Inlägg från: lizalolly |Visa alla inlägg
  • lizalolly

Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..

Persisk skrev 2013-01-11 12:48:27 följande:

Jag har en tjej kompis som förlora sin oskuld vid 12 års åldern, ytterligare en som förlora den vid 13 års åldern.. de ligger också runt ofta men denna person som jag avbröt kontakten med tog ju fan priset, och ja alla dessa är svenskar... vad annars? Obestämd

Jag vet också flera som började ligga i den åldern. Men medelåldern ligger på 16 år enligt rfsl om jag inte minns fel. Svenskar har definitivt en annan syn på sex och sexualitet än i exempelvis Iran (som jag antar att du härstammar från). Men du måste också tänka på att man uppfostras så gott som till detta av samhället. Mantrat går ju att inget  är "fel" eller "skamligt" så det är inte så konstigt att det märks i beteendet...
  • lizalolly
    Tjolinti skrev 2013-01-11 13:00:20 följande:

Ja men snälla ska man dömma och hålla på. Jag vet många i andra länder som också har sex när de är tolv. För de blir bortgifta vid den åldern... Det är saker som förekommer men det betyder inte att alla svenskar har sex när de är tolv och det är inget som gör att alla från mellanöstern har sex när de är tolv för att de kan vara  gifta vid den åldern....

Absolut, det är onödigt att kalla andra för horor osv. Och vem menar du att jag dömmer? Har inte heller skrivit att alla har sex vid 12 års ålder? Och du kan ändå inte förneka att man har en väldigt öppen/lössläppt syn på sex här.
  • lizalolly
    Tjolinti skrev 2013-01-11 13:14:43 följande:

Jag menade att TS dömmer. Jag tror att man i Sverige har en ganska så slapp syn på sex för att förldrar hellre ser att deras barn är ärliga mot dem så föräldrarna kan hjälpa och stötta hellre än att barnen stänger sig själv inne och ljuger för sina föräldrar. Vill någon ha sex så har de det oavsett vad vi har för syn på sex. Det vi kan göra för att hjälpa det är att prata ordentligt med dem, inte som TS kalla dem för slampa och billiga för det kommer bara göra att de antagligen har mer sex, tyvärr.

Jag tror inte heller att det hjälper att kalla folk slampa osv. Men jag tror inte heller att det är särskilt bra för någon att ha denna lössläpta inställningen till sex heller.
  • lizalolly
    kudden12 skrev 2013-01-11 13:32:44 följande:
    Vilka är det som ligger mest tror du????
    Vilka har flest ungar??? Men visstja, det är ju FÖRBJUDET att använda preventiv medel... BLÄÄ!!!

Det är inte förbjudet med preventivmedel för invandrare.
  • lizalolly
    Persisk skrev 2013-01-11 14:11:07 följande:
    Skäm inte ut dig själv din idiot, invandrare betyder icke svensk dvs en som invandrat hit, alltså en invandrare kan vara en iranie, kan vara arab, kan vara amerikan, kan vara grek osv. och ALLA från mellanöstern är inte muslimer, sluta vara så trångsynt , vi må komma från muslimska länder men alla därifrån är inte religiösa muslimer. Finns icke troende samt kristna och andra religiösa grupper därifrån också. Bättre o läsa på lite innan man skämmer ut sig. Glad

Ja, precis det är bättre att läsa på. Läs igen vad jag ha skrivit, så kan du be om ursäkt sen! WTF!!!!
  • lizalolly
    kudden12 skrev 2013-01-11 13:32:44 följande:
    Vilka är det som ligger mest tror du???? Vilka har flest ungar??? Men visstja, det är ju FÖRBJUDET att använda preventiv medel... BLÄÄ!!!

Varpå jag skrev, det är inte förbjudet med preventivmedel för invandrare. JUST FÖR ATT DET ÄR ETT SÅ SJUKT OCH KONSTIGT PÅSTÅENDE kände jag mig tvungen att påvisa detta. Vad kan kudden svara på mitt inlägg? Precis vad du skriver, att invandrare inte bara är en homogen grupp med samma religion och regler osv. Och därmed har Kudden12, utan att jag behöver skriva ut att hen är en idiot m.m, själv bevisat sin dumhet.
    Persisk skrev 2013-01-11 14:18:13 följande:
    Finns inget värre när man inte vet ett skit men ändå ger sig ut på hal is..precis som personen kommenterade, ''Det är inte förbjudet med preventivmedel för invandrare.'' alltså tror personen att alla invandrare är exakt en och samma folkgrupp med samma kultur och religion men personen kan inte inse att invandrare är alla som kommer från utlandet och det finns runt 200 olika länder/etniska grupper så alla är inte ett enda folkslag.

• lizalolly
    Ejder skrev 2013-01-11 14:28:01 följande:
    De kan i alla fall hålla sig till en vilket ger barnen en riktig familj. 

En svensk kvinna som har fyra barn är det inte helt ovanligt att det är med fyra olika pappor. Trevlig trygghet för barnen! 

Jag håller med dig, även om jag själv inte kan vara riktigt lika hatisk om saken. Jag är för en mer återhållsam syn på sex/relationer. Men för det behöver man inte kalla andra för slampor eller andra nedlåtande saker.
  • lizalolly
    Persisk skrev 2013-01-11 14:28:55 följande:
    Så sant, kunde inte säga det bättre själv Glad

Jag väntar fortfarande på den där ursäkten.
  • lizalolly

Du är en skam för alla iranier, och just därför så hoppas och tror jag att den här tråden är fejk. Och vilken religion tillhör du? Eller har du ens någon sådan?

Persisk skrev 2013-01-11 15:04:15 följande:
    Visst gumman vi säger så Skrattande
Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..