Inlägg från: Mammamamman |Visa alla inlägg
  • Mammamamman

Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..

Persisk skrev 2013-01-10 21:28:20 följande:
    ursäkta har jag klagat på er? eller säger jag bara det som alla vet. Svenska tjejer blir sexuellt aktiva redan från 12 års åldern vilket är för tidigt och de ligger runt med alla hela tiden, alltså svenska tjejer har ingen självrespekt. Jag DÖMER ingen, detta är sanning som alla vet. Ibland får man acceptera den bittra sanningen faktisk ;) som sagt har / har haft många svenska tjej kompisar och alla de var/är likadana, de byter säng och kille hela tiden. Det äcklar mig faktisk.

Blir dom? Alla svenska tjejer????
    Om det är dett du sitter och säger bland folk så förstår jag att dom ber dig att flytta till ett ställe där du känner dig hemma med din gloria.
    Inte ska du väl bo bland folk som äcklar dig
  • Mammamamman
    Persisk skrev 2013-01-11 19:08:17 följande:
    Nej för iranska killar är varken pedofiler eller våldtäcksmän.. visst det finns vissa men det är precis som bland alla folkslag.. det finns bra samt dåligt folk.

Men att svenska tjejer är lössläpta samt lätta är ju ingen nyhet..  åk bara till nån semesterort i Turkiet så ser du hur svenska tjejer springer efter turkarna för att ha sex och många åker ju dit för att ha sex, annorlunda sex.. skillnad från de sexet de får hemma här i Sverige.. En Svensk tjejkompis sa såhär: Era killar är så annorlunda jämfört med våra killar, de är riktigt varma och sköna samt vet hur man tar han om en kvinna både ute samt i sängen GladJag har sett detta själv för 2 år sen då vi var i Antalya, såg många svenska tjejer, lättklädda med turkiska killar.. och bara gud vet vad dom gjorde senare Flört

Ha ha ha...är du på riktigt eller?
  • Mammamamman
    Persisk skrev 2013-01-11 20:10:32 följande:
    just admit it... Flört jag kan se hur svartsjuk du är vilket är också vanligt hos svenska tjejer. Nu ska jag logga ut härifrån, jag har ett liv att sköta.. samt måste vila mig. Loggar in kanske senare eller imorgon.. vissa inlägg här är ju rena komedi medans andra är lite seriösare. Jag har sagt mitt, och det jag tycker,inget  av det jag sa är lögn.. svenska tjejers beteende är känt överrealt samt bland alla. Många blir upprörda över den tråkiga och äckliga sanningen men det är ju ni som förstört ert rykte, så ni har er själva & skylla på. Jag är rak på sak och säger alltid sanningen, den som tar åt sig bryr jag mig inte om. Och återigen så menar jag inte att alla svenska tjejer är så men många svenska tjejer beter sig så.Ha en trevlig kväll allihopa Flört 

Men lilla vännen.det är ingen som är avundsjuk på dig eller ditt utseende,vad får du det ifrån??
    Om ni nu hade varit så perfekta så hade väl inte alla killar i Turkiet hängt med svenska tjejer utan med er istället.
  • Mammamamman
    Persisk skrev 2013-01-12 12:25:52 följande:
    Jag har alldrig sagt att jag var oskuld när jag gifte mig förra året , vart har ni fått det ifrån? Jag har haft pojkvänner tidigare samt andra relationer men inte ens i närheten så många Som mina svensks tjej kompisar haft, detta har jag sett med egna ögon alltså svenskars beteenden så jag har fått det bekräftad många gånger , sen om

Ni nu förnekar det så kan jag väl känna med er , det är pinsamt för er så självklart vill ni ignorera och förneka samt försöka måla upp svenska tjejer som fina och pryda medans det är exakt TVÄRTOM . HAHAHA!

Du l'gger upp en tråd där du skriver att alla flickor i sverige har tidig sexdebut och att dom pippar runt hej vilt,sen använder du en helt oskyldig tjejs bild som du tar utan att fråga och gör henne till dig.

Sen börjar du snacka om SANNING ,du vet lilla stumpan att ingen normal funtad människa kan ta dig på allvar  när du säger att du med egna ögon sett hur många gånger dina vänner har haft sex.

Väx nu upp och försök att inte gödsla ditt stackars barn med din bottenlåga värderingar ,som har uppstått för att du inte haft lika många pojkvänner som dina vänner...svälj det och gå vidare
  • Mammamamman
    Dorian Ertymexx skrev 2013-01-13 22:46:41 följande:

Du missar poängen. Hela KULTUREN ger stöd åt sådant beteende. Här som i USA. Vi hade ju ett liknande fall här, en ung grabb som förgrep sig på två skolkamrater vid olika tillfällen. Han blev hyllad, de blev slutshameade.

Vilket fall då? Kan du länka till det så man får läsa
  • Mammamamman

Jag tror nog att det är dags att inse att vi alla är olika och att vi alla måste lära oss att leva sida vid sida,acceptera olikheter och ta vara på det vi kan lära oss av varandras kulturer.
    Det tar så mycket kraft att störa sig på allt o alla,alla är vi ju människor som blir glada,ledsna,arga för samma saker.
    Vi ser likadan ut på insidan oavsett var vi kommer ifrån.

Vi behöver inte tycka om samma saker eller göra likadant men vi kan aldrig säga att någon anna gör fel så länge dom inte bryter mot lagen,för vem bestämmer vad som är rätt eller fel.

Detta blir mitt nyårslöfte.....att se lite vidare än innan

• Mammamamman
    Vitamin skrev 2013-01-14 21:20:48 följande:
    Jag tycker att det är mycket märkligt att Sverige skuldbeläggs och får skit för att vi tar emot och ger försörjning till människor som har det svårt i sina hemländer.

Sverige har sedan lång tid tagit emot invandrare av olika kategorier: För stunden gäller det afrikanska analfabeter som kommer från trampade jordgolv, det är krigstraumatiserade aggressiva ynglingar, snarstuckna araber, lättkränkta muslimer. Det skickades hit finska krigsbarn. Det kom "gästarbetare" på 60-talet, många bor fortfarande kvar men talar eller förstår knappt svenska.

Om jag som svensk flyttar från Skåne till Dalarna, eller från Arboga till Åmål, ligger det på mig som nyinflyttad att hitta min plats i tillvaron, skaffa mig nya vänner och bekantskaper, att fungera i grannskapet, att skaffa mig ett jobb och en bostad, och att visa mig välvilligt inställd och anpassa mig till hur det fungerar just där.
    Även jag som nyinflyttad svensk kommer jag att betraktas med misstänksamhet, kollas av grannar, själv få bjuda in mig till samtal, söka upp och erbjuda min hjälp till föreningen jag vill vara med i, heja först på personerna jag möter, osv.

Massor av invandrade människor håller sig på sin kant, vill inte/anstränger sig inte för att lära sig språket, de startar sina enga föreningar där inte andra nationaliteter får vara med, de håller sig med sina egna landsmän och ser ner på/ undviker andra kulturer och religioner, vare sig det är svenska eller andra nationaliteter.
    -Men då är det helt i sin ordning? Nej, det tycker jag inte.

Men jag tror att del är helt normalt att man söker sig till sina likar när man inte är på hemmaplan,att man umgås med folk där man känner igen sig. Flyttar jag till Somalia och hittare en svensk förening där,hade jag direkt anslutit mig till dom.
    Jag tror inte heller att personer som flyttar hit ser ner på oss,det är vi som tror att dom gör det.
    Jag har ett exempel på hur man dras till sina egna,jag var i Egypten för något år sedan och där på Hotellet träffar jag en gammal skolkamrat som jag aldrig har umgåtts med,inte ens pratat med i skolan, Vi båda sken och och hälsade,hängde sen ihop hela semstern och även efter den,det hade aldrig hänt om vi setts på gatan här i Göteborg
  • Mammamamman
    Furstinna skrev 2013-01-15 07:40:09 följande:
    Finns rasism från båda sidor. Tyvärr lägger man mer fokus på det ena. Visst finns det svenska smygrasister men även en helt del rasism mot svenskar. Dessutom verkar du var en fantastisk trevlig "vän". Att kalla sina vänner billiga är ett säkert sätt att behålla dem ;)

Ha ha,jag TS förstår nog inte att hon blir bemött så som hon bemöter oavsett var hon kommer ifrån och det är just sånt här som skapar en flodvåg av pajkastning
  • Mammamamman

För att svara på TS ,så är mitt svar att din väninna inte gillar dig för att du är som du är.
    Du är arrogant,elak och själv en rasist när du pekar ut alla svenska flickor på samma gång.

Det spelar mig ingen roll om du är Turk,Kines,Svensk eller Somalier,jag skulle aldrig vilja ha dig till väninnan

Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..