Inlägg från: alo99 |Visa alla inlägg
  • alo99

Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..

Jag är Smygrasist (ibland) jag har massor av försommar. Det är inget jag nödvändigtvis är stolt över eller ens vill vara.

Jag försöker att både förstå och acceptera att andra människor, inte är som jag, inte tycker som jag eller inte tror på något på samma sätt som jag.

Men ibland är det svårt.

När det gäller ditt fall och när man håller på att "tjafsa" så kan jag tänka mig att man blir sur och då vill man skada, då då kan man ta till billiga knep. Det behöver inte nödvändigtvis betyda att man är rasist eller att "alla" Svenskar är det.

Att sedan påstå att någon "lägger ut sig" framstår för mig som ett anat sätt att kalla någon för hora.

Sen kan man ju filosofera över var som är värst/sämst... Hur värderar man kränkande ord?

• alo99
    Persisk skrev 2013-01-10 22:12:38 följande:
    Jag bryr mig bokstavligt talat inte om vilka som håller med mig eller vilka som inte gör det, vill bara veta varför svenskar eller vissa av er är smyg rasister och helt plötsligt kommer den rätta sidan fram hos er? det är min fråga. OCH JO, att kränka någon pga ens utseende,ursprung eller etnicitet är RASISM, precis det min kompis gjorde mot mig, ordet rasism innebär just detta. Du kan ju läsa om det om du inte visste redan.
    Med risk för att bli kallad rasist.

Men

"vill bara veta varför vissa svenskar eller vissa av er är smygrasister... "

Är snubblande nära Rasism.

Du gör samma misstag själv och generaliserar grovt.

Vist många Svenskar är smygrasister, visa är till och med rasister. Men att vara rasistisk har inget att göra med etnicitet.

Nu vet jag inte hur denna episod utspelade sig eftersom jag inte var där och inte känner någon av er.
    Men som du beskrivit det hela så kallade du henne billig och undrade varför "hon ligger runt"

Nu är jag ingen expert på kvinnlig logik/argumentationsteknik men jag kan tänka mig att många kvinnor oavsett etnicitet skulle uppleva det som att bli kallad hora (kan tänkas att hon tagit mindre illa upp av att bli kallad hora än billig) Jag tolkar just ordet billig som en kombination av både hora och intelligensbefriad (men det är jag)

Jag kan tänka mig att man som kvinna kan bli så kränkt av det att man överväger att antingen ta till våld eller att man försöker bräcka kränkningen (verbalt slå där man tror att det gör som ondast).

Olämpligt? jag självklart men rasistiskt mer tveksamt. Att be någon flytta här ifrån eller ifrågasätta varför någon bor här skulle jag på stå är rasistiskt men frågan är om det inte var riktat till dig mer personligen, för att såra dig, än en önskan om att alla "representanter" för en viss etnicitet borde flyta.

Ibland kan ord skada mer än handling. 

• alo99

Enligt UngKAB09 - Göteborgs universitet en undersökning om ungdomars sexuella vanor i sverige ligger medel åldern just nu runt 16år

Källa:
    www.ungkab.se/resultat.html

• alo99
    Persisk skrev 2013-01-10 21:40:49 följande:
    Självklart var det rasistiskt för hon kränkte mig pga min etnicitet, ursprung osv..

Vet du inte vad ordet rasist innebär eller? 

Sitt och förneka det tills imorgon, acceptera bara att många av er är smyg rasister. 
    Ärligt talat så tror jag inte du vet vad rasism är/betyder.
  • alo99
    Persisk skrev 2013-01-10 22:46:37 följande:
    hahah folk är olika, alla iranier är inte på samma sätt men de flesta av oss är det, beteendemässigt eftersom det är ju det normala, vi har vuxit upp med den Persiska kulturen :) En kompis till mig säger alltid såhär, varje folkslag är som sitt klimat, svenskar är som sin tråkiga och kalla klimat... vi skrattar bort det oftast men vi ser det klart och tydligt.
    Detta tolkar jag som ett mycket fördomsfullt sätt att resonera...
  • alo99
    Persisk skrev 2013-01-10 23:10:45 följande:
    Jag varken ljög om henne eller kalla henne nåt fult, sa bara att det är billigt att ligga runt med alla, vilket det är. Ingen tjej som har självrespekt ligger runt så ofta med olika killar. Jag är gravid och hon visa inte ens hänsyn till det utan hon kränkte mig rasistiskt, nu är vår vänskap över för alltid. Tycker det är bra att hon visade sin ''sanna jag'' , sådana personer vill jag absolut inte ha i mitt liv och verkligen inte nu då jag är känslig och sårbar. Jo det är rasistiskt det hon skrev, vill inte upprepa det igen du får kolla mina tidigare svar här. Jag förvänta mig aldrig att denna person skulle vara rasist men nu vet jag det, tack och lov att hon visade vilken person hon är samt på vilken nivå hon befinner sig i, att hon ligger runt det är bara äckligt av henne. Men är man billig och desperat så är man,

Jag uppfattar dig som oerhört fördomsfull rentutav rasistisk. Du försöker skydda dig bakom någon form av "rättfram mellanöstern stil".
    Bara för man inte är arier så betyder inte det att man inte kan vara rasist.
    Jag tycker att dina åsikter som du presenterat här är alldeles för grova för att bara vara Generaliserande... Dom är rasistiska och jag tycker att du bör fundera över vad det är för åsikter du framför här.

Prova dina argument med att byta ut "Svenska Tjejer" mot valfri annan etnisk grupp, ta din egen som exempel...
    Tror du kommer fram till att det skulle uppfattas som rasistiskt.

Vist finns der Svenska tjejer som "ligger runt" och rent ut sagt  beter sig som horor.

Men du drar alla över en kam... och det är inte sant...
    vist finns det säkert tjejer som debuterar sexuellt vid 12år men medelåldern är 16år vilket betyder att det finns många som håller på sig.
Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..