Inlägg från: Takex |Visa alla inlägg
  • Takex

Akvariefiskar till ett 200L akvarium?

Jag hade haft ciclider i ett sant stort akvarium :) Tillsammans med smafisk for att fa ett fint lite system, nagra fina bumper fiskar typ neon tetror, corydoras tycker jag ar roliga att titta pa och dom ater upp overbliven mat i sanden osv for att fa lite stadhjalp ;D

Shingo ♥ 28/9 2012
  • Takex

Du kan inte lita på en djur affär tyvärr. Man räknar absolut inte en fisk per liter, det är gammalt amatör trams! Jag har diskus och skalar i min tank, Skalarer t ex är både rätt stora och aggressiva, dom kan jag absolut inte stoppa i en tank efter den regeln.

Det är jätte spännande att starta akvarium! Eftersom din djursffär inte verkar ha en hobbyist i sin personal så rekommenderar jag att du läser på hur man förbereder ett akvarium för att undvika att du plågar fiskarna och en massa onödig död.

Akvariet behöver inte stå några dagar, leta upp min tråd här om Fiskar gör nybörjare så står allt du behöver veta där för att lyckas! Lycka till, är riktigt avis på dina extra 45 liter!

• Takex

Ja det är dyra start kostnader men sååå värt det!

Fiskarna ska du vänta med tills akvariet gått igenom alla tre cyklar. Köpte du bakterier eller använd filtermedia också? Om du har någon vän med en frisk tank som inte medicinerats på länge så är det toppen att få/låna använd filtermedia eller varför inte ett par nävar sand som du kan ha i en avklippt nylånstrumpbyxa i tanken.

Det kommer ta några veckor innan tanken kan ta emot fisk.

Svar på tråden Akvariefiskar till ett 200L akvarium?