Inlägg från: Nothx |Visa alla inlägg
  • Nothx

Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..

Persisk skrev 2013-01-10 21:07:36 följande:
    Är ny på sidan, 19 år och blivande mamma.
    Jag vet att man absolut inte ska dra alla över en kam men varför är de flesta svenskar smygrasister?
    Jag har / haft många svenska vänner, vi har haft bra relation men när vi har tjafsat så kommer deras rasistiska sida fram, det är allt från kränkande ord samt ''varför bor du i Sverige ' ''flytta tillbaka till ditt land'' ''jävla iranie trash'' osv. Jag blev jätte förvånad, för vi har alltid stått varandra mycket nära men helt plötsligt efter lite tjafs så kommer deras rasistiska sida fram. Detta är 2:e gången jag har varit med om sånt, bröt nyligen kontakten med ytterligare en Svensk tjej kompis till mig efter en vild diskussion om henne och varför hon är så billig och ligger runt med alla. Hon blev jätte arg i slutet så kom hon med rasistiska och kränkande ord. Vi har känt varandra i 4 år men nu har vi sagt upp kontakten. Vissa har svårt & acceptera sanningen..

Känns som att ni inte gillar utlänningar, men ni leker/spelar att ni gillar oss, men vid det rätta tillfället så släpper ni bomben, dvs visar er rasistiska sida.

Varför är ni på detta viset? vet att inte alla svenskar är det men ni som är det, varför kommer er ''rätta'' sida fram helt plötsligt som ett bombnedslag? 
    ts du får alltså kränka din vän med att anklaga henne för att knulla runt ,men hon får inte kränka dig för då är hon rasist ,ts du vet inte vad en rasist är,hade hon varit än rasist hade hon aldrig varit din vän ,rasister omgås inte med raser dom anser är underlägsna ,i deras ögon är du inte värd nåt,tips till dig sluta mucka gräll med folk så kränker dom dig nog inte
  • Nothx
    Persisk skrev 2013-01-10 21:22:21 följande:
    Jag menade självklart inte att alla svenskar är så men det finns många som är så, de leker/spelar att de gillar utlänningar, men under ytan eller vid rätt tillfälle så kommer den rasistiska sidan fram.

Vi var nära vänner, pratade om allt och gav varandra råd ibland som vänner gör men jag sa att hon ska sluta vara så billig alltså ligga runt hela tiden som de flesta svenska tjejer gör, svenska tjejer är ju kända för just detta.. att vara väldigt lösläpata och lätta och ligga runt med alla. Till skillnad från oss tjejer från mellanöstern, vi har självrespekt och ligger inte runt hela tiden. Ska du förneka detta? 
    och där är du rasistisk,svenska tjejer knullar runt bara för dom är svenskar ,det är rasism vännen  ,vi är inte rasister men du är en
  • Nothx
    Persisk skrev 2013-01-10 21:28:20 följande:
    ursäkta har jag klagat på er? eller säger jag bara det som alla vet. Svenska tjejer blir sexuellt aktiva redan från 12 års åldern vilket är för tidigt och de ligger runt med alla hela tiden, alltså svenska tjejer har ingen självrespekt. Jag DÖMER ingen, detta är sanning som alla vet. Ibland får man acceptera den bittra sanningen faktisk ;) som sagt har / har haft många svenska tjej kompisar och alla de var/är likadana, de byter säng och kille hela tiden. Det äcklar mig faktisk.
    är du mentalt efterbliven???? ,där kränker du,min förra tjej var oskuld tills hon träffade mig,jag var hennes riktiga första långa förhållande och hon hade valt att vänta tills det kändes rätt
  • Nothx
    Simon 681 skrev 2013-01-10 21:34:48 följande:
    Är inte både nordbor och perser arier, dvs samma ras?
    va,nej nordbor är germaner inte arier
  • Nothx
    Wilner skrev 2013-01-26 06:01:33 följande:
    Finns ingen rasism i det påståendet. 

Ur sexuell synvinkel är Sverige en dysfunktionel kultur. Det är därför vi har flest våldtäktsanmälningar i hela västvärlden per capita och därför som vi har en skilsmässostatistik som det finns anledning att skämmas för. 
    hon nedvärderar svenska kvinnor för dom kommer från norden och tillhör det germanska folkstammen alltså nedvärderar hon ett folkslag under andra stammar ,det är rasistiskt synd att du inte vet bättre,brist på skola kanske

finns en anledning varför vi har mest våldtäkter,har inget med svensk kultur att göra,men vi tar emot mycket folk som kommer från länder där kvinnan är en ägodel och görs vad man vill med,därför har vi mycket våldtäkter

nu lärde du dig nåt nytt,kunskap är viktigt 
  • Nothx
    Wilner skrev 2013-01-26 06:23:23 följande:
    Du håller låg nivå rent kunskapsmässigt vilket gör det svårt att diskutera med dig. Jag ska dock vara vänlig och upplysa dig om dina största brister.

Inställningen till invandring är en del av kulturen. När invandrare kommer till Sverige blir de en del av svensk kultur. Bilda dig i ämnet ytterligare så kan vi fortsätta vår diskussion.
    hahahahaha hur blir man en del av en kultur automatiskt,du föds i en kultur och uppfostras efter dess värderingar ,är du född i sverige uppfostrar du självfallet annorlunda än om du är född i Saudiarabien då vi har OLIKA kulturer ,om jag sen flyttar till Saudiarabien men inte tar del i deras kulturella värderingar eller traditioner då är jag häller självfallet inte en del av deras kultur 

du är den sista som bör anklaga andra för dålig bildning,bilda dig och kom tillbaka,just nu gör du bort dig själv med din okunskap 
  • Nothx
    Wilner skrev 2013-01-26 06:48:17 följande:
    Gå du till en forskare och tala om din tankar kring den monokulturella svenska kulturen. Forskaren i fråga kommer att skratta åt dig.

Du få inse att Sverige inte ser ut som på 30-talet.
    vi har haft denna debatt och ämne om olika kulturer på högskolan,läraren var en före detta forskare,kan lova att han skulle skratta åt dig och ditt urlöjliga outbildade argument

och en till sak alla forskare håller inte med varandra ,nu har jag inte tid med dig nå mer,vissa av oss har faktiskt ett arbete att söka 
  • Nothx

sköta" lägg in en redigering möjlighet fl så man slipper göra 2 inlägg bara för att rätta ett stav fel eller för snabbt skrivet ord...................................................................................................................

• Nothx
    Wilner skrev 2013-01-26 06:56:58 följande:
    Jag förstår att du är arbetslös med din bildningsnivå.
    vännen jag tjänar mer i månaden än vad du gör per år
  • Nothx
    Ejder skrev 2013-01-26 13:37:05 följande:
    Fast om man nu vill ha råd att bo i idylliska villaområden ökar knappast de chanserna om man kommer som fattig invandrare.
    oj va fel du har,min mamma kom hit med ingen ting från väst Tyskland,förföljd fattig ung,hon jobbade pluggade som en slav träffade farsan han arbetade också för att ha råd med plugget,och idag är både företagsägare och äger flera lyxvillor i flera länder,mina föräldrar hade inte ett skit dom har slitit arbetat och försök göra nåt av sina liv ,och med hårt arbete har dom kunnat få de liv den lyxen många drömmer om,har dom haft tur med självfallet men dom har arbetat och kämpat ,om man sliter hårt och arbetar för nåt är Sveriges möjligheterna land var du än kommer ifrån hur fattig du än är  ,men om man hellre springer runt och rånar och misshandlar folk  ja då väljer man ju bort den chansen man har 
  • Nothx
    Simon 681 skrev 2013-01-26 16:31:29 följande:
    Ok, så vilka raser finns det?
    men snälla du om du är intresserad av stamforskning gör en undersökning själv
Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..