Sidika skrev 2013-01-10 12:59:51 följande:
Nutnut- intressant! hur äter du? har du minskat i vikt med hjälp av detta?
Jag äter väl ganska nyttigt generellt, men jag kan göra fler utsvävningar med PF. DVS kroppen blir inte lika påverkad viktmässigt på mer onyttig mat när jag äter enligt PF. Det är ju inte så konstigt eftersom att kaloriintaget minskar under dagen totalt sett. Jag äter alltså inte någon speciell diet utan äter varierat men inte särslilt mycket skärp.
Jag har misskat några kilo, men den stora skillnaden för mig har varit att jag tagit bort allt fokus kring mat. Innan så var det mycket tankar kring vad jag skulle äta till de olika målen och det blev mycket ätande på jobbet. För att hålla mitt blodsocker stabilt så har jag behövt äta många mål; Frukost, mellanmål, lunc, mellanmål, middag osv.. Det har dessutom blivit så pass små mål så jag har gått runt och varit lite småsugen ibland och inte känt mig helt nöjd.
Men jag kanske bör tillägga också att jag inte har någon övervikt att gå ner. Är man överviktig så tror jag att man logiskt sett borde gå ner ganska mycket, speciellt i början
Vad har du tänkt ha för ätfönster? jag tror att längre fasta resulterar i mer viktnedgång eftersom att kroppen har hög ketonhalt under längre tid. Men det är min egen slutsats...