmäler killen för våldtäkt, menar du att killen då ska anses ha våldtagit tjejen och bli dömd för det?

Parterna avtalade fram att de skulle ha sex med varandra och sedan gjorde de precis det de avtalat fram - hade sex. Inget avtalsbrott där inte.
  • Anonym (TS)
    Anonym (AR) skrev 2013-01-13 21:21:18 följande:
    Hur mycket hoppas du på att få av pappan per månad TS? 

Så mycket det bara går. Det kommer att bli skillnaden på om jag tvingas skaffa mig en tonårig au pair från moldavien eller en professionell barnflicka.
Svar på tråden tänker stämma brallorna av "pappan"!!