Inlägg från: Servilia |Visa alla inlägg
  • Servilia

Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..

Fast om du hackade på den här tjejens sexualvanor, så är det väl inte konstigt om HON till slut blev arg på DIG - och drämde till med det mest kränkande hon kunde komma på just för ögonblicket..? För det är ju så: blir man arg så drämmer man till med det som man tror ska vara mest sårande för just DEN personen: svartskalle, mongo, fetto eller vad som helst. Även om man egentligen inte har något emot invandrare, begåvningshandikappade, överviktiga...

• Servilia
    ummabdilleh skrev 2013-01-11 19:29:22 följande:

de springer efter blondiner for de hoppas fa upppehallstillstand i sverige, inte for nåt annat
    I alla fall när det gäller "andrasorteringen", ja. Samt äldre svenskor. Just därför borde vi vara mycket mer restriktiva med att dela ut uppehållstillstånd på sådana grunder. För dessa kvinnor, som är KÄÄÄÄÄRA, kan behöva skyddas emot både mannen och sig själva... De lurar ju sig själva.
  • Servilia
    Persisk skrev 2013-01-11 19:59:14 följande:
    Kan du svara mig varför ni vill vara som oss? ni färgar håret mörkt/svart, ni solar sönder er i hopp om att se exotiska ut, alltså se ut som oss, ni fixar era bröst samt förstorar läppar för att se ut som oss men ändå ser man att det är en svensk tjej och inte en snygg arabiska eller en Persisk tjej. Ser dagligen svenska tjejer med svart hår och solbränna, i hopp om att se ut som oss.. men vi har allt det är naturligt, det ligger i våra gener Flört 
    Fast nu börjar JAG bli irriterad på dig. Om alla de fula svenska kvinnor du har omkring dig stör ditt estetiska sinne så mycket, så kanske du ska flytta tillbaka dit du kommer ifrån..?
  • Servilia
    Namine skrev 2013-01-11 19:59:41 följande:
    plus att ni har hår överallt och jag har hört många iranska kvinnor som säger att dom är så avundsjuk på oss svenska som slipper unibrow och vaxa sig en gång om dagen och ansa mustachen också.
    och vi har mycket som många andra vill ha också. det är många som skulle ge mycket för det fina blonda håret som inte blir frissigt och står åt alla håll bara för att det är lite fuktigt ute. samt att svenska kvinnor kan också vara kurviga och iranier kan vara raka.  Och undra varför iran är bäst i världen på näsoperation? jo för att iranier lägger sig under kniven för att bli av med den dom är född med. och vi svenskar har oftast bra näsor i jämförelse.
    olivfärgade? ja vi kan säga att det heter så men det gäller itne alla. har jätte många kompisar från mellanöstern som är vitare än mig. Min man uttrycker det som att när han blir solbränd så ser han skitig ut. haha.
    så det är nog ganska lika där i många avseenden. jag menar vi har saker ni vill ha och ni har saker vi vill ha så kommer det alltid vara.

Menar du att deras näsor är opererade, alltså..? För jag har faktiskt lagt märke till att perser ofta har vackra näsor. Men de är konstgjorda alltså..? Hur ser den ut annars - som hos judar o araber..?
  • Servilia
    Persisk skrev 2013-01-11 20:03:30 följande:
    ALLA Iranier har inte stora näsor, vissa som opererar, gör det för att det är trend där. 

''jag menar vi har saker ni vill ha och ni har saker vi vill ha så kommer det alltid vara.''

Svenska tjejer drömmer, bokstavligt talat drömmer om att ha det här tjocka mörka håret som växer snabbt, den snygga bakdelen som vi naturligt har samt välformade brösten. Det har jag fått bekräftad, Svenska kvinnor är kända för att inte ta han dom sitt yttre, er hud kvalitet är verkligen inte bra det blir fort rynkor på er svenska kvinnor, ni är inte heller hårlösa ni har ljust därför syns det inte lika mycket. 

Jag har ett långt, mycket tjockt, glansigt rödblont hår, som var som guld när jag var ung (det sa många). Jag skulle inte för alla pengar i världen ha bytt ut det mot ett svart hår! (Därmed inte sagt att det är något fel att ha svart hår. Men det är väldigt vanligt i världen. Man är mer unik i gyllene hår! )
  • Servilia

...och det där med solandet. Jag har ALDRIG solat i solarium. Tycker bara att det ser onaturligt ut att vara brun på vintern, och dessutom är det farligt. När jag var ung hade jag vit-och-skär hy. "Porslinshy" sa folk. Jag har fortfarande inga rynkor även om huden blivit lite grövre, men jag upplever att de flesta MENA-kvinnor blir medelålders kvinnor tidigare än vad vi svenskor blir. Vi svenskar har ju även högre medellivslängd, och det hänger med hela vägen - vi börjar åldras senare.

Solat i solen har jag dock gjort, men inte för att se ut som en persiska, utan för att se ut som en solblond svenska som har att aktivt o sportigt utomhusliv! 

• Servilia
    Hoppentoss skrev 2013-01-11 20:29:38 följande:

Du är ett utdöende släkte med ditt ljusa hår. Det är sånna som jag som tyvärr hjälper till att det födds mindre och mindra blonda.

Jag gifte med en blond man..alla mina tre barn vart lika mörka som jag. Jag tror det mörka håret är domenat (tror jag)

Så ....ni blir bara färre och färre.

Jag har ingen åsikt om det utan bara ett konstanterande.

Ja, jag vet. Och det oroar mig och gör mig lite ledsen... Mina barn är blonda i alla fall, men inte rödblonda som jag utan mer den vanliga mycket ljust halmfärgade nyansen.
  • Servilia
    Cogito ergo sum skrev 2013-01-11 20:34:40 följande:
    Kanske..jag är halv svensk halv berber..med porslinsvit hud mörkt lockigt hår och brungröna ögon..jag ser dock 10 år yngre ut än min ålder liksaom hans familj medan den svenska ser 10 år äldre ut..har nog mer med genetik att göra och levnadsätt.
    Jo, om vi ska snacka åldrande så är rökningen den allra största faktorn när det gäller åldrande. Därefter kommer solariesolande. Fetma är inte heller bra, för lyckas personen går ned det så lägger sig överskottshuden i valkar och rynkor. Motion är viktigt för att hålla sig spänstig och behålla flåstet... och så vidare.

Men jag har träffat väldigt många människor från väldigt många folkslag i mitt liv, och även generellt så tycker jag att det är så att de afrikanska, arabiska och asiatiska folken åldras fortare. 
  • Servilia
    Dorian Ertymexx skrev 2013-01-12 13:37:31 följande:

Icke desto mindre pratar ni konstant, hela tiden om det där som man inte får säga. Märkligt, måste jag säga, att det i så fall är så förbjudet?

Det kan ju bli konsekvenser av det. Kolla på dom politiker i ett lokalt C-förbund - kommer inte ihåg vilket, men det var i tidningen igår - som sa sanningen om hur det skulle bli om vi hade fri invandring. Nu kommer de antagligen att uteslutas ur partiet... Och om de arbetade t.ex. som lärare eller i vården, så skulle det kunna bli sparken... Jag känner t.o.m. en LASTBILSCHAUFFÖR som blev utesluten ur Transport för att han blev medlem i Sd! (Det här finns antagligen i tidningarna om någon inte tror mig - orkar inte googla själv nu.) Och det var ju HELT bisarrt, eftersom lastbilschaufförer inte ens har kontakt med människor... Jag menar OM Sd nu skulle ha varit något farligt parti, vilket det såklart inte är.

Och även människor emellan, som på din bild, kan det få konsekvenser. Eftersom de flesta är så rädda nu. Om man säger sanningen till en granne, och han faktiskt vet att man har rätt - så kan han ändå känna sig tvungen att säga emot och markera att han inte tycker om en, efter det. För att han är rädd att HAN i sin tur ska bli utfrusen, får sparken, bli utesluten ur sitt fackförbund o.s.v..    
  • Servilia
    blissed skrev 2013-01-12 14:52:43 följande:
    En annan grej som TS inte tagit upp .. en vanlig grej för svenska är att vara allmänt äckliga?! Klä sig fult, ha fult hår med kort hipster lugg, gå runt i polarn och pyret samt odd molly kläder, halvtjocka, trista, vågar inte säga va ni tycker, konflikträdda men nu sitter ni bakom datorn då vågar ni minsann.. patetiskt

Haha!

Jo, inget är ju svart eller vitt. Jag brukar inte kolla på andra kvinnor, av naturliga skäl, men jag har hört många män säga att svenska kvinnor missköter sitt utseende. Jag tror att feminismen är en stor bov i dramat här. Kort hår och långbyxor är t.ex. sällan attraktivt på en kvinna. (Jo det kan vara det på en jättesöt, slank tonårstjej som skulle klä i allting, men inte på den genomsnittliga, halvgamla, halvtjocka kvinnan.)

Jag tror också att vi skulle vinna på att klä oss mer feminint, använda lite make-up när vi är ute, tona håret eller göra slingor om det är en sådan där vanlig råttfärg, o.s.v.. Samttidigt som jag tycker att det är befriande att vi inte MÅSTE göra det jämt. Att jag FÅR springa till affären i mysbyxor och slarvig hårknut, om jag upptäcker att jag inte har något fett att steka i... 
Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..