Inlägg från: Quintus Zebra |Visa alla inlägg
  • Quintus Zebra

Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..

Thomas66 skrev 2013-01-19 12:04:33 följande:
    Bevisa?Känar staten mera pengar på befolkningen i tex Bromma än i Tensta, vad tror du? Blir det lättare för dom ca 400000 arbetslösa att få jobb om man fyller på med 50000 arbetslösa till varje år?Blir det bättre i dom skolor där bara 50-60% får slutbetyg, när man fyller på med flera elever? Så jag vill gärna se att dom sämsta skolorna, och äldre boenden för mera resurser, samt att arbetslösheten sjunker innan vi tar emot så många flera.
    När det gäller komplicerade saker som nationalekonomi så är det nog inte speciellt meningsfullt att tro saker.

Hur Sveriges ekonomi ser ut är ingen hemlighet. Du behöver inte tro att den blir sämre på grund av invandringen. Du kan relativt enkelt kolla upp om sambandet är så tydligt som du hävdar.

Men ur ett nationalekonomiskt perspektiv så verkar många ekonomer överens om att det behövs höginkomsttagare och låginkomsttagare och arbetslösa.

Se min profilbild: Oavsett olikheter hjälper vi varandra hela tiden! Mångkultur är vackert!
  • Quintus Zebra
    sladd skrev 2013-01-19 15:29:45 följande:
    Quintus Zebra: Vad tycker du om att (mest de nya) invandrarna skickar "hem" cirka 1/3 av sitt socialbidrag till utlandet? Tyder inte det på att för varje bidrag vi betalar ut till invandrarfamiljer, är för högt? Detta gör ju faktiskt att ju fler nya invandrare vi får, desto fortare ökar utflödet av pengar från Sverige till alla möjliga u-länder. Vi ger alltså dubbelt bistånd till dessa fattiga länder. Jag anser att skicka "hem" delar av sitt socialbidrag bör förbjudas och att man genast får bidraget indraget om man gör detta.
    Om nivåerna på socialbidragen är för höga eller ej kan jag inte uttala mig om.

Skall även etniskt svenska socialbidragstagare vägras rätten att ge pengar till släkt eller spendera pengarna utomlands?

Många invandringskritiker hävdar ju att det är bättre att hjälpa på plats än i Sverige. Då borde väl detta extra "bistånd" ses som något positivt, eller?
    Se min profilbild: Oavsett olikheter hjälper vi varandra hela tiden! Mångkultur är vackert!
  • Quintus Zebra
    Thomas66 skrev 2013-01-21 00:04:44 följande:

Iof har jag nästan alltid varit blå.Men är emot lönedumpning ( Visst är det bra för företag med billig arbetskraft ) så det beror ju lite på vad man vill för Sverige. Givetvis kommer vi alltid ha arbetslösa beroende på konjuktur.Men att det skulle vara bra med en hög arbetslöshet är inte sant.Ska jag kolla upp om det blir sämre/ eller bättre med flera arbetslösa eller bidragstagare, vad tror du?
    Det här handlar inte om vad vi gillar eller inte, utan om att man måste se alla effekter på ekonomin som invandringen har om man ska få en objektiv bild. Om man dock inte är intresserad av objektivitet och till varje pris vill ha belägg för hur dålig invandringen är, då kan man enbart titta på kostnaden. Det är fritt fram. Men bli inte förvånad om inte alla håller med.

Lönedumpning är nog inte huvudskälet till varför så gott som alla ledande politiker och nationalekonomer idag är rädda för en allt för låg arbetslöshet. Nej, det är nog främst samma rädsla som slår till när ett stort fack kräver stora löneförhöjningar för lågavlönade. D.v.s. rädslan för inflation.

Det känns dock knasigt att försöka ge en kurs i nationalekonomi här.

Om vi går till kärnan så hävdar du att Sveriges ekonomi blir sämre hela tiden och att "vi" snart inte har råd med någonting. De siffror jag har sett tyder tvärtom på att Sverige har en av de stabilaste ekonomierna i väst, så jag undrar hur du kommer fram till detta. Har du siffror som visar att statens totala egna kapital minskar drastiskt p.g.a invandringen? Siffror som tar hänsyn till både utgifter och intäkter? Eller siffror som visar att andra länder har fått mycket mycket bättre ekonomi med hjälp av minskad invandring? Eller gissar du bara?

• Quintus Zebra
    Thomas66 skrev 2013-01-21 19:42:03 följande:
    Åh gud vad du svamlar. Finns väl inga problem för ett vinstdrivande företag att ge löneökningar, bara lite sämre resultat ( eller kanske mera kompetent personal= mera vinst), och då kanske lite surare aktieägare. Förstår du skillnad mellan stattsanställda och anställda i privataföretag?Ta in folk som är efterfrågade = bra, ta in folk som inte har någon utbilding= inte bra. Sedan bör man ju hjälpa vissa om det nu blir krig eller så, men tro att man skänar pengar på det stämmer inte alls.Återigen räkna själv ut vad du tror att 50-100 tusen arbetslösa årligen kostar.Eller tror du att det blir bättre om, några hundratusen som bor i landet blir arbetslösa?
    Så när du säger att Sverige inte har råd utgår du bara ifrån utgifter? Brukar du räkna så när du kollar din ekonomi också? Brukar du kolla mest på utgifterna eller brukar du intressera dig mest för saldot?
  • Quintus Zebra
    Aurelia01 skrev 2013-01-21 21:59:20 följande:

Grejen är ju att ingen kan klara sig på två tredjedels socialbidrag. Utan då drar de i stället mellanskillnaden, eller mer, ifrån svenskarna på andra sätt. Typ hävdar nöd hos soc i slutet av månaden, så att de får rekvisition på livsmedelsaffär (det får alla - soc får inte neka mat om det är helt tomt i plånboken och skåpen). Eller att barnen får för lite mat hemma - så att de äter kopiöst på dagis och i skolan. Eller att de tigger matkassar och pengar i kyrkan och hos välgörenhetsorganisationerna - som infödda svenskar kunde ha fått annars. När de har skickat bort startbidraget till möbler från soc, får de ibland hela möblemang från andrahandsbutiker som sysslar med lokalt bistånd. Och så vidare. Jag råkar känna till det här...

Vilka pratar du om? Vilka gör så?
  • Quintus Zebra
    Aurelia01 skrev 2013-01-22 00:30:02 följande:
    De invandrare som skickar delar av socialbidraget till släktingar i hemlandet. Det är ju ett helt geschäft! Det är till och med så illa, att vissa sätter sig i skuld hos flyktingsmugglarna med våra skattefinansierade bidrag som säkerhet! Alla vet ju att vi är jordens naivaste folk... 

Och vilka är det? Hur många är det? Hur vet du detta?
  • Quintus Zebra
    Aurelia01 skrev 2013-01-22 01:09:07 följande:

Här är en finsk källa, men det är likadant i Sverige. Dessutom får flyktingarna i Sverige ännu högre belopp av samhället....

svenska.yle.fi/artikel/2011/10/26/ts-smugglar...
    "Vid brottsbekämpningsenheten vid Västra Finlands sjöbevakning uppger man det finns exempel på asylsökande som genast börjar skicka pengar till hemlandet då de har fått utkomststöd."

Det låter inte som om det är så många. Och det står inget om att de skickar hem pengar och sedan går till soc och vill ha mer?
  • Quintus Zebra
    Gung Ho skrev 2013-01-22 00:15:49 följande:

När man diskuterar om att 'ha råd' så tycker jag att man begränsar sig till att räkna pengar. Minus för bidrag mm, plus för skatteintäkter.

Med att 'ha råd' bör man räkna in snarare den förändring samhället genomgår genom att man tar in människor som på olika sätt till stor del hamnar i ett b-lag. Man får en ökad segregering och ett ökat främlingsskap. Det i sin tur leder till motsättningar och fördomar, vilket i sin tur cementerar motsättningarna och 'b-laget' ännu mer. Ett moment 22 som är svårt att bryta. DET är kostnaderna för invandringarna.

Det är å andra sidan inget som är skrivet i sten. Om man på ett vettigt sätt kan införliva invandrare i samhället så blir denna kostnad obetydlig. Samtidigt minskar minustalen i den kalkyl som ofta diskuteras på FL och byts ut mot positiva siffror (skatteintäkter). Det antal som kommer hit måste snarare stå i proportion till hur många man kan ta hand om och få in i samhället. Eftersom asyldelen av invandringen är ganska liten i sammanhanget kan ju denna i vilket fall kvarstå. Ju fler som blir en aktiv del i samhället, desto större utrymme skapas i framtiden att hjälpa andra. Vad detta innebär i exakta siffror gällande antalet vi tar in kan jag inte säga, det varierar över tid beroende på vilka insatser man sätter in samt konjukturen i landet.   

Fast nu var det en rent ekonomisk debatt vi hade.

Jag håller inte med dig om din analys ovan. T.ex. att invandringen skulle skapa fördomar och motsättningar. Mycket tyder på det motsatta. Att fördomar gror snabbare i länder och områden med ganska lite invandring.

Samtidigt finns det självklart problem. Men man bör nog titta mer på de som sprider fördomar och som försöker skapa motsättningar eller på de som med sin politik skapar mer ekonomiskt utanförskap.
  • Quintus Zebra
    Aurelia01 skrev 2013-01-22 01:16:02 följande:
    Men jag som arbetar med unga familjer (om än inte på soc) råkar veta att det är så.
    Du råkar veta att alla gör så i hela Sverige? Eller har du träffat på några stycken och sedan dragit egna slutsatser?

Jag har i och för sig bara jobbat ideellt, men jag har en lite annan erfarenhet.
  • Quintus Zebra
    FMGA skrev 2013-01-22 00:26:22 följande:
    Idag kunde man läsa - eller höra om man lyssnar på Ekonomiekot - att Blackrock, en internationell Kapitalförvaltare, har rangordnat 48 nationer utifrån kreditvärdighet. Norge, Singapore, Schweiz och Sverige var de fyra mest kreditvärdiga medan t ex Japan hamnade på plats 35 av 48 bedömda länder.

www.svd.se/naringsliv/nyheter/varlden/norge-a... 
    Tack.
  • Quintus Zebra
    Gung Ho skrev 2013-01-22 01:40:14 följande:

Ja, det är därför vi ser en sådan minskning av politiska partier som har någon typ av organiserat 'främlingsskap' som politisk ide... Obestämd

Du liksom många är fast i tänket 'de som sprider fördomar'. Det finns ingen hemlig konspiration där dolda krafter organiserar sig för att 'sprida fördomar'. Självklart finns det fördomar i samhällen utan några invandrare, men där spelar de mindre roll. Det finns ju inga som kan utsättas för dem. 'De som sprider fördomar' existens är en mekanism av invandringen som den ser ut i dags påverkan på samhället (se min tidigare post). Det startar inte med politiker, det är ett resultat av hur vissa uppfattar samhället. I viss mån gör man en korrekt analys av problemet. Lika barn leka bäst, är man medveten om det kan man lättare motverka effekterna av att man är olika. Om man istället låtsas som ingenting så får man SD i riksdagen till slut. 
    Ja, och det är därför vi ser att dessa partier ofta växer sig ännu starkare i länder där det knappt finns någon invandring? Det är därför SD har några av sina allra allra starkaste fästen i orter där det knappt bor en enda invandrare?

Sverige har en invandring per capita som är en av de högsta i Europa. Ändå var Sverige ett av de sista länderna i Europa som fick in ett parti av denna sort i sitt parlament.

Det är många som påstår det du påstår, jag har dock sällan sett några konkreta belägg. Jag tycker helt enkelt inte din analys håller.

Sen skall man inte heller glömma när SD kom in i riksdagen. Att det skedde i en djup lågkonjunktur. Rent historiskt sett hänger lågkonjunkturer och missnöjespartier ofta väldigt tätt ihop.

Det finns ingen hemlig konspiration. Det är människor och organisationer som helt öppet sprider dessa myter och dessa fördomar och konservativa idéer. I Europa har dessa organisationer och idéer funits i flera årtionden, men de har fått ett ökat inflytande. Och detta påverkar även Sverige. Det finns även organisationer som öppet jobbar för ökade klyftor i samhället, även om historien visar att detta ofta skapar ökade motsättningar och fördomar. Det är väl inte märkligt att vilja lägga ansvaret på dem som faktiskt aktivt arbetar för att påskynda den här utvecklingen?

Att lika barn skulle leka bäst, är ännu en tes som jag knappt någon gång har sett några belägg för. T.ex. så verkar Östasiater som rent kulturellt ligger väldigt långt ifrån oss ha lättare att passa in i samhället än medelsvensson har? Och de värsta konflikterna verkar ju ofta bryta ut mellan människor som ofta har både gemensam historia och likartad kultur. Se på alla familjekonflikter. Eller alla krig mellan grannländer i Europa och världen. Se på konflikter mellan Kristna och Judar, mellan muslimer mer olika inriktning, mellan Engelsmän och Skottar och Irländare. Mellan olika "Jugoslaviska" folk. Mellan Kineser och Japaner. Mellan Japaner och Koreaner. Och så vidare. Och så vidare.
  • Quintus Zebra
    Aurelia01 skrev 2013-01-22 01:36:47 följande:

Jag har aldrig använt ordet "alla". Men vanligt, är det. Det är inte så konstigt, om du betänker att en flyktingsmugglare tar mellan 100 000 kr och en miljon - per person! De tjänar ju grova pengar på det här - de är inga goda människor som gör detta för att hjälpa sina landsmän, om det var det du trodde...

Jag känner också till, att på en second hand-butik som sysslar med lokalt bistånd (alltså till invånare i samma stad), så får de titt och tätt rekvisitioner på hela möblemang, hela uppsättningar husgeråd, hela uppsättningar spädbarnsutrustning, vinterkläder till alla i familjen o.s.v. för dessa familjer. Vart tog startbidraget från soc vägen, kan man undra..? 
    Quintus Zebra skrev 2013-01-22 02:15:46 följande:
    Ja, och det är därför vi ser att dessa partier ofta växer sig ännu starkare i länder där det knappt finns någon invandring? Det är därför SD har några av sina allra allra starkaste fästen i orter där det knappt bor en enda invandrare?

Sverige har en invandring per capita som är en av de högsta i Europa. Ändå var Sverige ett av de sista länderna i Europa som fick in ett parti av denna sort i sitt parlament.

Det är många som påstår det du påstår, jag har dock sällan sett några konkreta belägg. Jag tycker helt enkelt inte din analys håller.

Sen skall man inte heller glömma när SD kom in i riksdagen. Att det skedde i en djup lågkonjunktur. Rent historiskt sett hänger lågkonjunkturer och missnöjespartier ofta väldigt tätt ihop.

Det finns ingen hemlig konspiration. Det är människor och organisationer som helt öppet sprider dessa myter och dessa fördomar och konservativa idéer. I Europa har dessa organisationer och idéer funits i flera årtionden, men de har fått ett ökat inflytande. Och detta påverkar även Sverige. Det finns även organisationer som öppet jobbar för ökade klyftor i samhället, även om historien visar att detta ofta skapar ökade motsättningar och fördomar. Det är väl inte märkligt att vilja lägga ansvaret på dem som faktiskt aktivt arbetar för att påskynda den här utvecklingen?

Att lika barn skulle leka bäst, är ännu en tes som jag knappt någon gång har sett några belägg för. T.ex. så verkar Östasiater som rent kulturellt ligger väldigt långt ifrån oss ha lättare att passa in i samhället än medelsvensson har? Och de värsta konflikterna verkar ju ofta bryta ut mellan människor som ofta har både gemensam historia och likartad kultur. Se på alla familjekonflikter. Eller alla krig mellan grannländer i Europa och världen. Se på konflikter mellan Kristna och Judar, mellan muslimer mer olika inriktning, mellan Engelsmän och Skottar och Irländare. Mellan olika "Jugoslaviska" folk. Mellan Kineser och Japaner. Mellan Japaner och Koreaner. Och så vidare. Och så vidare.
    Vill bara poängtera att när jag skriver om skillnader mellan östasiater och "oss" och diverse andra kulturer så generaliserar jag självklart för exemplets skull. Jag är medveten om att skillnaderna mellan medlemmar av dessa grupper ofta är lika stora som skillnaderna mellan dem...

• Quintus Zebra
    Aurelia01 skrev 2013-01-22 06:28:45 följande:
    Var ska man börja..? Spöke

För det första lär det inte bli så stor procentandel sd-röster i en invandrartät stadsdel, eftersom invandrarna knappast lär rösta emot sina möjligheter att få hit ännu fler släktingar, eller för större krav på att de ska behöva integrera sig...

Att det är höga siffror i vissa, hittills ganska invandringsfria skånska kommuner, kan ju bero på att Malmö är Skånes residensstad, och att alla vet hur det ser ut där. De som bor i ännu harmoniska skånska kommuner, vill naturligtvis inte att våld, gängkrig, upplopp och skottlossning på öppen gata ska sprida sig till dem.

Att det tog så lång tid för Sd att komma in i Riksdagen i Sverige, beror på att inget annat land censurerar sina nyheter så till den grad som svenska media gör. Folk har helt enkelt inte fått veta alla nackdelar med invandringen, utan de har matats med en falskt positiv bild så fort de öppnat en tidning eller slagit på TV:n. Inte heller har parlamentariker för de partier som du åsyftar, behandlats så illa av det offentliga samhället i resten av Europa som i Sverige.  

Att GRANNLÄNDER krigar, trots stora likheter mellan folken, beror naturligtvis på att det är grannar som råkar i konflikt. Eller att det är grannlandet man först går in i när man vill utöka sitt territorium. Det ligger närmare till hands för Japan att gå in i Kina än att ockupera Svalbard...

Angående östasiaterna, så har vi väl ingen betydande import av östasiatiska MÄN..? Det är ju männen som ställer till mest problem. De som kommer hit är kvinnor, som ofta tas hit av svenska män, och därför snabbt försvenskas - vilket hela familjer inte gör på samma sätt. En annan förklaring är att östasiaterna inte är muslimer.  

Jag har hört från och till att många invandrare röstar på SD. Men det köper inte du då? Och jag får inte ihop det du påstår. Om problemen nu är störst i Malmö så borde enligt ditt resonemang Malmö ha flest SD-röster i landet? Men senaste valet hade de "bara" 8%, vilket är lågt för att vara Skåne. Det är väl inte så att det är 92% invandrare i Malmö? Om det t.ex. är 50% invandrare som jag sett påstås, så borde väl siffrorna ändå vara betydligt högre än 8% om sambandet är så tydligt som vissa påstår.

Visst är det säkert så att vissa folk sitter i orter utan invandrare och är rädda att invandrarna skall komma och förstöra. . I Finland och Norge använder ju liknande partier också Malmö som ett skräckexempel.   Och det är ju därför jag inte köper resonemanget om att SD inte skulle kommit in i riksdagen om invandringen hade varit mindre generös.. För även om Sverige hade gjort som vissa andra länder och knappt släppt in en enda invandrare, så hade konservativa och nationalister och de allmänt ängsliga alltid hittat några historier om t.ex. Norge eller Frankrike som hade motiverat deras invandringsmotstånd. Det är som sagt bara att titta runt om i Europa för att se detta.

Detta verkar inte SD´s motsvarigheter i andra länder hålla med om. I såväl Finland som Norge som Danmark och England och på många andra platser i Europa hävdar SD´s motsvarigheter att media ljuger och inte förtäljer sanningen.  
    Och jag håller inte med om denna påstådda  mörkläggning. Det har hela tiden funnits tillgänglig statistik. Och det har funnits politiker och journalister som har framfört tvivel mot invandringen.

Ja, det verkar ofta ligga närmare till hand att konflikter sker mellan grannar eller inom familjen. Lika barn leker bäst verkar som sagt långt ifrån alltid gälla.

Statistiken visar att östasiater är underrepresenterade i brottsstatistiken även efter att man har arbetat bort de skillnader som beror på kön. Fast muslimer är historiskt och religionsmässigt och kulturellt betydligt närmare det traditionella  "svenska" än vad den traditionella östasiaten är.
  • Quintus Zebra
    Aurelia01 skrev 2013-01-22 06:29:48 följande:
    "Jag är inte rasist bara för att jag delar in människor i raser..." Skrattande
    Nja, det handlar nog snarare om att jag inte borde skriva på nätterna. Då jag är trött och glömmer vara tydlig.
  • Quintus Zebra
    Gung Ho skrev 2013-01-22 23:55:17 följande:
    1. Åh, så SD är inte starka i Södertälje, utan där det finns mer svenskar. Ja det var verkligen nyheter.
    2. Och? Motsäger inte något jag sagt. Vi har ett väl utbyggt socialt system och i grunden ett ganska homogent samhälle både vad gäller ekonomi och etnicitet. Det har gjort att effekterna jag nämner (b-laget, främlingsskap) inte fått samma snabba effekt som i andra samhällen. Ju knappare resurser, desto snabbare hamnar man i den situationen.
    3.  Nej, jag har noterat att du inte tycker det. Jag har över tid noterat att allt annat än din förklaring om de 'onda rasisterna' som tydligen har som huvudintresse att sprida ondska är fel i dina ögon.
    4. Var det en djup lågkonjuktur 2010? Njae svarar jag på den frågan. Vi hade haft en lågkonjuktur, men återhämtning hade börjat och prognoserna såg allt ljusare ut.
    5. De har i princip alltid funnits. Det du skall fråga dig är varför de plötsligt får gehör. Vad skiljer samhället idag från tidigare. Jo en allt mer ökande segregering och främlingsskap där invandrare i mångt och mycket blir ett b-lag.
    6.  'Lika barn leka bäst' är ett ordspråk. Men det motsvarar en socialpsykologisk sanning, nämligen att vi tenderar att tillskriva de som är lika oss positiva drag samt behandla dem bättre. DUH! Vad tror du främlingsfientlighet har sin 'naturliga' grund i, för att vi är så lika?
    1. Jodå. Men med ca 7% så är Södertälje inte med på topptiolistan över SD´s starkaste kommuner. www.svd.se/nyheter/inrikes/politik/valet2010/har-ar-sd-storst-och-minst_5366905.svd

2.  Fast i flera av de länder där liknande partier firar triumfer, där finns det knappt några invandrare. Jag har inte sett ett enda belägg som styrker att din tes. Bara löst resonemang.

3. Nja, jag har ju aldrig i mitt liv kallat någon för ond rasist, så du har nog blandat ihop mig med någon annan. Det finns politiska partier och nyhetssajter och debattörer runt om Europa som under några årtionden har ägnat väldigt mycket tid åt att sprida "information" om invandringens påstådda problem och om diverse PK-konspirationer och annat. Efter 9/11 fick dessa rörelser ännu en knuff framåt. Samtidigt finns det andra rörelser som medvetet jobbar för att dra ned på välfärdssystemen.  Och det har visat sig att när människors ekonomiska situation blir mer osäker så verkar fler söka sig till de "enkla svaren".

4. Det var och är en djup ekonomisk kris i Europa. Självklart påverkar den oron även oss.

5. Nej, många av dessa invandringskritiska partierna är relativt unga. Att SD inte fick gehör när de fortfarande hade tydliga nazikopplingar är ju inte så konstigt. Som sagt. Titta på Finland eller så gott som vilket europeiskt  land du vill. Denna typ av parti har vind i seglen i många länder, ganska oberoende av ifall de har en omfattande invandring eller ej.

6. Har du några som helst belägg för denna socialpsykologiska "sanning"?
  • Quintus Zebra
    Aurelia01 skrev 2013-01-24 01:10:11 följande:
    Det finns invandrare som röstar på Sd. Det är oftast de gamla "arbetskraftsinvandrarna" som kom hit på 1950-70-talet, som är förbannade för att de som kommer nu får så mycket hjälp men ofta inte vill ge någonting tillbaka. Medan de själva fick börja arbeta på fabrik första dagen i Sverige, fick lära sig svenska på egen hand o.s.v..

Det finns så få östasiatiska män i Sverige, att jag tvivlar på att det går att få fram några statistiskt hållbara slutsatser av deras brottslighet. Men jag kan tänka mig flera orsaker till att de sällan begår brott, om det nu är så:

1) de är buddhister, och buddhismen är en fridsam religion. Det finns t.o.m. buddhister som inte äter kött, ja inte ens slår ihjäl en insekt... Islam är ju däremot en mycket krigisk religion.

2. de har kommit hit som studenter och inte som flyktingar. D.v.s.: det är redan ett positivt urval, eftersom kriminella ungdomar sällan kommer in på något universitet

3. de har inte det förakt mot västerländska kvinnor som muslimer har. Begrepp som "svennehora" existerar helt enkelt inte för dem. Därför anser de sig inte heller ha rätt att våldta svenska kvinnor

4. kroppsstorleken kan ha betydelse. Östasiatiska män är kortare, spensligare och svagare än svenska män. Då blir det svårare att råna, misshandla, slå ihjäl...       
    Så då är vi överens om att det inte är olikheter mellan kulturer som skapar konflikt?
  • Quintus Zebra
    Aurelia01 skrev 2013-01-24 01:17:35 följande:
    Nej det är vi väl inte..? Det beror ju på VILKA olikheterna är. Om olikheten består i att en invandrargrupp undviker att trampa på skalbaggar, så lär det inte leda till några stora konflikter. Men om den består i, att en invandrargrupp anser att alla kvinnor som inte hållit på sig till bröllopsnatten får våldtas, eller luras till sexuellt umgänge, eftersom de ändå redan är horor, så har vi en VÄÄÄÄÄÄLDIGT stor källa till konflikt...
    Men du köper att det inte är olikheten i sig självt som skapar konflikter? Du köper att lika barn ofta leker riktigt illa, och att olika barn ibland leker bäst (om de är olika på "rätt sätt")?
Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..