Inlägg från: EnAnonumius |Visa alla inlägg
  • EnAnonumius

Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..

Persisk skrev 2013-01-12 11:56:08 följande:
    Bilden tog jag av en Persisk tjej i canada men det spelr ingen roll, jag kanske inte vill ha min egna bild här för att jag skulle Bli igenkänd och det vill jag inte så då tog jag en annan persisk tjejs bild men det spelar ingen roll som sagt. Jag som person finns och detta hände mig förra veckan därför starta jag denna tråd, och jag är 19 och blivande mamma och bor i nordvästra Sthlm området. många är upprörda ser jag, men min uppfattning av svenka tjejer har inte ändrats nu när jag läst se flesta inlägg här , ÅTERIGEN detta hände mig alldeles nyligen jag bröt kontakten med min svenska tjejkompis därför vände jag mig till detta forum . Om jag skulle haft min egna bild skulle det innebära fara för mig pga dessa åsikter och tankar jag har om svenskar och jag är gravid så vill absoluta ha nåt fysiskt problem om
    Nu jag skulle haft min riktiga bild . Men alla vi persiska tjejer är mycket lika i utseendet så jag tycker ni ska sluta och haka upp er på bilden , fokusera på själv ämnet, sanningen om svenka tjejer . tack för mig .
    Varför skall svenskar acceptera "sanningen" medan DU VÄGRAR att acceptera "sanningen" om persiska tjejer? Som sagt du är som vilken genomsnittlig rasist (oavsett etnicitet) som helst.. Vägra att inse hyckleriet ni håller på med. Ni säger ju "bara sanningen"..

Jag är kvinna, älskar att tänka logiskt och rationellt. Den intelligenta vet att ju mer man lär sig ju mindre kan man.
  • EnAnonumius
    Alecto skrev 2013-01-12 12:29:11 följande:
    Hon generaliserar och kallar oss för rasister trots att hon uttrycker liknande åsikter - det är det folk reagerar mest på som jag kan läsa.

Exakt så..
    Jag kommer knappast att acceptera hennes rasistiska åsikter bara för att hon är "persiska".
    Jag är kvinna, älskar att tänka logiskt och rationellt. Den intelligenta vet att ju mer man lär sig ju mindre kan man.
  • EnAnonumius
    Jättekul skrev 2013-01-12 12:47:37 följande:
    Roligt att du förändrar din story hela tiden och förminskar antalet pojkvänner och "andra relationer" som är rena KK-relationerna då antar jag.

Så du har alltså haft en KK och två pojkvänner under ca 1 år. Du hade sexdebuten när du var 16 år och några månader. Du gifte dig när du var 18. Du måste ha träffat din blivande man innan 18 år. Så allt detta har skett under drygt ett år. Ganska omfattande och slampigt egentligen.

Om det är så att tjejer har blivit av med oskulden när de är 12 år så hoppas jag att någon vuxen har tagit sitt ansvar och anmält detta till polis och socialtjänst då det enligt lag är förbjudet att ha sex med barn i vårt land.

Jupp håller med.. Enligt (våra) svenska seder så är det slampigt beteende som TS hade när hon var mellan 16 och 18.
  • EnAnonumius
    modesto skrev 2013-01-12 13:08:45 följande:

Du har hunnit med mycket för dina ringa 19 år. Jag hade sex för första gången när jag var 21 och gifte mig med den mannen. När jag var 27 skaffade jag barn, fortfarande med samma man. Jag dömer ingen som hade fler partners, jag var blyg och festade aldrig, även avundades lite de som vågade mer och kunde njuta av sex på mer avslappnat sätt än jag. Om du föraktar svenskar varför bor du i Sverige? Du föredrar din egen etnicitet för umgänge, varför inte bo i landet där beteende passar dig mer? Det som förvånar mig mest att vissa kommer hit och använder sig av svenskarnas snällhet men öppet föraktar och ser ner på dem.  

• EnAnonumius
    Persisk skrev 2013-01-12 13:51:49 följande:
    Nej han är 26 år som jag skrev igår, men du verkar inte läsa allt utan läser det du vill. Och jag svarade den andra användaren som fråga vad jag tycker om judar, varför skulle jag hata judar? jag känner inga judar överhuvudtaget och nej jag hatar inte dom.

Att du säger att du har problem med mig, är ju ditt egna problem. Inget jag bryr mig om. Jag har problem med dig också faktisk om du nu ska ha problem med mig.
    Uppenbarligen har DU problem med många SVENSKA KVINNOR och att de gillar att ha sex.
    Sedan så sitter du och surar på FL över varför "så många SVENSKA KVINNOR" tar illa vid sig över att man "talar om sanningen" för dem.
    Samtidigt som du blir förbannad och tjura som en barnunge när man säger "sanningen om persiska kvinnor".

Man kan ju undra varför det är så jäkla viktigt för dig med att anmärka på ett kön på ett beteende som förekommer hos båda könen i samma höga utsträckning..

Kan du inte hantera att vi i Sverige INTE vill ha ett könsregerat samhälle så kankse du bör flytta till Iran i stället för att sitta och gnälla på svenska kvinnor. Det spelar ingen roll hur "mycket född" du är i Sverige. Iran och deras synsätt på män och kvinnor verkar ju ändå passa dig bättre.

• EnAnonumius
    Persisk skrev 2013-01-12 14:19:19 följande:
    Om du kränker oss så är det klart att du blir kränkt dubbelt tillbaka. Men du behöver inte vara orolig, vi kränker inte någon bara såhär.. om nån kränker oss så då är det klart att vi ''ger tillbaka'' det är ju det vanliga som alla gör. 
    Skriver TS som skrev en helt jäkla kränkande trådstart om Svenskar. 

Nej visst i helvete TS kränkte ju inte svenskar hon sade ju bara "sanningen".

Du TS stick tillbaka till den jäkla hålan du kommer i från. Tycker det är synd om dem som bor i Kista som har en kvinna som granne som både hycklar och för med dubbelmoral.
  • EnAnonumius
    Dorian Ertymexx skrev 2013-01-12 15:16:04 följande:

Håller med om nästan allt. Inte ska hon behöva flytta till Iran dock, vi har mååååååååånga svenskar och svenskor som tänker precis som hon. Vi har åsiktsfrihet. Vilket iofs inkluderar vår frihet att tala om för henne att sluta trakassera folk som gillar sex, bara för att hon inte gör det.
    Sant det var väl lite att ta i kankse med att hon kan flytta, dock så blir jag så jäkla trött på folk skall försöka tala om för andra hur de skall leva.

• EnAnonumius
    Servilia skrev 2013-01-12 15:12:34 följande:

Haha!

Jo, inget är ju svart eller vitt. Jag brukar inte kolla på andra kvinnor, av naturliga skäl, men jag har hört många män säga att svenska kvinnor missköter sitt utseende. Jag tror att feminismen är en stor bov i dramat här. Kort hår och långbyxor är t.ex. sällan attraktivt på en kvinna. (Jo det kan vara det på en jättesöt, slank tonårstjej som skulle klä i allting, men inte på den genomsnittliga, halvgamla, halvtjocka kvinnan.)

Jag tror också att vi skulle vinna på att klä oss mer feminint, använda lite make-up när vi är ute, tona håret eller göra slingor om det är en sådan där vanlig råttfärg, o.s.v.. Samttidigt som jag tycker att det är befriande att vi inte MÅSTE göra det jämt. Att jag FÅR springa till affären i mysbyxor och slarvig hårknut, om jag upptäcker att jag inte har något fett att steka i... 
    "Manhaftighet" har inget med klädval att göra. Trist att det finns många som vägra att förstå detta.

Jag är lite "manhaftig" av mig och det syns trots att jag klär på mig det som KALLAS för "feminina" kläder och sminkar mig. Det har med gester/beteende att göra inte något jävla klädval. 

Vad är en pojkfrisyr? Hårlängden eller?
    Man skall klippa en frisyr som passar ansiktet/ansiktsformen. Vissa har ansiktsformer som gör att man passar i korta frisyrer.. Vissa andra har ansiktsfonem som gör att man passar i långt hår.

Men men om DU behöver visuella hjälpmedel för att fatta att någon är kvinna så får det stå för dig.
    Det finns så många andra sätt man kan skilja på män och kvinnor oavsett kläder/frisyrer eller om man är "butch/fjolla" etc etc.

Det är ytterst få personer som har 100% androgynt utseende.

• EnAnonumius
    Dorian Ertymexx skrev 2013-01-12 16:20:34 följande:

Jag förstår din frustration, och jag håller med dig. Jag fattar att hon har en moralistisk syn på sex, och det får man ha oavsett om man är ursvensk eller invandrare av X-te generationen, men man behöver väl för tusan inte döma och fördöma alla omkring en för det. Låt bli att knulla runt själv, och låt oss andra knulla bäst vi vill.
    Det kan jag verkligen hålla med om..

Helt jäkla OT:
    Detta fick mig att tänka på den där tråden som du och jag deltog i där polyamore folket fick sig en hel del fördomsfulla påhopp av TS (och andra) som försökte moralisera om sexet och ansåg att kärlek=sex..
    Nåja helt jävla OT iofs, men jag fick paralleller ändå till den tråden.

• EnAnonumius
    Snöviolen skrev 2013-01-12 16:08:40 följande:
    På mina barns dagis så var det en somalisk pojke som var en pepparkaksgubbe. Föräldrarna var så stolta över honom.
    He he.. Kul faktiskt..
    Dessutom så behövde han väl inte klä sig så mycket heller. Jag menar killen var ju brun redan. Flört

• EnAnonumius
    Nanime skrev 2013-01-12 17:49:24 följande:
    Men lilla söta flicka! Jag ska berätta sanningen för dig... i min tonårsperiod var jag väldigt sexuellt aktiv.. Inte för att jag var "lätt att få omkull" utan för att JAG hade lätt att få omkull folk. Jag gjorde det JAG ville, med vem JAG ville när JAG ville. Om det är några som är billiga och lätta att få omkull så är det killar. Räcker att vifta lite på ögonfransarna för att de ska ramla pladask. Jag får mitt roliga.. Jag kan göra vad fan jag vill med dom för att senare dissa.
    Sanningen är att vi strävar efter ett bra sexliv, vilket kan vara svårt att hitta från början.
    Jag gör inget jag inte vill, jag bestämmer över min egna kropp och detta gör mig inte billig..

Jag ska vara rak mot dig! Jag TAR det jag vill ha, det är ingen som får omkull mig, det är jag som bestämmer, det är jag som styr och jag som har makten i alla sexuella situationer jag befinner mig i. Jag gör precis det jag vill och du borde skämmas som försöker kränka min rätt att göra det jag vill och njuter av med MIN kropp!
    Du borde skämmas för att försöka få kvinnor till att se det som DERAS plikt att hålla igen benen när killar inte kan hålla deras snabel i byxorna.

"Lätt att få omkull"? knappast! Min kropp, mina villkor och MIN vilja!

Sen att göra skillnad på etnicitet eller härkomst på ett nedvärderande sätt är rasistiskt, vilket du flertalet gånger visat att du är. Men när din hjärna växt klart om några år så kanske du också inser skillnaden på att göra saker mot sin vilja, och göra saker man själv vill utan att skämmas eller bry sig om vad andra tycker om det! Men som sagt, det är ett par år dit.

Vad du gör med din kropp är din ensak, vad jag gör med min är min ensak men kom INTE och kränk en hel folkgrupp på grund av dina snedvridna uppfattningar om hur en kvinnor beter sig! Att många av dina killkompisar ser svenska tjejer som sexobjekt tyder ju bara på en sak, de har ingen som helst respekt för kvinnor överlag. Har man det så ser man INGEN kvinna som sexobjekt!

Skål
    SkålGlad
  • EnAnonumius
    Servilia skrev 2013-01-12 21:04:07 följande:
    Det går även att sätta upp ett långt hår på olika sätt, så att det passar för olika ansiktsformer.
    Servilia skrev 2013-01-12 21:08:22 följande:
    Jo, jag har aldrig haft problem att få karlar..! Men det tråkiga med dessa kvinnor, som själva väljer att förfula sitt utseende, är att de ofta inte förstår varför männen inte vill ha dem. De försöker konstruera andra orsaker: "svenska män vill inte ha självständiga kvinnor", "svenska män vill inte ha intelligenta kvinnor"...

Nej jag har heller aldrig haft problem att få karlar trots en viss "manhaftighet" och kortklippt hår.

Så vad är din poäng? Ja just det du hade ingen poäng nej. Mer än massa åsikter om att måste kläs sig på ett visst sätt för annars så kan du inte särskilja på könen och DIN subjektiva åsikt är att kvcinnor förfular sig bara för att de inte sminkar sig sig efter din smak.

Tyvärr du kan inte ändra omgivningen för att anpassa den efter dina två handikapp.
    Den ena handikappet är att du vägra att fatta att smak är subjektivt och alla män delar inte samma smak lika lite som kvinnor delar samma smak.
    Det andra över att du är uppenbarligen halvblind så du behöver ytter stereotypa attribut för att kunna skilja män från kvinnor.

• EnAnonumius
    Dorian Ertymexx skrev 2013-01-13 10:40:29 följande:

Och långtifrån alla som bär burqa eller niqab gör det av tvång. Många gör det av fritt val. Jag är helt med på att vi ska bekämpa förtryck, men vi ska inte göra det genom att själva skapa ett förtryck!  
    Amen...

• EnAnonumius
    Dorian Ertymexx skrev 2013-01-13 11:00:32 följande:

Nope. Det får vissa män att gå igång, och det mest för att de inte sett så mycket bröst. Det är som med vade. För hundra år sedan ansågs det ju som rena rama porren att visa vaderna. Idag anses blottade vader knappt vara anmärkningsvärt.

Det riktigt roliga är att även om vi kulturellt är lärda att bröst ska vara såååå tändande, så är det långtifrån alla män som tycker att bröst är så fascinerande. Jag tänder mer på hals, rygg och näsa, och är också svag för snygga ben. Hälften av dessa ser jag dagligen, andra hälften rätt ofta i alla fall sommartid. Men även om jag ser en skitsexig hals, med tillhörande vacker näsa och tokheta ben, så blir jag inte ett okontrollerat monster för det. Jag tror inte att jag är något slags helgon till man, jag är rätt normal. Om bröst slutade ses som något tabubelagt skulle män sluta bli så fixerade vid dem.

Notera dock att det INTE innebär, som en del tror, att bröst skulle tappa sin attraktionskraft. Det är som med vilken kroppsdel som helst - är de snygga så är det snyggt. Men den absoluta majoriteten skulle inte bli kåtzombies som började förgripa sig på kvinnor på öppen gata, lika litet som det hotet infriades när kvinnor slutade dölja vader, lår, mage och andra kroppsdelar.     
    Sedan så inte förglömma topless eran vi hade på 80-talet (saknar den tiden, då till och med gamlingarna på 80-90- bast var topless)... ;)
    Var ju inte mer "sexuella närmanden" då, än det är idag. Eller rättare sagt mindre egentligen..

• EnAnonumius
    Nanime skrev 2013-01-13 11:46:24 följande:
    Preventivmedel kallas det.. Men det är en helt annan diskussion och väldigt OT. Håll dig till ämnet är du snäll.
    Glad
  • EnAnonumius
    gerd123 skrev 2013-01-13 11:27:30 följande:

Idag så känns det absurt att det faktiskt var så att kvinnor i alla åldrar solade och badade topless. Jag minns inte ens att det var någon som helst debatt eller diskussion kring detta utan det var helt naturligt.

Och nu har utvecklingen gått bakåt! Unga människor här på FL beskriver hur de "kräks i munnen" när de ser en ammande kvinna i offentlig miljö. Tur att inte de smågloparna var födda på top-less-tiden! Då var det ingen skam att amma öppet och man behövde inte gå in på toan och sitta där i stanken med sin lilla baby.

Ingen stirrade eller betedde sig illa på stranden där det kunde ligga barbröstade vackra unga flickor! Och gamla Greta med sina lååååååånga bröst kunde smörja in dem med solkräm mitt på stranden.
    Saknar också den tiden.. Mycket.
    Männen och unga grabbar förstod skillnaden mellan bröst i sexuella sammanhang och bröst i offentliga (amning och badande) sammanhang.

Jag fattar inte hur i helvete det svenska samhället kan bllvit så puritansk (igen) kring kvinnokroppen.

Eller som Dorian så klockrent uttryckte det.. "Just på den punkten var det bättre förr"..

• EnAnonumius
    Servilia skrev 2013-01-13 19:09:17 följande:
    Fast jag tror du kan fråga vilken man som helst, och få svaret att mera hår är mer glamouröst och sexigt än mindre hår...
    Jupp jag har gjort detta och jag fick olika svar du. Olika svar från olika män.

Så vad ville du bevisa?  Att du har svårt att acceptera att män är individer och har olika smak?
  • EnAnonumius
    Rikard skrev 2013-01-15 23:43:17 följande:
    Menar du att det bara finns ett visst antal jobb i ett land och att detta inte ändras om befolkningen ökar eller minskar?
    Tja jobb stiger knappast linjärt (±) med befolkningen (±)

Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..