Inlägg från: yummi |Visa alla inlägg
  • yummi

Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..

Ingen i min bekantskapskrets har haft sin sexdebut vid tolv års ålder. Inte heller ligger någon runt eller byter killar som underkläder. Inte för att jag skulle bry mig om så var fallet.

Anser du att alla män och kvinnor från mellanöstern har samma syn på svenska tjejer som du? Vad anser "ni" om svenska killar då?

• yummi
    Persisk skrev 2013-01-10 22:12:38 följande:
    Jag bryr mig bokstavligt talat inte om vilka som håller med mig eller vilka som inte gör det, vill bara veta varför svenskar eller vissa av er är smyg rasister och helt plötsligt kommer den rätta sidan fram hos er? det är min fråga. OCH JO, att kränka någon pga ens utseende,ursprung eller etnicitet är RASISM, precis det min kompis gjorde mot mig, ordet rasism innebär just detta. Du kan ju läsa om det om du inte visste redan.

Men du kränker ju svenskar genom att säga att de är billiga?
  • yummi

Du som vet så mycket. Anser alla från mellanöstern att svenska tjejer är billiga?

• yummi
    Inima skrev 2013-01-10 22:51:58 följande:
    Yummi. Vi har EN iranier som tycker detta, självklart tycker ALLA iranier det. Fråga TS, det ligger i etniciteten det där med åsikter och personliga egenskaper

Oj, att jag inte tänkte på det. Nu blir det jobbigt att träffa min svärfar eftersom han tydligen tycker att jag är billig. Konstigt att den frispråkiga iraniern inte sagt något? ;)
  • yummi

Så måste det vara! Jag undrar hur det fungerar om man är hälften persisk? Min make är ju det, samt halvkurd. Eller min son som är en fjärdedel iranier?

Min son kommer nog bli tråkig pga. det svenska kalla klimatet. Han är ju trots allt halvsvensk.

• yummi
    Persisk skrev 2013-01-10 23:13:57 följande:
    Växer man upp med svensk mamma/familj då uppfostras man ju som en Svensk, man växer upp med Svenska värderingar osv..ja du förstår vad jag menar, inget konstigt med det :) 

Jag uppfostrades inte på samma sätt som min svenska granne. Vi har även till stor del olika värderingar. Konstigt. Vi är ju svenska bägge två?

Lägg av ts. Sluta dra alla över en kam.
Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..