Inlägg från: Servilia |Visa alla inlägg
  • Servilia

Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..

Dorian Ertymexx skrev 2013-01-12 15:09:12 följande:

Tyvärr bestämmer du inte hur ditt barn blir. Eller lyckligtvis, kanske man ska säga.

God uppfostran brukar räcka rätt långt ändå. Jag är infödd svensk, och jag uppfostrar också min dotter att det är fel att ha många sexpartners, att ha barn med flera olika pappor (förutom om kvinnan blivit änka i unga år) o.s.v.. Däremot sätter jag inte vigseln som en gräns för när man får börja ha sex. Men jag tycker att det hör hemma i ett stabilt förhållande, och att man ska ha kommit långt i förhållandet innan man tar det mellan lakanen. Samt att man ska skydda sig ordentligt - helst i flera år, så att man verkligen känner den personen som man skaffar barn med.

Det skulle förvåna mig väldigt mycket, om min uppfostran inte satte NÅGRA spår... 
  • Servilia
    Dorian Ertymexx skrev 2013-01-12 15:11:39 följande:

Tack för att du poängterar det. Många "invandringskritiker" tror att det bara är "arabmuslimer" som kan gäcka med svenskar, och att våra "brödrafolk" är såååååååååå rara och fina. Heh...

Jag är ju halvfinsk, och jag vet att det där tugget finns hos finländare, precis som det fortfarande finns en ovilja hos svenskar gentemot finländare. Men det är inte alls på samma nivå som hos vad DU kallar "arabmuslimer". Bra uttryck förresten - måste börja använda det!

En finländare skulle aldrig säga till sin son, att "så du din vildhavre hos de svenska flickorna. De är bara horor ändå, så du behöver inte tänka på deras heder. Det har de ingen. Sedan, när vi har fixat ett jobb åt dig i Pekkas importfirma, så har han och jag gjort upp att du ska gifta dig med hans dotter Marja-Liisa. Hon är, som du vet, mycket sedlig. Han garanterar att hon kommer att vara oskuld när hon kommer till bröllopsbädden". Knappast, va..? Drömmer 
  • Servilia
    Dorian Ertymexx skrev 2013-01-12 15:17:15 följande:

Så att proklamera att det är fel att gilla sex är inte att kränka, tycker du?

Nu orkar jag inte läsa tillbaka och se vad "Persisk" har sagt om att gilla sex. Men det är ju vanligt i MENA att man omskär flickorna, just för att de inte SKA gilla att ha sex.

Det är en stor skillnad mot människor i Västerlandet som är konservativa på denna punkt. De skulle aldrig komma på tanken att göra ingrepp på sina barn. Det handlar nämligen för dem inte om att det är fel att gilla sex, utan att man ska ha sex under kontrollerade förhållanden. Så att det inte blir barn hit och dit som inte får känna sin riktige far, och sådana saker. För hur man än vrider och vänder på det, så leder sex ofta till barn. Det är därför man inte kan släppa det helt fritt.

Just nu finns det t.ex. en tråd här på Fl, där en tjej undrar hur hon ska få underhållsstöd när hon inte vet vem pappan till hennes barn är... Spöke Några hundratusen sådana fall i ett och samma land, och hela samhället faller!   
  • Servilia
    Dorian Ertymexx skrev 2013-01-12 15:29:55 följande:

Ehheh, det ANSES vara en bättre förort. Jag växte också upp i de områdena, och Kista ansågs bättre för att det var mer bråk i Husby. Att många av bråken startades av Kista-kids verkade ofta glömmas bort...

På 70- och 80-talet ansågs Kista vara bättre än Tensta och Rinkeby i alla fall. Jag kände flera "fina" flickor från Solhem - villaområdet mellan Tensta och "Gamla Spånga" - som fick sin första lägenhet där. Med föräldrarnas godkännande. Men det verkar ha förslummats, om jag ska höra på vad mina vänner som är kvar i Stockholm berättar nu. Undrar vad det beror på..? Obestämd
  • Servilia
    Dorian Ertymexx skrev 2013-01-12 15:36:37 följande:
    Att det sedan finns skitnödiga rektorer som övertolkar är en annan femma. Att det å andra sidan en massa smygrassar som fabulerar, hittar på och övertolkar å sin sida är ännu en annan femma. Nej, man har inte alltid sjungit nationalsången i alla skolor på avslutningarna. Man har heller inte alltid gått till kyrkan i alla skolor. 

Det har väl ingen sagt heller..? Men det är ju helt idiotiskt, att dom skolor som haft den traditionen inte ska få fortsätta med den. Så länge som eleverna, deras föräldrar och lärare fortfarande vill. Det är ju inte kulturmarxisterna i Stockholm som ska bestämma att en skola i Övertorneå ska sluta med sin hundraåriga tradition... Helt sjukt!
  • Servilia
    Dorian Ertymexx skrev 2013-01-12 15:36:37 följande:
    Att det sedan finns skitnödiga rektorer som övertolkar är en annan femma. Att det å andra sidan en massa smygrassar som fabulerar, hittar på och övertolkar å sin sida är ännu en annan femma. Nej, man har inte alltid sjungit nationalsången i alla skolor på avslutningarna. Man har heller inte alltid gått till kyrkan i alla skolor. 

Du som är ungrare, förresten. Vad tycker du om det ungerska systemet (har vänner där)? Att föräldrar kan välja t.ex. en lutheransk skola, där det då ingår kristendomsundervisning med luthersk inriktning, en lutheransk präst knuten till skolan, regelbundna kyrkobesök, julspel i kyrkan o.s.v.? Och likadant för katoliker, ortodoxa... OCH ateister..? Samtidigt som alla skolorna är statliga och gratis och följer läroplanen i övrigt - vilket en "religiös friskola" inte alltid gör. Jag tycker att det är superbra, för då slipper de alla de här bråken kring kyrkobesök etc..
  • Servilia
    Dorian Ertymexx skrev 2013-01-12 15:43:12 följande:

Och ändå, som sagt, så säger folk "sanningen" (läs: SD-propaganda) konstant, hela tiden, överallt. Jäkligt märkligt att det pratas så mycket om något som är tabu och kan få sådana konsekvenser.   

Anonymt på nätet, ja... När det gäller dom som  kommer ut som Sd, så är det en väldigt lång process. Jag har pratat med många om det. Känner t.ex. två gymnasielärare som är aktiva i Sd - och NEJ de har inte fått sparken, men det kan bero på att de är populära lärare med fast anställning sedan länge på respektive skolor. De har båda berättat att det var med stor vånda de tog steget att först bli medlemmar, och sedan börja synas. Men de kände till slut att de helt enkelt var tvungna att göra det. För att deras egna barn och deras elever skulle ha en framtid...
  • Servilia
    Dorian Ertymexx skrev 2013-01-12 15:47:35 följande:

För det viktigaste för en kvinna är att se vacker ut inför män..?

SA jag att det var "det viktigaste"? Vi kvinnor kan göra flera saker samtidigt, vettu!

Fast det konstigaste är ändå inte de här som alltid går i mysplagg, osminkade, och med hår som växer o växer - för att de inte orkar. För så kan det vara för alla ibland, särskilt under småbarnsperioden. Utan det knasigaste är alla dessa kvinnor som säger sig vara "modemedvetna", säger sig ha "en egen stil" o.s.v.. Och så har de - med mycket möda och stort besvär och till enorma kostnader - valt en stlil som gör dem manhaftiga och oattraktiva..??? Springer hos frisören och trimmar pojkfrisyren var sjätte vecka..? Spöke 
  • Servilia
    Dorian Ertymexx skrev 2013-01-12 15:53:19 följande:

Sedan kan ALLA åsikter som sägs högt leda till konsekvenser. Går du med i M och talar väl om Stalin så ryker du snabbt. Går du med i KD och pratar om att slopa Svenska Kyrkan, så kommer du flyga ut ur partiet. Går du med i V och talar väl om kapitalism och marknadsmässiga hyror, så blir du kickad.     

Jo, men de exempel du tar nu är ju LOGISKA. Kan du förklara logiken i att en lastbilschaufför, som knappast träffar några människor i sitt arbete utan sitter ensam i sin förarhytt mil efter mil - ska uteslutas ur sitt fackförbund p.g.a. sin politiska åsikt..? Jag skulle ha tyckt att det var galet, till och med om han hade tillhört något verkligt extremt parti på höger- eller vänsterkanten. Den här killen var för övrigt inte ens AKTIV i varken Sd eller Transport när det här hände. Så det var inte så att Transport inte ville bli representerade på kongresser av en känd Sd:are - DET hade det åtminstone funnits någon logik i...
  • Servilia
    Dorian Ertymexx skrev 2013-01-12 15:56:19 följande:

Visst finns det det. Men bland "nationalister" och SD-fans är det något som "man inte får prata om" (hahaha). Finns de som menar att finnar inte var speciellt hatade för trettio år sedan, vilket ju bara är dumheter. Jag minns själv hur mina finska klasskamrater hade precis samma status och bild om sig som "arabmuslimerna" har idag. (Det är för övrigt ett typiskt SD-fanclubs-uttryck, bara så du vet.)

Kanske, kanske inte. Kan jag inte uttala mig om, vad finnar säger till sina söner.  
    ...och jag som då har halva släkten i Finland, kan garantera atf det inte förekommer.

Jag tror att problemet med vissa svenskars syn på finländare, är att det förekom finländare bland arbetskraftsinvandrarna som blev alkoholister. Det hade att göra med den hopplöshet de kände. På 50- och 60-talen fick de ju bara de enklaste, monotonaste jobben - typ vid löpande bandet.

De placerades i fabrikens "statarlängor" i en deprimerande miljö, eller fick - senare på 70-talet - lägenhet i de värsta betongområdena. De erbjöds ingen svenskundervisning som arabmuslimerna  ju får gratis, utan fick börja arbeta första dagen i Sverige. De placerades tillsammans med enbart andra finländare på arbetsplatsen, och fick därför ingen övning i svenska språket. Det gjorde att de inte hade några avancemangsmöjligheter alls - de kunde inte ens hoppas på att bli förmän. Vid denna tid var arbetsveckorna också mycket längre än idag.

Under dessa omständigheter är det inte konstigt att många blev deprimerade. Och är man deprimerad, är det inte så jättekonstigt om man tröstar sig med flaskan på lördagkvällen - och om det ibland går överstyr. Vilket då naturligtvis också påverkade barnen, som blev oroliga och bråkiga i skolan, o.s.v..

Tyvärr har då en del svenskar fått bilden att "alla finländare är lågutbildade, svärande alkoholister". Fast de inte ens känner några i Finland boende finländare... Och detta är ju bisarrt, eftersom Finland till och med har gått om Sverige på många områden (bl.a. beroende på att man tagit in mycket så arabmuslimer!). De har t.ex. mycket högre krav på eleverna i skolan - både kunskapsmässigt och uppförandemässigt - vilket gör att de finska eleverna kommer högt över de svenska på internationella jämförelser i matte o.s.v..    

Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..