Inlägg från: Alecto |Visa alla inlägg
  • Alecto

Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..

pontus1992 skrev 2013-01-11 16:51:19 följande:

ÄR DU EN SD VÄRVARE ELLER??
    Den tanken har slagit mig också... känns mer som en rasist som försöker värva...
  • Alecto

Inte sagt att inte ts finns - jag hoppas dock det är ett påhitt med tanke på hur urbota korkad Ts framställer sig...

Är ts for real så är min första tanke att hon är ung (och dum) snarare än något annat. Väx upp, kryp upp ur sandlådan, ta av dig ögonbindeln och sluta glorifiera ditt eget folk.
    En stor egenskap hos sig själv är att kunna se sina egna fel och brister - vilket du har många.

Det finns rötägg inom alla kategorier av människor, raser, sorter, män, kvinnor osv

Du kan försöka rättfärdiga ditt eget beteende hur mycket du vill - ni gjorde båda fel och den dagen du inser det kan du räkna dig som vuxen. Fram till dess är du ett barn som får barn.
    Ärlighet är bra men att såra de som man räknar till sina vänner bara för att man måste vara ärlig är knappast en merit, man kan vara ärlig utan att såra.  

• Alecto
    Thomas66 skrev 2013-01-12 11:19:51 följande:

Tror du att alla här, har sig själva på bilden?
    Jag ser inte ut som på bilden.... Cool
  • Alecto
    Persisk skrev 2013-01-12 12:05:44 följande:
    *Ville absolut inte ha nåt fysiskt problem om nu jag skulle haft min riktiga bild ska det stå, vill inte bli igenkänd här för jag visste att tråden skulle bli nåt stort och då fanns risken om att nån kunde känna igen mig. Är gravid och 19år, att jag har bild på en annan persisk tjej innebär inte att tråden är fake och att det inte finns "korkade" persiska tjejer som nån skev , är att säga sanningen så svårt för er?alla vet hur svenska tjejer är och hur lätta och billiga de beter sig, inte alla men många . Jag har haft erfarenhet och senaste gången nu nyligen vilket var anledningen till att jag starta tråden och undra /undrar varför ni är smygrasister . Och det spelar ingen roll att jag tagit bilden från en annan persisk tjej , fokusera er på ämnet och inte på bilden.
    Och vi undrar varför du är rasist?

Och vad är ämnet? Att du rättfärdigar ditt eget dåliga beteende mot din kompis genom att kalla henne för rasist? Du är en kass vän som inte ställer upp på din kompis och tar reda på varför - istället kallar du henne för slampa och blir förvånad över att hon blir förbannad.
    Du generaliserar väldigt och tycker att alla svenska tjejer är lättfotade, blir av med oskulden vid 12 och beter sig billigt - trots att flera i den här tråden har sagt att många tjejer från Iran är precis likadana. Same shit - diffrent name skulle jag vilja säga. Det känns som du är omvänd sen du gifte dig och skaffade barn - är det verkligen dina egna ord och åsikter som du säger eller börjar du bli hjärntvättad? På något sätt lyser andras åsikter genom (din man, pappa, svärfar osv kanske) eftersom det känns som du nyligen har börjat reagera på din kompis sätt. Vem vet - vi känner inte dig men vad säger att du var så mycket olika innan du gifte dig? 
  • Alecto

Sen undrar jag på fullt allvar om du trodde du skulle få medhåll i ditt inlägg på ett svenskt forum, merparten som sitter här är svenskar med svenska värderingar - tror du då att vi skulle hålla med i den bilden som du målar upp som vi vet inte stämmer?

• Alecto
    Persisk skrev 2013-01-12 12:22:55 följande:

Jag har alldrig sagt att jag var oskuld när jag gifte mig förra året , vart har du fått det ifrån? Jag har haft pojkvänner tidigare samt andra relationer men inte ens i närheten så många Som mina svensks tjej kompisar haft, detta har jag sett med egna ögon alltså svenskars beteenden så jag har fått det bekräftad många gånger , sen om
    Ni nu förnekar det så kan jag väl känna med er , det är pinsamt för er så självklart vill ni ignorera och förneka samt försöka måla upp svenska tjejer som fina och pryda medans det är exakt TVÄRTOM . HAHAHA!
    Det är aldrig någon som har sagt att vi är pryda - vi går emot generaliseringarna du gör. Vi anser att det är upp till varje enskild individ hur många sexpartners vi har, vad vi gör med vårt liv. Vi får inte lägga oss i ditt liv men du får lägga dig i vårt  - var är logiken?
    Nu är det många år sen jag var i din ålder och mina barn är mindre så hur samhället är idag för ungdomar mellan 15-25 har jag ingen aning om - men jag undrar fortfarande vad du har med det att göra?
    Du har så många fördomar och förtalar svenska tjejer väldigt grovt - klart att vi reagerar.

Men jag lovar - en dag när du är vuxen så kanske det går att diskutera normalt och moget med dig.... 
  • Alecto
    Den vita staden skrev 2013-01-12 12:23:22 följande:
    Hon är rak och säger vad hon tycker. Ogillar man det, ok. låt det vara så då.
    Anser ju att det finns korn av sanning i båda lägren, men att vi utlandsfödda ändå är i underläge.
    Hon generaliserar och kallar oss för rasister trots att hon uttrycker liknande åsikter - det är det folk reagerar mest på som jag kan läsa.

• Alecto
    Den vita staden skrev 2013-01-12 12:35:30 följande:
    Skillnaden ni ju att ni är i majoritet o. överläge, ledsen att du inte förstod det.
    Inga svenskar generaliserar då eller? Läs några av alla de trådar "SD-are" startar här på forumet numera så får du se.

Klart att det finns - kallas oxå fördomar och går åt bägge håll. 

Persiskans påståenden är lika korkade och dumma och fördomsfulla som många inlägg som startas mot invandrare och muslimer osv

Och dumhet går över religon, lands, rasgränser...
  • Alecto
    Persisk skrev 2013-01-12 13:11:53 följande:

varför skulle jag flytta tillbaka till Iran ? Har du problem med mig eller? Jag bor i Sverige och räknas som svensk medborgare men jag är inte ernisk svensk , ända sammanhanget jag räknas som svensk är nationalitet och medborgarskap av den enkla anledningen Att jag bor här. jag är stolt Pers. Jag har inget emot Svenskar, gillar bara inte de beteendet som många av era tjejer har , det sa jag flera gånger att jag inte har problem med er, sanningen om viss av er tjejer vet alla och måste komma fram även om ni förnekar
    Vems sanning? Och varför måste den komma fram?
    De tjejer som har flera partners och "ligger runt" gör det förhoppningsvis av egen vilja och tycker det är kul alt skönt.
    Sen är det fortfarande inte ditt problem om hur folk lever sitt liv - det är upp till var och en.
    Jag gillar inte många människors beteende - oavsett härkomst - men jag sitter inte och fördömer dom på ett forum och generaliserar inte hej vilt. 
    Jag har rätt att leva mitt liv som jag vill och en av de saker som gör att jag kan det är för att jag bor i Sverige - där vi har rätt att uttrycka oss, leva som vi vill och göra som vi vill utan att bli dömda. 
  • Alecto
    Persisk skrev 2013-01-12 14:02:14 följande:
    Jag förklara att jag inte hade min egna bild för jag vill inte att folk ska veta vem jag är, vad vet jag kanske någon som känner mig skulle sett mig här med dessa åsikter som många blivit upprörda över. vill absolut inte ha problem eller fysiskt problem av nåt slag för att jag är Gravid. Bilden jag tog var från en Persisk tjej, men det spelar ingen roll, huvudsaken är ju fokus på ämnet samt topic vilket är som svenskar som är smyg rasister och Svenska tjejers beteenden. 
    Att du inte har din egna bild är väl en sak - det har inte jag heller...

Men jag förstår fortfarande inte vad du har med någons liv att göra och någons beteende?
    Det finns många svenskar som är både smygrasister och rasister men med tanke på hur du uttrycker dig så är du precis likadan själv. Rasism går inte en väg utan kan gå åt alla håll - det är inte svenskar mot resten av världen utan det kan vara mot alla folkgrupper och raser - jag tror det finns lika mycket rasism i Asien som i Afrika som i USA och på det sättet du uttrycker dig så uppfattar folk dig som rasist - inte ens smygrasist.

Plus omogen och ganska barnslig... 
  • Alecto
    Persisk skrev 2013-01-12 14:36:14 följande:
    Hur och när var jag rasistiskt  Att säga sanningen och den tråkiga och äckliga sanningen om vissa av era tjejer betyder inte att man är rasist, åh herregud . Jag har aldrig sagt att alla Svenska tjejer är på det sättet och att jag har förklarat många gånger att jag INTE har problem med Svenskar men ändå vill du få det o låta som att jag hatar ALLA svenskar vilket jag självklart inte gör. Jag har svenska vänner kvar och jag älskar dom och kommer bra överrens med dom aannars skulle vi inte umgåtts? 
    Om jag skulle uttrycka mig på samma sätt om Iranska män - vad skulle du kalla mig då?

Jag har nämligen inga positiva erfarenheter av iranska män... ALLA är sliskiga, tafsar, kommer med skamliga förslag, luktar illa och är äckliga...

• Alecto
    blissed skrev 2013-01-12 14:52:43 följande:
    En annan grej som TS inte tagit upp .. en vanlig grej för svenska är att vara allmänt äckliga?! Klä sig fult, ha fult hår med kort hipster lugg, gå runt i polarn och pyret samt odd molly kläder, halvtjocka, trista, vågar inte säga va ni tycker, konflikträdda men nu sitter ni bakom datorn då vågar ni minsann.. patetiskt
    Jisses - för andra gången känner jag att jag inte är svensk - det som jag kan känna igen mig på är halvtjock.. eller nä - heltjock är nog mer men i övrigt är jag nog väldigt osvensk då.... 
  • Alecto
    Dorian Ertymexx skrev 2013-01-12 15:24:45 följande:

Jag skulle kalla er båda fördomsfulla. Jag är rättvis! Flört
    Absolut - jag var mest bara tvungen att fråga för jag ville ha ett svar men förväntade mig väl inget.

Det finns sliskiga iranier precis som det finns slisk av alla raser - ingen mer eller mindre. Men det finns trevliga av alla raser och sorter oxå - och de är faktiskt fler än slisket.

Det är farligt att generalisera - det leder till fördomar, rasism och hat. 
  • Alecto
    Dorian Ertymexx skrev 2013-01-12 15:36:37 följande:

Man får visst vara stolt svensk. Så länge som "stolt svensk" inte innebär att skrika rasistiska slagord i nunan på folk.

Att det sedan finns skitnödiga rektorer som övertolkar är en annan femma. Att det å andra sidan en massa smygrassar som fabulerar, hittar på och övertolkar å sin sida är ännu en annan femma. Nej, man har inte alltid sjungit nationalsången i alla skolor på avslutningarna. Man har heller inte alltid gått till kyrkan i alla skolor. 
  • Alecto
    blissed skrev 2013-01-12 15:40:28 följande:
    Att man bygger moskéer i detta land är att vara stolt svensk eller? Det är ju en kränkning och förtryckning av vad orden STOLT SVENSK är.
    Vi har platser för utförande av flera religioner - skall vi ta bort dessa oxå då? Synagogor, tempel osv osv

Eller är det bara moskéer? 
  • Alecto
    blissed skrev 2013-01-12 15:48:58 följande:
    ISLAM om du läst mina tidigare inlägg. Det är det vidrigaste jag någonsin upplevt att vara i en moské med skolan en gång, den religionen får mig att vilja spy. Hoppas på att det finns någon hjälte som kan elda upp dom.
    Jisses.....
  • Alecto
    Dorian Ertymexx skrev 2013-01-12 16:01:23 följande:

Och vem har sagt att de inte ska få fortsätta med den?
    Muslimerna förstår du väl! Det är ju även de som bestämt att vi inte skall få ha pepparkaksgubbar i lussetågen, att disney skall ta bort den svarta flickan och gubben som ser ut som en jude på julafton!

• Alecto
    Dorian Ertymexx skrev 2013-01-12 16:30:27 följande:

Ja just det ja. Jag glömde. Flört
    Men suck - hur kunde du Drömmer
  • Alecto

Bara ett litet inlägg - ni har blivit för djupa i diskussionen, TS har inte svarat på länge så hon har nog dragit sig ur Tungan ute 
    Argumenten tröt nog tillslut.... 

Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..