Inlägg från: Jättekul |Visa alla inlägg
  • Jättekul

Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..

Snöviolen skrev 2013-01-12 12:43:26 följande:
    Jaha och innan jag gifte mig hade jag två pojkvänner före min tredje pojkvän som sen blev min man. Själv har jag aldrig haft ett KK, så då måste jag vara bättre än dig.
    Jag har heller aldrig haft ett KK och inte mina vänner heller. Jag skulle vilja veta var TS kommer ifrån.
  • Jättekul
    Persisk skrev 2013-01-12 12:53:32 följande:

Har du missat det eller ? Jag är persisk från Iran
    Ja, jag förstår att man måste förtydliga saker för dig. Varifrån kommer du i Sverige.

En förort till Stockholm, Göteborg eller?

Från landet.

Som du pratar och resonerar så tror jag att du kommer från en förort som folk i folkmun kallar för "getto".

Rätta mig om jag har fel?

Dessutom så är du väl inte född i Iran? Så du är inte persier enligt Iran och dess lagar? 
  • Jättekul
    Persisk skrev 2013-01-12 13:04:38 följande:

Stockholm, Kista och det är inget ghetto. Min man bor i Solna och jag bor hos honom nu men jag har vuxit upp i Kista. Det är Rinkeby Tensta Husby kallas ghetton, inte kista. ja jag är född här men ändras min etnicitet för det eller ? Jag är och kommer alltid att vara persisk för min mamma oxh pappa är det och de skapade mig , inte svenska föräldrar med andra ord och ja jag är född här men det ändrar ju inte på min etnicitet ?
    Solna, är en mycket gammal förort till Stockholm. Det bor många svenskar kvar där som alltid har bott där.
    Antar att ni bor i Hagalund då. Med den inställningen du har lär du inte få många vänner i Solna.

Varför flyttar du inte tillbaka till Iran?  
  • Jättekul
    Persisk skrev 2013-01-12 13:11:53 följande:

varför skulle jag flytta tillbaka till Iran ? Har du problem med mig eller? Jag bor i Sverige och räknas som svensk medborgare men jag är inte ernisk svensk , ända sammanhanget jag räknas som svensk är nationalitet och medborgarskap av den enkla anledningen Att jag bor här. jag är stolt Pers. Jag har inget emot Svenskar, gillar bara inte de beteendet som många av era tjejer har , det sa jag flera gånger att jag inte har problem med er, sanningen om viss av er tjejer vet alla och måste komma fram även om ni förnekar
    Ja, som svensk har jag faktiskt problem med dig. 
    Sen har jag problem med att du nu skriver "som många av era tjejer har" istället för som tidigare "alla" .

Hur ska du ha det egentligen? Du ändrar din story inte bara här utan om hur många pojkvänner och KK du har haft.

Jag trodde det var en klyscha när någon skrev, att Iranier de ändrar sig vartefter som. Det verkar som om den personen hade rätt. 
  • Jättekul
    Persisk skrev 2013-01-12 13:21:40 följande:

Min man är den typen av kille som inte festar eller festat så mycket , inte låg runt osv. han pluggade hela tiden och är Högskoleutbildad nu, han har ju självklart haft tjejer men det var för länge sen nu är vi gifta och älskar varandra och lever ett bra liv med fokus på oss själv samt barnet som kommer . Vi pratar alldrig om vårt förflutna liv, det är nu som det gäller och man ska släppa det förflutna och leva i verkligheten.
    Jaha, länge sedan han haft tjejer. är han en 40-årig man du gift dig med?
  • Jättekul
    TrendyFarsa skrev 2013-01-12 13:18:55 följande:
    Vänta lite nu, om man läser detta inlägg så verkar det som att det är DU som är smygrasistisk.

Jag har inget emot perser, gillar bara inte det betéendet som många av er har. Jag tog det DU skrev och bytte ut några ord. Är det "Smygrasism" enligt dig?

En fråga:
    - Jag har gått i skola och även haft den tvivelaktiga förmånen att arbeta med ditt folk och jag undrar varför 100% av de perser som jag träffat i Sverige men även utomlands hatar, ja hatar Judar?

Hatar du Judar, har du judiska vänner, kan du erkänna judarnas inflytande i uppkomsten av Persien som nation?
    Jag är också intresserad av vad du anser om judar TS?
  • Jättekul
    Persisk skrev 2013-01-12 13:51:49 följande:
    Nej han är 26 år som jag skrev igår, men du verkar inte läsa allt utan läser det du vill. Och jag svarade den andra användaren som fråga vad jag tycker om judar, varför skulle jag hata judar? jag känner inga judar överhuvudtaget och nej jag hatar inte dom.

Att du säger att du har problem med mig, är ju ditt egna problem. Inget jag bryr mig om. Jag har problem med dig också faktisk om du nu ska ha problem med mig.
    Varför har du problem med mig?
  • Jättekul
    Persisk skrev 2013-01-12 14:07:52 följande:
    Av samma anledning att du har problem med mig som du skrev, varför har du problem med mig? 
    Jag har problem med dig därför att du sprider falsk propaganda.
    Jag har problem med dig därför att du är rasistisk mot svenskar som uppenbarligen har öppnat sitt land för dina föräldrar (antar att du är andra generationens invandrare).

• Jättekul
    Persisk skrev 2013-01-12 14:19:19 följande:
    Om du kränker oss så är det klart att du blir kränkt dubbelt tillbaka. Men du behöver inte vara orolig, vi kränker inte någon bara såhär.. om nån kränker oss så då är det klart att vi ''ger tillbaka'' det är ju det vanliga som alla gör. 
    Varför bor ni i Solna för. Där det finns bra många fler svenskar än invandrare. Dessutom inte speciellt många iranier mot andra ställen i Stockholm.

Varför väljer ni att bo i Solna och inte i ett invandrartätt område? 
  • Jättekul
    Persisk skrev 2013-01-12 14:38:48 följande:
    Eftersom min kille har bott här sen flera år tillbaka och det bor massor med Invandrare i solna, har många vänner (Iranier,araber, Syrianer,kurder osv) som bor här i Solna också, hela Stockholm eller de flesta ställerna är invandrarrätt vilket är jätte bra tycker jag. Bott i kista och kommer därifrån men nu bor jag och min man tillsammans i hans lägenhet som han haft sedan 2007
    Hagalund alltså.
  • Jättekul
    Errol Flynn skrev 2013-01-12 14:52:46 följande:
    Jag tror TS bara driver med oss. Förmodligen är hon en svensk rasist som försöker provocera fram hat mot invandrare i den här tråden. Jag har kompisar från Iran och dom är högutbildade med perfekt svenska. Inga såna här ****...............
    Jag tror inte att hon driver med oss, tyvärr. Däremot tror jag att hon verkligen är "lågklass" och då även bland Iranier. Känner själv till några iranier och de är högutbildade. Tjejerna gifter sig inte så unga utan ser till att ha en utbildning först. Sen har en person med kunnighet i svenska språkets tal och skrift upptäckt att TS är uppvuxen i ett gettoområde.

Ett förslag till dig TS när du fått din bebis. Börja plugga och utbilda dig. Det tror jag du skulle må bra av. 
  • Jättekul
    Errol Flynn skrev 2013-01-12 14:54:20 följande:
    Jag sätter inte min fot i Kista C tex. Herregud vilket förfall. Gå på bio där = otänkbart.
    Jag håller med. Det skulle jag inte heller göra. 

Dagtid-eventuellt

Kvällstid-ja, med skottsäker väst om jag får betalt. 
  • Jättekul
    Dorian Ertymexx skrev 2013-01-12 16:11:00 följande:

Har inte direkt insikt i just ungerska skolväsendet, men som teknokratisk ateist tycker jag att idén är bisarr. Religion ska, rent undervisningsmässigt åsido, inte ha något med skolan att göra. Inte i Ungern, inte i Sverige. Vill man fostra sina barn till katoliker, lutheraner, muslimer, judar, taoister, what have you, så får man göra det själv eller i något slags söndagsskola. Skolan ska ägna sig åt faktuell undervisning, inte åt hokuspokus.
    Håller med
Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..