Inlägg från: Micke |Visa alla inlägg
  • Micke

Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..

Dorian Ertymexx skrev 2013-01-17 16:59:26 följande:

Inte mer än vad barn gör, nej. Barn är långt mer kostsamt och mindre lönsamt.
    Nja,nu förenklar du lite väl mkt. Det hela beror på åldern på den som invandrar. Kommer du hit när du är 65 så är du en ren belastning ekonomiskt. 

Kommer du hit som högutbildad 25 åring är du en ren vinst.  

• Micke
    Dorian Ertymexx skrev 2013-01-17 17:16:59 följande:

Ja, givetvis. Det är erkänt en generalisering.
    Och om man då tittar på hur sammansättningen av invandrare hur sysselsättningsgraden ser ut, så inser även du att invandringen medför kostnader för samhället. 

Sen kan det finnas motiv för att ta den kostnaden, så som humanitära, men försöka inte fjanta runt med att barn skulle vara dyrare än invandrare, för rent generellt är det inte så. 
  • Micke
    Dorian Ertymexx skrev 2013-01-17 17:42:25 följande:

Vad sägs om de rika som idag får allt lägre skatter och allt mer skattefinansierad lyx kanske?

Men nej, det är inte så enkelt som sagt. Människor skapar behov som skapar arbetstillfällen. Du kör enligt det gamla dammiga "närande och tärande"-tänket, tror jag?  
    Att någon tar mindre av dig, är inte samma sak som att få något. Att du fortfarande inte har fattat det. 
  • Micke
    YummyMami skrev 2013-01-17 18:28:54 följande:
    Hur är denne som vinst? De flesta högutbildade får inte jobb idag, varken svensk så som utlänning. 
    Vilket dravel. Du kan inte på allvar tro att arbetslösheten bland högutbildade ligger på över 50% ? 
  • Micke
    Dorian Ertymexx skrev 2013-01-17 18:34:40 följande:

Nej det har han inte, och han har själv påpekat detta otaliga gånger. Folk har tagit russinen ur kakan och övertolkat massivt.
    Ja när man sa att det kostade 900 miljarder så han att det var överdrivet och kostnaden egentligen ligger på 40 miljarder. Detta då gällande år 2006. 

Det sista jag kan hitta är en artikel från 2012-10-18 där han säger

"– Jag har tittat på alla poster i den offentliga sektorns utgifter, till exempel bidrag och andra offentliga transfereringar. Liksom kostnader för exempelvis skola och sjukvård. Jag har jämfört dessa kostnader mot vad gruppen bidrar med i skatter och socialförsäkringsutgifter. Skillnaden däremellan är mellan 40 och 50 miljarder kronor, säger Jan Ekberg." 

www.nwt.se/varmland/article1186433.ece

Men hade du ngn annan källa där han dementerar detta?  
  • Micke
    Vitamin skrev 2013-01-17 20:19:58 följande:

Det skulle vara intressant att se utfallet av en folkomröstning där sveriges befolkning fick välja mellan att finansiera indvandring enligt dagens modell eller att fördela motsvarande summa på att fördela pengarna mellan kommunerna, öronmärkta till exempelvis sjukvård, äldreomsorg och skolor.

Vart tog alternativet att låta mig själv få välja vad jag vill göra med mina pengar vägen? 

Jag vill själv välja vart jag ska skänka mina pengar.
    Jag vill själva teckna de försäkringar jag anser mig ha behov av.

Jag vill inte ha folkomröstningar där andra ska besluta över mina pengar.  
  • Micke
    Wilner skrev 2013-01-26 06:01:33 följande:
    Finns ingen rasism i det påståendet. 

Ur sexuell synvinkel är Sverige en dysfunktionel kultur. Det är därför vi har flest våldtäktsanmälningar i hela västvärlden per capita och därför som vi har en skilsmässostatistik som det finns anledning att skämmas för. 
    Mörkertalet är extremt stort för våldtäkter,antalet anmälda brott speglar inte antalet faktiska brott speciellt bra.  I Sverige har det varit så mkt debatter i TV etc att det numera är ok att anmäla att man blivit våldtagen, vilket det inte är i många andra länder där det är mer skambelagt.  I Sverige räknar man varje enskild våldtäkt, dvs om en man våldtar sin hustru varje fredag under ett år så kommer man föra in det som 52 våldtäkter i statistiken.  Våldtäkt i Sverige har en tämligen unik definition, det inkluderar ju om offret varit berusat eller sover etc dvs att det skett utan våld, dessutom behöver det inte inkludera ngn form av penetrering utan räcker med jämförbar sexuell handling.  I många länder kan inte en man bli våldtagen (rent juridiskt). 
    Så det som är våldtäkt i Sverige är inte våldtäkt i tex Finland.

Du jämför alltså äpplen och päron gällande ett brott som dessutom har extrema mörkertal.  
  • Micke
    Wilner skrev 2013-01-26 09:37:05 följande:
    Om du hade läst EUs rapport om våldtäkter så hade du vetat att mängden anmälningar i Sverige inte kan förklaras av utvidgat begrepp eller anmälningsbenägenhet utan att det är rimligt att anta att det även sker fler våldtäkter här.
    Är det rapporten från 2009 som leddes av Liz Kelly du menar? 

I sådana fall tycker jag att inte att hennes förklaring skiljer speciellt mkt från det jag förde fram: 

"- Det finns inte bara en förklaring till det höga talet. Här har ni en bättre anmälningsupptagning än på andra håll, våldtäktsbegreppet har utvidgats och det finns en större vilja hos svenska kvinnor att anmäla våldtäkter även inom relationer. För att klarlägga om det rör sig om en högre verklig förekomst krävs mer forskning, säger professor Kelly"

www.dn.se/nyheter/sverige/flest-valdtakter-i-sverige
Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..