Inlägg från: Thomas66 |Visa alla inlägg
  • Thomas66

Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..

Persisk skrev 2013-01-11 18:16:18 följande:
    Känner du mig? nej.. då vet du inget om mig eller mitt liv eller mitt förflutna liv. med andra ord ingen rätt att säga och tro hur jag är eller hur mitt liv sett ut och vad jag gjort eller inte, MITT PRIVATA LIV! Jag var inte ens i närheten så lössläppt som svenska tjejer, tro mig jag har inget att dölja.. Flört Pappa hade stenkoll på mig och min syster vilket är bra, vi tackar honom hela tiden om han inte skulle varit så hård mot oss så skulle vi idag vara som vilken Svensk tjej som helst dvs ligga runt hela tiden med olika killar, vilket är sjukt och billigt. 

Själv har jag legat med en gift Iranska : )
  • Thomas66
    TatijaNa91 skrev 2013-01-11 18:28:53 följande:

Det är ganska vanligt faktiskt, även i Iran. Mannen jobbar hela dagen och kvinnorna är fria under hela dagen... du skulle bara veta.    Många familjer i Sverige gifter gärna bort sin dotter tidigt av den anledningen att tjejen villha pojkvänner och de är rädda att det ska sprida sig vad hon gjort tidigare och så. Tragiskt, ofta är det just de tjejerna som sedan skiljer sig fort ,för att sedan kunna leva utan en beskyddare, (pappan eller mannen), eller som i ditt fall är otrogna.

Tror att det beror på individen, sedan känns det lite farligare där nere : )
  • Thomas66
    ummabdilleh skrev 2013-01-11 19:39:58 följande:
    ja man blir ju som man umgas..har man daliga vanner paverkar man varandra..ja ser dagligen unga utlandska tjejer (somalier med sloja) ute..jag ser vad de gor och hur de beter sig..tyvarr blir ungdommarna allt varre..man blir radd for sina barns framtid

Ingen fara dom kommer oxo suga kuk, och vem vet tom med din son kanske. Men det är inte så farligt inget man dör av
  • Thomas66
    matzzon31 skrev 2013-01-11 21:01:25 följande:
    Precis det är det som spelar roll. 

Klart att det finns korkade persiska kvinnor. Lika mycket som det finns korkade människor rent allmänt. Det är ju det som är problemet som separerar oss alla. När man blir så stolt över var man kommer ifrån och börjar tro att det är något speciellt. Det är ju barnsligt bara. Det är av ren slump man är från Iran eller Sverige. Det är ingen prestation eller skicklighet. Alla borde bara se sig som människor istället. 

Så det är en slump och tur, att svenskar är duktiga på teknik och idrott.Antagligen BÄST i världen per capita,
  • Thomas66
    Meh01 skrev 2013-01-12 11:05:43 följande:
    Ja. Skrattande Hon har i alla fall stulit bilden hon har som profilbild. Den tillhör en tjej i Kanada.

Tror du att alla här, har sig själva på bilden?
  • Thomas66
    Den vita staden skrev 2013-01-12 12:23:22 följande:
    Hon är rak och säger vad hon tycker. Ogillar man det, ok. låt det vara så då.
    Anser ju att det finns korn av sanning i båda lägren, men att vi utlandsfödda ändå är i underläge.

Tycker att det är bra att man säger vad man tycker, kan förstå hennes fördom lite och vet att vissa tycker som henne med. Men att man inte får säga vad man tycker om man är en majoritet är ju lite vrickat.Tycker du att jag har större rätt om jag åker till ditt " sk" land om ska bestämma hur folket ska vara, än vad du som har ett ursprung har?
  • Thomas66
    Den vita staden skrev 2013-01-12 13:14:33 följande:
    Mitt land är tyvärr Sverige, jag har inget att återvända till.
    Det handlar ju om hur man säger det.

Tror ju att det handlar om precis det jag skrev här -

Samt att hon förmodligen  behöver mogna en del..

Klart att det handlar om det, kan tycka att hon har en dock lite fördomsfull poäng. Har jag kännt Syrianer i ca 20år många tycker ju som Ts med.Dom har dom ändrat sitt tänk lite, givettvis på grund att att dom iaf här har beblandat sig med sk Svenskar.Klart att det beror på hur man säger saker, men vi själva får ju inte säga flaska.Tycker jag att det är ett krav att man blir bra på svenska ( iaf för barnens skull )är jag direkt rasist.Sedan bryr iof inte jag mig om det, tycker bara att det är lite illa när svenskar har blivit kuvade och knappt vågar prata
  • Thomas66
    Dorian Ertymexx skrev 2013-01-13 22:46:41 följande:

Du missar poängen. Hela KULTUREN ger stöd åt sådant beteende. Här som i USA. Vi hade ju ett liknande fall här, en ung grabb som förgrep sig på två skolkamrater vid olika tillfällen. Han blev hyllad, de blev slutshameade.

Lite som i Kortedala! Ett övergrepp av nysvenskar, och ett par dagar senare så kör man ett antiracist tåg.Vad tycker du om det ?
  • Thomas66
    Quintus Zebra skrev 2013-01-15 17:14:52 följande:
    Sen om det är människoliv du vill rädda så är det nog inte främst invandringen du bör fokusera på.

I Sverige begås ca 100 mord per år, och jag vet att att det florerar siffror som tyder på att det är fler. Men det finns andra dödsorsaker som drabbar fler. Cirka 1500 personer tar årligen livet av sig. Cirka 4000 dör av blodförgiftning. Cirka 290 dör i trafiken. Cirka 4000 dör av blodförgiftning. 400 personer dör av leverskador som beror på alkoholkonsumtion (och alkoholen är ju även en starkt bidragande faktor bakom många dödsolyckor och våldsbrott). För att bara ta några exempel.

Att fokusera så mycket på vad några enstaka våldsverkare har för hudfärg eller härkomst är nog inte det vi främst borde syssla med. Vi bör som sagt göra allt för att minska våldet, men lär även kunna rädda många om vi istället satsar på att ta hand om de som mår psykiskt dåligt, försöker förändra vår alkoholkultur, försöker bli ännu bättre på trafiksäkerhet och försöker nå ut med information om symptomen bakom blodförgiftning/sepsis så att folk söker vård i tid.

Men det har vi ju inte råd med, om vi fortsätter i nuvarande takt?
Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..