Inlägg från: Smartie |Visa alla inlägg
  • Smartie

Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..

Tja ts, på sätt och vis kan jag ju tycka att din svenska kompis saknar självreapekt som beblandar sig med såna som dig (och killar med liknande värderingar) som gör skillnad på mäns och kvinnors sexualitet. Kalla mig gärna rasist, om det får dig att må bättre. Jag dömer INTE människor efter hudfärg eller ursprung, men däremot efter åsikter och värderingar! Svenskar är inte perfekta, men många från mena (inte alla) är å andra sidan ena tragiska hycklare. Männen är sliskiga och verkar ligga med allt och alla, medan kvinnorna låtsas vara "pryda" och klagar på tjejer som inte håller på sig... Urk

• Smartie

Och du, de flesta svenskar har inte sex vid tolv års ålder. Genomsnittsåldern är 16-17. De flesta har inte jättemånga sexspartners heller, flera av dina manliga mena- bekanta har förmodligen haft fler. Men de klagar du minsann inte på

• Smartie
    Persisk skrev 2013-01-11 12:27:00 följande:
    Alla MENA killar är inte sliskiga, det beror på familj och uppväxt, alltså en människas beteende kommer från den personens uppväxt. Alla mina Arab, iranier och syrian killkompisar är gentlemen's, de visar mycket respekt och är inte de minsta sliskiga, de ligger inte runt osv..de flesta av dom har tjejer. Men visst det finns många från mellanöstern tyvärr som är sliskiga och har sjuk kvinnosyn och ser kvinnan som sexobjekt, bara o gå ut så får vi tjejer massor med perversa blickar av killar och män i alla åldrar, både svenskar och utlänningar.

Jag har träffat många trevliga från mena, men också många som är påträngande, sliskiga och inte sällan med en fruktansvärd kvinnosyn. Och så har de mage att kalla svenska tjejer billiga och slampiga. (Trots att de flesta inte ens är intresserade av dem). Det är främst det jag reagerar på. Sen skulle jag aldrig kalla någon för svartskalle eller dyl bara för att den uttryckte medeltida värderingar. Däremot skulle jag kanske inte fortsätta umgås med personen...
  • Smartie
    Persisk skrev 2013-01-11 12:48:27 följande:
      Jag har en tjej kompis som förlora sin oskuld vid 12 års åldern, ytterligare en som förlora den vid 13 års åldern.. de ligger också runt ofta men denna person som jag avbröt kontakten med tog ju fan priset, och ja alla dessa är svenskar... vad annars? 

Killarna de låg med är i så fall ännu äckligare som utnyttjade minderåriga. I övrigt låter det som om tjejerna har haft ett riskfyllt sexuellt beteende, men det gör dem inte till sämre människor än du. Och de är absolut inte representativa för svenska tjejer i stort.
  • Smartie

Det finns för- och nackdelar med alla kulturer. Men jag vet vilken jag skulle välja. Den västerländska, där man trots allt kan välja själv (alla ligger som sagt inte runt), eller en kultur där jag riskerar att bli bortgift vid 14 eller kallas hora om jag inte är oskuld på bröllopsnatten? Skulle jag välja en kultur där min kropp och sexualitet tillhör MIG och inte min man eller samhällets? Jepp, anyday!

• Smartie
    Persisk skrev 2013-01-11 14:50:52 följande:
    exakt, inte ens i närheten som vi tjejer från mellanöstern, vi har mycket självrespekt samt ligger absolut inte runt som en del svenska tjejer gör. Svenska tjejer, INTE ALLA men många är mycket lätta att få i säng, det ser jag som sagt och hör hela tiden dagligen. Sen blir dom arga och känner sig kränkta när man säger sanningen till dom..(som min vännina och många här i tråden, även om de förnekar det) snacka om att vara blåsta, antingen får man vara stark och ta konsekvenserna av att bete sig billigt och ''lätt'' eller så ändrar man på sig.

Fast killarna är ju ännu lättare att få i säng... De är alltså ännu äckligare?
  • Smartie
    Ejder skrev 2013-01-11 14:45:48 följande:
    Det är en annan fråga men du vet likväl som jag att det är lätt att få omkull en svensk kvinna då svenska kvinnor  lever ovanligt promiskuöst. De är billiga eftersom det behövs lite ansträngningar för att få dem i säng. 

Det är möjligt, men det krävs oftast ännu mindre ansträngning för att få MÄN i säng. Gäller även många mena- män! Jfr med hur många killar beter sig på raggmarknaden är de flesta tjejer pryda.
  • Smartie
    Ejder skrev 2013-01-11 14:59:59 följande:
    Eftersom en mans sociala status går upp medan det går ner för en kvinna känns det föga aktuellt. En man kan inte vara billig. Det skulle väl vara om du åker ner till Gambia med ett par feminister som du kan påstå det i så fall.

Om en kvinna kan vara billig kan en man självklart vara det. Allt annat är idioti och hör bara hemma i primitiva kulturer. Dessutom faller ditt argument om "trygga relationer" som ett korthus. Om inte män kan ta ansvar för sin sexualitet, varför skulle då kvinnor göra det? För hållbarheten relationer krävs att båda könen tar ansvar, om män fortsätter doppa i allt som rör sig är de ett lika stort problem som kvinnorna. It takes two to tango.
  • Smartie
    Persisk skrev 2013-01-11 15:30:15 följande:
    men herregud det går inte ens att jämföra svenska tjejer med Iranska, inte en chans.. även de ''vildaste'' tjejerna från Iran eller resten av Mellanöstern är inte lika lössläpta samt lätta som vissa Svenska tjejer. Det hänger en hel del i det du säger att det är olika kulturer och i mellanöstern så är det inte lika öppet, sex pratas det inte om, det är bara giftermål samt äktenskap och sen får man ha sex men du ska veta att även där så sker allt under ytan dvs i hemlighet men inget tar priset förutom Sverige och resten av Norden länderna för de har samma kultur som Svenskar. 

I Sverige är kvinnorna jämställda med männen, även sexuellt. Varför skulle det vara fel? Varför vara slav när man kan vara fri? Sen finns det många med ett riskfyllt sexuellt beteende tyvärr, MEN betydligt fler av dessa är män. Och även från mena etc, absolut inte bara nordiska män.
  • Smartie

Varför skulle TS vara en SD-värvare? Tror ni inte att det finns perser, araber, turkar, amerikaner, japaner (typ alla nationaliteter) som tycker som hon?

Det är inte bara etniska svenskar som är rasister eller fördomsfulla och synen på sex, könsroller mm hör till de områden som skiljer sig allra mest mellan olika kulturer. Särskilt mellan det förhållandevis sekulariserade väst och resten av världen.

Sen brukar inte just iranier uttrycka de åsikter TS gör, svensk-iranier brukar vara mer moderna, bildade och "anpassade" än så. Men det betyder inte att TS är falsk, vi är ju alla individer, finns även etniska svenskar som tycker som hon. Dessutom är hon ju inte ens anonym, hon har bild mm. Vilket "troll" inte brukar ha.

Varför frågar sig ingen om rasistiska eller fördomsfulla trådar om invandrare, egentligen är startade av någon antirasist eller expovärvare? I ett försök att dra invandrigskritiska i smutsen?  

• Smartie
    TatijaNa91 skrev 2013-01-11 18:54:37 följande:
    men fattar du inte att när du säger att iranska killar ser svenska tjejer som sexobjekt så motsäger ju du dig själv gumman? hur stor den är procentuellt vet jag inte men det förekommer och att som du säger i nån stastestik(hhhmmmm) om nu det skulle vara fallet kanske det inte är killarna som nekar tjejerna utan tjejerna som inte vill gifta sig med en iranier???
    Allt tyder på att det är ömsesidigt, dvs att mena-snubbars påstådda tillgång till svenska brudar är KRAFTIGT överdriven. Visst finns det svenska kvinnor som gärna dejtar mena-män, men de är knappast i majoritet och de flesta väljer i slutändan en svensk eller västerländsk partner. Precis som många från Mena (återigen inte alla) vill ha en "oskuld" från sitt hemland.

Jag känner t om en kille som upplevde det som ett problem, att han ofta blev bortvald / ignorerad av svenska tjejer för att han har "mellanöstern-utseende". Trots att han är uppvuxen i Sverige och bara talar svenska! (Har en svensk mamma och kurdisk pappa, som han dock har väldigt lite kontakt med.) Andra adopterade eller assimilerade män med typiskt mena-utseende, har uttryckt samma sak. Dvs att vissa (svenska) kvinnor finner dem "exotiska" men att många snarare undviker dem. I en del fall beror det kanske på att kvinnorna inte attraheras av just det utseendet, men i de flesta fall snarare på fördomar, dvs de tror att han är en typisk "arab" eller muslim och med det följer en kvinnoförtryckande kultur etc. (Tror kvinnorna, som inte vill ta risken att involvera sig med en sådan man).
  • Smartie

Men TS, de flesta svenska kvinnor har ju levt som du? Någon eller några kortare eller längre relationer. Sedan stadgar de sig, ev. gifter sig och får barn.

De flesta svenska män likaså.

Du skriver att du är 19 (?) och snart ska ha barn? När jag var 19 hade jag haft EN enda seriös relation samt bara haft sex med 2 st. Jag hade jämnåriga (SVENSKA) kompisar som var oskulder. Och nej, mina föräldrar höll inte mig i koppel för det, men jag fick inte göra precis som jag ville. Innan jag blev myndig alltså.

Har kusiner i 20-årsåldern och de har också haft några olika partners, men inte så många. Upplever dem inte som "udda" utan som helt normala / genomsnittliga.

Men visst finns det kvinnor som "knullar runt" (både svenska och utländska) MEN det egentliga problemet är ju inte att de bejakar sin sexualitet, utan att många av dem tar stora risker, är kraftigt berusade eller drogpåverkade, inte skyddar sig etc. Och DET är ett lika stort (om inte ännu större) problem bland MÄN som knullar runt!

• Smartie
    Persisk skrev 2013-01-11 19:14:10 följande:
    Jag säger bara, besök nån turistort i Turkiet .. ni kommer få se massor med lättklädda svenska tjejer som springer efter turkarna där för att få sex Flört Detta är ju inget nytt, Ni vill testa nåt nytt och kanske är trötta på de vanliga tråkiga Svensson livet här hemma..därför drar ni dit, de mesta är ju ensamma tjej gäng som åker dit för att festa vild samt få ligga med snygga & exotiska turkiska killar. 
    Öh, jag har varit i Turkiet och det DÄR är en stor fet myt! Visst finns det svenskor som springer efter turkar (och en och annan naiv tjej som startar en tråd här om hur kääär hon har blivit i sin turkiska semesterflört och hur han säger att han ääälska henne och bla bla ) Men det omvända är MYCKET vanligare! Dvs som blond, nordisk tjej där nere, måste man använda hela sin kvicktänkthet och vassa tunga - samt ibland sina nävar - för att bli av med alla sliskiga grabbar och män som försöker ragga på en. Om man inte strikt håller sig till turiststråken, där är det mer nordeuropeiska killar som raggar men det är ju trevligare

Turkiska män och andra Mena-män försöker ofta hävda hur lätt de kan få nordiska kvinnor men det stämmer bara för de mest attraktiva, alternativt för "andrasorteringen" bland kvinnorna. Attraktiva nordiska kvinnor ratar de flesta Mena-män. 
  • Smartie
    Terese 047 skrev 2013-01-11 19:27:25 följande:
    Jag såg inget av detta du beskriver i turkiet..
    Jag såg enstaka tjejer med nordiskt utseende och turkiska killar men inte handlade det som sådana mängder som TS antyder.

Däremot var man som nordeuorpeisk turisttjej ett ständigt byte för strandraggare, "fluktare", blickar, kommentarer och ibland obehagligare saker. Det är med få undantag inte "vi" som ränner efter "dom", utan tvärtom!
  • Smartie
    ummabdilleh skrev 2013-01-11 19:29:22 följande:

de springer efter blondiner for de hoppas fa upppehallstillstand i sverige, inte for nåt annat
    Ehh, jag vet VARFÖR de springer efter blondiner. Knappast för att de är kära. Utan sex eller PUT är väl de två vanligaste anledningarna. 95 procent av alla skandinaviska kvinnor är också medvetna om detta.

Men TS antydde att det är kvinnorna som "jagar" dem och så är sällan fallet. En del av dem kanske lyckas smöra in sig hos någon eller några naiva turister, andra kanske rent av drabbas av äkta (ömsesidig) kärlek - det FINNS trots allt lyckliga och seriösa blandpar. Men i det stora flertalet fall ser det inte ut så.
  • Smartie
    ummabdilleh skrev 2013-01-11 19:35:04 följande:

maste anda tillagga att nar jag gick i hogstadiet, sa de svenska tjejer som  gick i min klass hade manga av dom tappat oskulden nar de var runt 12 ar..

t.s har ratt i en sak, och det ar att svenska tjejer har daligt rykte utomlands i extremt manga lander for att vara latta, inte, da menar jag aven i manga europeiska lander.men klart man kan inte saga alla for det..
    Det där med "dåligt rykte utomlands" är ju en sanning med modifikation. I mindre utvecklade länder har vi kanske slamprykte, men det har å andra sidan de flesta västerländska kvinnor. Vare sig de är "frigjorda" eller inte. Så är det ju i alla länder där en kvinnas värde ligger i hur "kysk" hon är, medan männen verkar få härja runt hur de vill... (suck)

I andra västländer är skandinaver däremot väldigt populära som partners, både kvinnor och män. Vi har rykte om oss att vara snygga, välutbildade, arbetssamma och trevliga. Jag har träffat mycket få engelsmän, amerikaner, tyskar, fransmän etc som bara vill dra över en "billig" skandinavisk brud och sedan kasta henne på sophögen, typ. Det förekommer säkert, men de flesta som visar intresse (och det är mååånga!) visar snarare ett seriöst intresse och vill definitvt mer än bara ha sex. Det verkar vara "status" på något sätt att ha en skandinavisk flickvän eller fru. TROTS att vi är så "billiga" och påstås ha varit med så många?
  • Smartie
    ummabdilleh skrev 2013-01-11 19:53:02 följande:

jag sa inte alla svenska tjejer, jag sa manga som gick i samma klass som jag, vi var bara 2 utlandska tjejer, resten svenska
    Det FINNS svenska (och andra) tjejer som förlorar oskulden redan vid 12-13 år. Men MYCKET är nog tomt snack och överdrifter också. Många tjejer i den åldern (liksom killar) snackar mycket, är osäkra på sig själva, står i gränslandet mellan barn och vuxen, vill vara som kompisarna etc.

Hävdar många att de har förlorat oskulden redan i mellanstadiet eller början av högstadiet - räkna med att minst hälften ljuger. Statistiskt stämmer det inte heller, medianåldern för första samlaget ligger på 16-17 år. Det betyder att en del bara är 13-14 år, men lika många är runt 20.

Detsamma gäller tjejer med utländskt påbrå från sk "kyskhetskulturer". De är inte alltid oskuld eller så "kyska" som deras ursprungskultur föreskriver. Många har analsex och / eller oralsex innan äktenskapet etc. Många lever också mer "svenskt", eller som TS. Dvs ligger inte nödvändigtvis med "allt och alla" (det gör inte de flesta svenskar heller) men har någon eller några relationer innan de stadgar sig. Spannet är stort, vissa lever väldigt traditionellt och gifter sig tidigt, andra inte. De allt vanligare hederskonflikterna - som ibland urartar i våld och t om mord - har ju också sina rötter i detta. Barnen vill leva som svenskar, eller välja själva. Släkten tillåter det inte...
  • Smartie
    Persisk skrev 2013-01-11 19:59:14 följande:
    Kan du svara mig varför ni vill vara som oss? ni färgar håret mörkt/svart, ni solar sönder er i hopp om att se exotiska ut, alltså se ut som oss, ni fixar era bröst samt förstorar läppar för att se ut som oss men ändå ser man att det är en svensk tjej och inte en snygg arabiska eller en Persisk tjej. Ser dagligen svenska tjejer med svart hår och solbränna, i hopp om att se ut som oss.. men vi har allt det är naturligt, det ligger i våra gener Flört 
    Öhh, det är mycket vanligare att BLEKA håret (särskilt internationellt sett) än att färga det mörkare

Vad är det för trash-brudar du har umgåtts med som dels "ligger med allt och alla", dels vill vara som du / ni?

Konstigt att vi svenskor är så populära utomlands (och nej, inte bara för sex eller uppehållstillstånd) om vi nu är så "bleka och fula?"

Men visst, jag har sett många vackra kvinnor från Mellanöstern. Generellt tycker jag att Mena-kvinnor ser bättre ut än Mena-män faktiskt. Därför tycker jag att det är synd att Mena-kvinnor inte uppmärksammas mer. För seriöst - "ni" upphöjs sällan till skönhetsideal som kvinnor med nordeuropeiskt utseende gör, mer eller mindre över hela världen . Observera att detta INTE betyder att nordiska kvinnor är snyggare! Men idealen ser ut som de gör och att inte fler män vågar närma sig Mena-kvinnor kanske beror på att ni ofta är "hårdare hållna"?
  • Smartie
    ummabdilleh skrev 2013-01-11 20:01:30 följande:
    det ar inte alla varldens man som bryr sig om en tjej varit med manga eller inte
    Nej, tacka gudarna för det!
  • Smartie
    Servilia skrev 2013-01-11 20:40:45 följande:
    Jo, om vi ska snacka åldrande så är rökningen den allra största faktorn när det gäller åldrande. Därefter kommer solariesolande. Fetma är inte heller bra, för lyckas personen går ned det så lägger sig överskottshuden i valkar och rynkor. Motion är viktigt för att hålla sig spänstig och behålla flåstet... och så vidare.

Men jag har träffat väldigt många människor från väldigt många folkslag i mitt liv, och även generellt så tycker jag att det är så att de afrikanska, arabiska och asiatiska folken åldras fortare. 
    När det gäller många asiater håller jag inte med. Har träffat thailändska och koreanska kvinnor som nästan ser ut som tonåringar, trots att de är 30-40 år. Det kan man knappast säga om de flesta svenskor.

Men jämfört med sydeuropéer och Mena-folk stämmer det absolut. Kanske för att de är mörkare och "grövre" på nåt sätt? Dessutom röker många som skorstenar där, särskilt männen. Det är inte ovanligt att 40-45-åringar ser ut som 60, med svenskars mått mätt.
Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..