Inlägg från: jashrinah |Visa alla inlägg
  • jashrinah

Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..

alo99 skrev 2013-01-10 22:44:26 följande:
    Med risk för att bli kallad rasist.

Men

"vill bara veta varför vissa svenskar eller vissa av er är smygrasister... "

Är snubblande nära Rasism.

Du gör samma misstag själv och generaliserar grovt.

Vist många Svenskar är smygrasister, visa är till och med rasister. Men att vara rasistisk har inget att göra med etnicitet.

Nu vet jag inte hur denna episod utspelade sig eftersom jag inte var där och inte känner någon av er.
    Men som du beskrivit det hela så kallade du henne billig och undrade varför "hon ligger runt"

Nu är jag ingen expert på kvinnlig logik/argumentationsteknik men jag kan tänka mig att många kvinnor oavsett etnicitet skulle uppleva det som att bli kallad hora (kan tänkas att hon tagit mindre illa upp av att bli kallad hora än billig) Jag tolkar just ordet billig som en kombination av både hora och intelligensbefriad (men det är jag)

Jag kan tänka mig att man som kvinna kan bli så kränkt av det att man överväger att antingen ta till våld eller att man försöker bräcka kränkningen (verbalt slå där man tror att det gör som ondast).

Olämpligt? jag självklart men rasistiskt mer tveksamt. Att be någon flytta här ifrån eller ifrågasätta varför någon bor här skulle jag på stå är rasistiskt men frågan är om det inte var riktat till dig mer personligen, för att såra dig, än en önskan om att alla "representanter" för en viss etnicitet borde flyta.

Ibland kan ord skada mer än handling. 

• jashrinah
    Persisk skrev 2013-01-10 23:10:45 följande:
    Jag varken ljög om henne eller kalla henne nåt fult, sa bara att det är billigt att ligga runt med alla, vilket det är. Ingen tjej som har självrespekt ligger runt så ofta med olika killar. 

nej , du har all rätt att tycka att det är billigt att ligga med många , men snälla säg inte att det är så bara för att det är din personliga åsikt. 

• jashrinah
    Bullmamman60 skrev 2013-01-10 23:23:17 följande:
    VA? Är det skillnad på folk och folk? Ring Jan helin och meddela genast.

Det är faktiskt inte alla som vet det, utan tror att den islamistiskt uppfostrade somaliern blir pursvensk och sekulär då hen äntrar svea rikes gränser.

Detta var verkligen något nytt: Vad säger vänstern om det hela?

Hur blir det med den känsliga integrationsprocessen av nysvenskar?
    hahaahhahah underbart <3 
  • jashrinah
    Tjolinti skrev 2013-01-11 12:33:03 följande:

Well, går du och säger att de flesta tjejer inte har någon självrespekt och är billiga så in your face. Du förtjänar ingen respekt från någon här.
  • jashrinah
    Ejder skrev 2013-01-11 14:28:01 följande:
    De kan i alla fall hålla sig till en vilket ger barnen en riktig familj. 

En svensk kvinna som har fyra barn är det inte helt ovanligt att det är med fyra olika pappor. Trevlig trygghet för barnen! 
    HAHA  det hör verkligen inte till  vanligheterna kära du =) 
  • jashrinah
    Persisk skrev 2013-01-11 14:57:43 följande:
    haha av den enkla anledningen att du säkert också byter kille och säng oftare än du byter underkläder Flört Som sagt, VERY TYPICAL Swedish behavior 
    ehm ..... jag är 21 ,gravid , förlovad, använder inte premetivmedel  och har enbart sex med min man.  

• jashrinah
    jashrinah skrev 2013-01-11 14:55:57 följande:
    jag fattar inte hur självrespekten skulle kunna höra ihop med sexlivet !?
    Persisk skrev 2013-01-11 14:57:43 följande:
    haha av den enkla anledningen att du säkert också byter kille och säng oftare än du byter underkläder Flört Som sagt, VERY TYPICAL Swedish behavior 

du svarade aldrig på min fråga ! 
  • jashrinah
    Persisk skrev 2013-01-11 15:04:15 följande:
    Visst gumman vi säger så Skrattande
    :O alltså varför skulle jag ljuga om det !?  fy vilken elak människa du verkar vara ! 
  • jashrinah
    Alecto skrev 2013-01-11 15:16:57 följande:
    När jag var tolv lekte jag med barbie fortfarande - pussas var något min barbie gjorde typ...

Shit vad jag känner mig splittrad nu. 
    förstår hur du känner , jag låg inte heller runt när jag var 12 , så jag kan inte heller vara svensk. 
    och nyss fick jag ju veta att jag inte är förlovad , inte är gravid , att jag är otrogen mot min man och att jag tydligen använder premetivmedel ...

• jashrinah
    Inima skrev 2013-01-11 16:10:11 följande:
    Hjulet snurrar men hamstern är död
    alla ponnytravare är inte i startfållan 
  • jashrinah
    Vitamin skrev 2013-01-11 19:09:27 följande:

"svenskar, som byter partner/sexpartner varje dag nästan"

Otroligt föraktfullt uttalande och en ren lögn.
    Vem tror du att du är som sprider skit över hela svenska folket?

Det är DU som är rasisten i den här tråden och det är såna som DU som gör svenskar negativt inställda till invandrare.
    Du tycker att du och ditt folk (iraner/persier) är bättre och snyggare än alla andra och du tycker att du har rätt att döma och uttala dig föraktfullt om ett helt folk. Det är exakt vad som gör en människat till rasist.

Men det är klart, du är ju inte en SMYG-rasist. Du är det ju helt öppet.
  • jashrinah
    Snöviolen skrev 2013-01-11 20:04:15 följande:
    Jag skulle då inte vilja se ut som er.
Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..