Inlägg från: finskaflikkan |Visa alla inlägg
  • finskaflikkan

Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..

Hahaaha... Vilken TS... Och vad är du själv då? Inte ett dugg bättre! 
    Och den som sa den va!

Smygrasse alltså.. gentemot oss svenskar.. 

• finskaflikkan
    Feltryck01 skrev 2013-01-12 12:37:43 följande:
    Att säga såsom du gör nu är som att säga att alla brassar har stor röv och alla från Afrika stor kuk, alla från USA är feta, alla kineser är korta men tekniska, alla norrmän är korkade, alla finnar dricker varje dag, fransmän är dryga och dricker vin och käkar baguette varje dag och har en basker på huvudet!.. Och alla från mellanöstern våldtar kvinnor. Same same but different eller?
  • finskaflikkan
    modesto skrev 2013-01-12 13:08:45 följande:

Du har hunnit med mycket för dina ringa 19 år. Jag hade sex för första gången när jag var 21 och gifte mig med den mannen. När jag var 27 skaffade jag barn, fortfarande med samma man. Jag dömer ingen som hade fler partners, jag var blyg och festade aldrig, även avundades lite de som vågade mer och kunde njuta av sex på mer avslappnat sätt än jag. Om du föraktar svenskar varför bor du i Sverige? Du föredrar din egen etnicitet för umgänge, varför inte bo i landet där beteende passar dig mer? Det som förvånar mig mest att vissa kommer hit och använder sig av svenskarnas snällhet men öppet föraktar och ser ner på dem.  

• finskaflikkan
    blissed skrev 2013-01-12 14:56:39 följande:
    Nej Kista är verkligen ett riktigt sunkigt ställe, mycket droger och förortsbarn som beter sig som apor härjar i Kista.
    Japp att dom beter sig som apor går verkligen INTE att missta!  
  • finskaflikkan
    Servilia skrev 2013-01-12 15:22:36 följande:

Jag är ju halvfinsk, och jag vet att det där tugget finns hos finländare, precis som det fortfarande finns en ovilja hos svenskar gentemot finländare. Men det är inte alls på samma nivå som hos vad DU kallar "arabmuslimer". Bra uttryck förresten - måste börja använda det!

En finländare skulle aldrig säga till sin son, att "så du din vildhavre hos de svenska flickorna. De är bara horor ändå, så du behöver inte tänka på deras heder. Det har de ingen. Sedan, när vi har fixat ett jobb åt dig i Pekkas importfirma, så har han och jag gjort upp att du ska gifta dig med hans dotter Marja-Liisa. Hon är, som du vet, mycket sedlig. Han garanterar att hon kommer att vara oskuld när hon kommer till bröllopsbädden". Knappast, va..? Drömmer 

• finskaflikkan
    Servilia skrev 2013-01-12 16:09:09 följande:
    ...och jag som då har halva släkten i Finland, kan garantera atf det inte förekommer.

Jag tror att problemet med vissa svenskars syn på finländare, är att det förekom finländare bland arbetskraftsinvandrarna som blev alkoholister. Det hade att göra med den hopplöshet de kände. På 50- och 60-talen fick de ju bara de enklaste, monotonaste jobben - typ vid löpande bandet.

De placerades i fabrikens "statarlängor" i en deprimerande miljö, eller fick - senare på 70-talet - lägenhet i de värsta betongområdena. De erbjöds ingen svenskundervisning som arabmuslimerna  ju får gratis, utan fick börja arbeta första dagen i Sverige. De placerades tillsammans med enbart andra finländare på arbetsplatsen, och fick därför ingen övning i svenska språket. Det gjorde att de inte hade några avancemangsmöjligheter alls - de kunde inte ens hoppas på att bli förmän. Vid denna tid var arbetsveckorna också mycket längre än idag.

Under dessa omständigheter är det inte konstigt att många blev deprimerade. Och är man deprimerad, är det inte så jättekonstigt om man tröstar sig med flaskan på lördagkvällen - och om det ibland går överstyr. Vilket då naturligtvis också påverkade barnen, som blev oroliga och bråkiga i skolan, o.s.v..

Tyvärr har då en del svenskar fått bilden att "alla finländare är lågutbildade, svärande alkoholister". Fast de inte ens känner några i Finland boende finländare... Och detta är ju bisarrt, eftersom Finland till och med har gått om Sverige på många områden (bl.a. beroende på att man tagit in mycket så arabmuslimer!). De har t.ex. mycket högre krav på eleverna i skolan - både kunskapsmässigt och uppförandemässigt - vilket gör att de finska eleverna kommer högt över de svenska på internationella jämförelser i matte o.s.v..    

Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..