Inlägg från: Ejder |Visa alla inlägg
  • Ejder

Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..

Svenskflicka skrev 2013-01-12 00:28:02 följande:
    Jag tror inte att du kan säga att MÄN tycker om dittan och dattan. Det är personligt, min partner tycker inte att det är feminint med mycket smink, han föredrar den verkliga skönheten under sminket. Så personligen behöver man inte klä ut sig för att fånga uppmärksamhet från det manliga könet.
    Vad vet du om vad han tycker? De flesta svensk män säger att de tycker om sin partners typ av utseende för att vara snälla.

Finns forskning som visar att mäns smak vad gäller kvinnor är mycket lika. Vi går igång på kvinnliga former. 
  • Ejder
    EnAnonumius skrev 2013-01-12 00:31:54 följande:
    Vadå?
    Som sagt.. Jag har aldrig rackat ned på hennes utseende.. Utan på hennes sminkning.

Vad är det som är så svårt för dig att fatta skillnaden mellan "utseende" och "sminkning" så att du måste ta ut din okunskap på omgivningen?

Eller gillar du att sitta och ljuga i största allmänhet för att du har svårt att förstå skillnaden mellan "sminkning" och "utseende" och har behov av att provocera?

Det kommer aldrig att bli sanning om att jag har problem med vackra kvinnor bara för att du upprepar den lögnen för att du har allvarliga problem mellan att skilja på "utseende" och "sminkning".

Sminket är en del av utseendet.

Du har ful frisyr, äckliga naglar, tantkläder, osmakligt sminkad och extremt osexiga skor. Men kom ihåg att jag inte kommenterat ditt utseende. Allvarligt talat! Tror du på dig själv när du skriver det?
  • Ejder
    Svenskflicka skrev 2013-01-12 00:36:08 följande:
    Men nu vet du ju inte direkt vilka former jag har, så du kan inte ens andas om det.

Att du sedan menar att min partner säger att jag är vacker bara för att vara snäll visar vilken låg syn du har på andra människor. Vilken rätt har du att påstå att jag inte är vacker??? Du vet ju inte ens hur jag ser ut! 
    Nej, jag har ingen aning om hur du ser ut och har heller inte påstått att du inte är vacker. Jag bara s'ger att du inte kan veta vad din man tycker om sminkade tjejer bara för att han har sagt att han inte gillar det. Smink är skapat för att attrahera det manliga sinnet.
  • Ejder
    Snöviolen skrev 2013-01-12 00:39:36 följande:
    Jag tycker hennes sminkning är gräslig och sen skryter hon att alla perser är så snygga, men har de flera kg smink på sig, så är de inte snygga och det gäller alla kvinnor i alla länder.
    och det bestämmer du? Om en kvinna attraherar män är hon vacker och jag är rätt säker på att TS inte har de minsta problem att attrahera killar.
  • Ejder
    EnAnonumius skrev 2013-01-12 00:55:55 följande:
    Ja och DU det finns många olika sätt att sminka sig på med. Synd att du är för korkad till att fatta detta.
    Och alla män gillar inte samma typ av sminkning heller. Det verkar du ju för dum till att fatta med att det finns många olika sminklooker.

Bara för att man tycker en viss typ av sminkning är ful så betyder det inte att man är osminkad själv eller att man tycker kvinnan är ful. Det verkar ju du för dum till att fatta detta med.
    Jaja, för din och din mans skull så kan jag väl gå med på att just han aldrig använder sig av vita lögner.
  • Ejder
    Miss Blue skrev 2013-01-12 01:05:00 följande:
    Och genom sig själv känner man andra
    Ja, givetvis. Jag är man själv ovh vet hur män fungerar.
  • Ejder
    Svenskflicka skrev 2013-01-12 01:10:14 följande:
    men du är ju inte alla män i vårt land, alla tycker inte som du. 
    Det har inte med åsikter att göra utan vad män tänder på.
  • Ejder
    Svenskflicka skrev 2013-01-12 01:13:14 följande:
    men förstår du inte ALLA män tänder inte på samma sak. 
    inte alla nej, men de flesta män tänder på i stort sätt samma saker. Kurviga kroppar, långt feminist hår, feminint ansikte mm mm. Det har gjorts forskning på området och det är så det ser ut.
  • Ejder
    Svenskflicka skrev 2013-01-12 01:17:53 följande:
    Men vem är det som säger att vi svenska kvinnor inte kan ha kurviga kroppar, feminina drag, långt hår?? 
    Givetvis kan de det och det finns många exempel på sådana svenska kvinnor. Men det handlar ju också om vad man gör med det man har. Har du en fin kurvig kropp men sätter på dig en kofta som ger dig en rak kroppsform så går ju den effekten på mannen förlorad. Detsamma om du har tjockt fint hår men väler att göra dig en killfrisyr.
  • Ejder
    Svenskflicka skrev 2013-01-12 01:24:48 följande:
    Men skall inte kvinnan få ha den frisyr hon känner sig sexig i?? Mannen skall väl inte bestämma. Och en kvinna som verkligen är sexig, och känner sig sexig kan ta på sig en sopsäck och ändå spegla sin sexualitet. Du är alltför ytlig herr ejder.
    En riktig kvinna vill göra sig fin för sin man. Om en kvinna vill klä sig i kläder som får hennes man att titta på andra så kommer det inte heller att gynna henne i framtiden. Risken för att han är otrogen ökar t.e.x. 
  • Ejder
    Svenskflicka skrev 2013-01-12 07:25:26 följande:
    Ja. är det ditt synsätt på kvinnor så fine. Men ajg tror inte att ALLA tänker som du. 
    Nej, jag vet vilket ju förklarar varför hälften av alkla äktenskap slutar i skilsmässa.Det är omöjligt att vara gift med en tjej som ser ut som Hanna Fahl utan att bli sexuellt frustrerad.
  • Ejder
    Dorian Ertymexx skrev 2013-01-13 10:30:18 följande:

Nope. Det står att skolan inte ska ta med eleverna på utövande av religiösa riter. Med andra ord, så länge prästen inte snackar, eller möjligen håller sig till sekulära saker i sitt tal, så får elever vara i kyrkor. Men det är inte, och har aldrig varit en svensk sedvänja att hålla avslutning i kyrkan. Vissa skolor har haft avslutning i kyrkan eftersom det har varit en nära och bra lokal, medan många skolor har haft tillgång till aula eller liknande. Skolan ska vara konfessionsfri, DET står det i skolverkets beslut. Och det innebär att det är att föredra om skolor hittar andra lokaler än kyrkor, men går det inte så får man vara i kyrkor, så länge man inte håller gudstjänst, som sagt.
    Vi gillar olika?

Religiösa skolor ska givetvis få finnas. Mångfald i utbildningssystemet är oerhört viktigt för att inte få den likriktning som vi ser idag där människor har så lika människor omkring sig att de inte ser längre än näsan räcker.
  • Ejder
    Dorian Ertymexx skrev 2013-01-13 11:03:01 följande:

Vi gillar nog olika där, ja. Man kan ha mångfald utan att ha religiösa skolor, det hade vi tidigare också. Adolf Fredrik, till exempel, existerade långt innan både religiösa friskolor och öppen skolmarknad fanns.
    Skulle svara nej på den frågan. Människor blir så präglade av sin skolgång att en förutsättning för stora variationer bland individer är olika typer av skolor. 
  • Ejder
    Errol Flynn skrev 2013-01-13 11:51:35 följande:
    Muslimska friskolorna i Sverige har väl fått ganska mycket skit pga dom är så jäkla dåliga? Förtryckande mot flickorna och fusk med betygen. Våld och hjärntvätt. Vill du isolera de muslimska barnen ännu mer och ge dom en ännu sämre start i Sverige är det väl smart med religiösa friskolor.
    Det är inte din sak eller statens sak att välja kultur åt nyfödda barn. Det är föräldrarnas uppgift. sedan kommer givetvis statliga skolor ha normativ svensk kultur varför det är extra viktigt att ge alternativ. Inte bara för invandrare utan för andra som är negativt inställda till rådande svenska normer.
  • Ejder
    LindaEfraim skrev 2013-01-26 13:10:09 följande:
    Aurelia du har så mycket fördomar så det är skrämmande! Vadå inte kan bo i idylliska områden bara för att man får barn tidigt. Allt är möjligt bara viljan finns, bara man gör rätt sak i rätt tid så kan man klättra från botten och få det bra. Det du anser är bra kanske andra anser vara rena skiten och ytligt. Medan andra bara tycker det är medel.
    Fast om man nu vill ha råd att bo i idylliska villaområden ökar knappast de chanserna om man kommer som fattig invandrare.
  • Ejder
    LindaEfraim skrev 2013-01-26 13:48:16 följande:
    Vet även invandrare som gjort samma sak. Kanske inte de från Mena men andra tex sydamerikaner.
    Nej, mena-folken är ju ett släkte för sig.
  • Ejder
    Adamn skrev 2013-01-31 21:05:09 följande:
    Svenskar anser generellt att det viktiga är hur man är som person, medan andra grupper generellt anser att det viktigaste är ursprunget.  
    Vi lurar bara oss själva. Självklart är det idioti att vara tillsammans med någon från en annan kultur. Det visar all forskning.
  • Ejder
    Adamn skrev 2013-01-31 21:25:21 följande:

I grunden ska man naturligtvis acceptera att ens barn när de är myndiga ska få välja partner själva, det är ingen dagisverksamhet man sysslar med.

Sedan kan man ju också se hur länder i mellanöstern som Saudi Arabien behandlar sina invandrare? I slavliknande situationer där invandrarna inte har några rättigheter överhuvudtaget. Så visst kan man med fog påstå att Sverige har väldigt lite problem med rasism jämfört med andra länder..  
    Vad pratar du om. Att Iran utnyttjar utländsk arbetskraft betyder inte att de är rasister. Bara att de ser till sina egna intressen främst. Något vi också borde göra.
Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..