Inlägg från: Justmeagain |Visa alla inlägg
  • Justmeagain

Akvariefiskar till ett 200L akvarium?

Hej jag ska skaffa ett akvarium som kommer vara på 200L, jag behöver nu hjälp med att hitta mina fiskar till det!

Jag vill ha färgglada fiskar med långa glamorösa fenor, någon som kan hjälpa mig att finna dessa?

Sen undrar jag var det är för speciellt med kampfiskar? Dom låter ju inte så värst trevliga, eller har jag fel?

Tacksam för svar :) 

• Svar på tråden Akvariefiskar till ett 200L akvarium?
  • Justmeagain

Men hur funkar det med kampfiskar då är det bara att det får inte vara mer än en hane? De går ihop med alla andra arter?

• Justmeagain

Idag ska jag till djurafären och köpa lite sand och annat stuff. igår hämtade vi ett akvarium 200L HP aquerien va märket. kanon fint lägger upp bild senare! Men köper ingen fisk idag då de ska stå ett par dagar utan som jag har förstått

• Justmeagain
    Justmeagain skrev 2013-01-11 10:45:18 följande:
    Idag ska jag till djurafären och köpa lite sand och annat stuff. igår hämtade vi ett akvarium 200L HP aquerien va märket. kanon fint lägger upp bild senare! Men köper ingen fisk idag då de ska stå ett par dagar utan som jag har förstått
    MP menar jag haha
  • Justmeagain

Var idag och handlade grus/sten/sand, 2 växter, en dekoration utav en träbit, bakgrund, ph-värde test, grejer till rening maskinen och medel till vattnet. Gick på 1,405 kronor! Sven lite ska jag säga, så fiskarna väntar jag med tills lönen kommer! haha

Svar på tråden Akvariefiskar till ett 200L akvarium?