Aurelia01 skrev 2013-01-22 06:28:45 följande:
Var ska man börja..?
För det första lär det inte bli så stor procentandel sd-röster i en invandrartät stadsdel, eftersom invandrarna knappast lär rösta emot sina möjligheter att få hit ännu fler släktingar, eller för större krav på att de ska behöva integrera sig...
Att det är höga siffror i vissa, hittills ganska invandringsfria skånska kommuner, kan ju bero på att Malmö är Skånes residensstad, och att alla vet hur det ser ut där. De som bor i ännu harmoniska skånska kommuner, vill naturligtvis inte att våld, gängkrig, upplopp och skottlossning på öppen gata ska sprida sig till dem.
Att det tog så lång tid för Sd att komma in i Riksdagen i Sverige, beror på att inget annat land censurerar sina nyheter så till den grad som svenska media gör. Folk har helt enkelt inte fått veta alla nackdelar med invandringen, utan de har matats med en falskt positiv bild så fort de öppnat en tidning eller slagit på TV:n. Inte heller har parlamentariker för de partier som du åsyftar, behandlats så illa av det offentliga samhället i resten av Europa som i Sverige.
Att GRANNLÄNDER krigar, trots stora likheter mellan folken, beror naturligtvis på att det är grannar som råkar i konflikt. Eller att det är grannlandet man först går in i när man vill utöka sitt territorium. Det ligger närmare till hands för Japan att gå in i Kina än att ockupera Svalbard...
Angående östasiaterna, så har vi väl ingen betydande import av östasiatiska MÄN..? Det är ju männen som ställer till mest problem. De som kommer hit är kvinnor, som ofta tas hit av svenska män, och därför snabbt försvenskas - vilket hela familjer inte gör på samma sätt. En annan förklaring är att östasiaterna inte är muslimer.
Jag har hört från och till att många invandrare röstar på SD. Men det köper inte du då? Och jag får inte ihop det du påstår. Om problemen nu är störst i Malmö så borde enligt ditt resonemang Malmö ha flest SD-röster i landet? Men senaste valet hade de "bara" 8%, vilket är lågt för att vara Skåne. Det är väl inte så att det är 92% invandrare i Malmö? Om det t.ex. är 50% invandrare som jag sett påstås, så borde väl siffrorna ändå vara betydligt högre än 8% om sambandet är så tydligt som vissa påstår.
Visst är det säkert så att vissa folk sitter i orter utan invandrare och är rädda att invandrarna skall komma och förstöra. . I Finland och Norge använder ju liknande partier också Malmö som ett skräckexempel. Och det är ju därför jag inte köper resonemanget om att SD inte skulle kommit in i riksdagen om invandringen hade varit mindre generös.. För även om Sverige hade gjort som vissa andra länder och knappt släppt in en enda invandrare, så hade konservativa och nationalister och de allmänt ängsliga alltid hittat några historier om t.ex. Norge eller Frankrike som hade motiverat deras invandringsmotstånd. Det är som sagt bara att titta runt om i Europa för att se detta.
Detta verkar inte SD´s motsvarigheter i andra länder hålla med om. I såväl Finland som Norge som Danmark och England och på många andra platser i Europa hävdar SD´s motsvarigheter att media ljuger och inte förtäljer sanningen.
Och jag håller inte med om denna påstådda mörkläggning. Det har hela tiden funnits tillgänglig statistik. Och det har funnits politiker och journalister som har framfört tvivel mot invandringen.
Ja, det verkar ofta ligga närmare till hand att konflikter sker mellan grannar eller inom familjen. Lika barn leker bäst verkar som sagt långt ifrån alltid gälla.
Statistiken visar att östasiater är underrepresenterade i brottsstatistiken även efter att man har arbetat bort de skillnader som beror på kön. Fast muslimer är historiskt och religionsmässigt och kulturellt betydligt närmare det traditionella "svenska" än vad den traditionella östasiaten är.