• Anonym

Sex med prostituerad, erfarenheter?

Anonym (vafan) skrev 2013-01-08 08:59:59 följande:
    Kom ihåg att det var du som frågade... och jag är inte ute på att såra dig. 

Jag tror att det jag skrivit är applicerbart på alla som "villigt" prostituerat sig, fram tills dess att motsatsen är bevisad. Jag menade ju som du minns att någon som gör det har upplevt något i sin sexuella och/eller sociala utveckling som utvisar sig genom att du antingen har lågt självvärde, alternativt har fullständigt separerat ditt självvärde från din egna sexualitet och/eller kropp. 

Låt oss ta exempel 1 på dig... lågt självvärde generellt. Fråga dig själv, om du hade en dotter - hade du då tyckt det var ok om hon var prostituerad? Eller din mamma? Om inte, så kan det vara för att du tilldelar dem ett högre värde/älskar dem högre än dig själv. 

Låt oss prova exempel två. Du har fullständigt separerat ditt självvärde och ditt "jag" från din sexualitet och din kropp. Jag har sett flera exempel på att detta verkar stämma in på dig. Du klyver ord som "sälja sin kropp" ("de tar väl inte min kropp med hem eller?"). Kanske är det också väldigt viktigt för dig vad du blir kallad. Inte hora? Men kanske eskort? Du skriver att du "behandlar dig själv väl" - vilket människor som har en samlad sense of jag (kombinerad jag + kropp) aldrig skulle hålla med om. Någon som behandlar sig själv väl låter inte andra människor utnyttja dem (= ink deras kropp). 

Kanske har det gått så längt att du till och med är någon form för alter ego när du utför handlingarna? Inte ovanligt, och heller inte så olika från var soldater gör i krig för att klara det psykiskt. "Put you war face on" så att säga. Du kanske tar en peruk på och använder ett annat namn. Du upplever inte psykiskt att dina kunder är tillsammans med dig, men däremot "Candy"? Du förstår - i den sunda sexualiteten så är en man tillsammans med MIG när vi har sex, hela mig. Inte "min kropp" - det är inte att skilja på de två. 

Det är en försvarsmekanism, ett sätt för din hjärna att hantera det. Att separera de två. Men det är en störning, jag är ledsen att säga det. 

Sen vart denna störning kommer ifrån - det är egentligen den stora frågan. Du hävdar att du inte har upplevt någon traumatisk upplevelse innan detta hände. Det kanske är sant, vad vet jag. Men då tror jag i det minsta att du har upplevt traumatiska (som du kanske inte själv ger den bemärkning) händelser sedan du startade. 

Det fungerar helt enkelt inte så att en "sund och normal" i psykiskt sense, utan ekonomiska problem,  går på gatan en dag och blir prostituerad fårn den ena dagen till den andra. Det är en resa. Du kanske började någonstans med något annat och hamnade i dåligt sällskap och gradvist drogs in i denna värld. Och med de upplevelser du fck så kanske du blev mer och mer "störd" utan att helt vara medveten om det. 

Om du vill vara den som bevisar motsatsen för mig, så lovar jag att ha ett öppet sinne. Du kan ju starta med att svara på min tidigare fråga om vad det är med yrket som du tycker om? Alternativt kan du ju berätta vad processen var till att du hamnade där du är idag?  
    Du har självklart rätt men det är ju så att de som prostituerar behöver gå igenom detta. De måste själva komma på att de tar skada. Själslig skada. Det kan lång tid att komma på detta. Kanske inte ens hinns med under en livstid.. Det är liksom ingen idé att diskutera. Bara släppa och önska dem lycka.
  • Anonym
    hoppipannkakan skrev 2013-01-08 10:09:17 följande:

Eftersom en missbrukare har problem så nej. Jag är dock ingen så jag har svårt att se relevansen.
    Vill du förklara?
    Alla missbruk har en förnekelsefas!
    sv.wikipedia.org/wiki/F%C3%B6rsvarsmekanism#F.C3.B6rnekande
  • Anonym
    Anonym (vafan) skrev 2013-01-08 10:23:44 följande:
    Något jag undrar mig över i det du skriver är att först så säger du att du inte har separerat dig själv i två delar eller har något alter ego. Men sedan finner du det viktigt att poängtera att motsvarande tillstånd INTE är en störning? 

Om du inte befinner dig i det tillstånd, varför då poängtera att det inte är en störning? Vilket i sig själv heller inte ger någon mening, då det är per de facto en fastslagen dissociativ identitetsstörning. sv.wikipedia.org/wiki/A lter_ego

Igen, jag utgår inte ifrån att du skulle vara 100% ärlig med mig, en total främmande, i en forumtråd på FL. Varför skulle du vara det? Vad vet jag, du kanske heller inte är 100% ärlig med dig själv. Sen vill jag också poängtera att jag omöjligen kan veta något om dig specifikt. Mina teorier är generella omkring skandinaviska, icke fattiga, kvinnor som "villigt" säljer sex. Det enda jag har poängterat omkring dig som individ är att du har gett vissa uttalanden som jag menar stämmer överens med min generella teori. 

Varför jag tycker som jag gör? Jaaa du... Vet inte med dig, men många andra här inne ville nog också ha en massa fördomar omkring mig. "Walt Disney sex" och "bara ha sex med mannen jag förlorade oskulden med med släkt lampa". Men det stämmer inte. Skulle inte direkt labla mig själv som pryd, har haft mina egna äventyr med 3 och 4 kanter och sex med båda kön och lite allt möjligt. Är dock gift idag och håller mig till han. Så orsaken är inte att jag är pryd eller kristen eller något av det andra vissa först tror.

Om jag skulle gissa personligen så beror det på att jag själv har ett väldig stark känsla av värde. Jag är stark, kanske lite till gränsen på ruthless. Jag respekterar människor som är 100% ärliga med sig själv, har en stor självkännedom och vet sina styrkor såväl som sina svageheter. Och står för vad de är och vet sitt egna värde och handlar accordingly. Jag kan inte respektera människor som tar skit, eller som villigt låter sig utnyttjas eller som inte inte tar sig ur en situation som de vet är dålig men helst bara klagar. (Nu pratar jag inte specifikt om prosititution men i största allmänhet i alla livssituationer). 

Exempelvis har jag ingen beef med den här Anynonymus eller vad hon kallar sig som är nån form för Dominatrix. Om det är det som floats her boat, jamen all power to her. Förutsatt att hon själv väljer sina partners, och inte tar betalt för det. Dvs att hon - precis som en "vanlig singel person" - väljer ut killar hon gärna vill ha sex med. Bara något mer avancerad sex än vad som är normens smak.

Skillnaden är att en prostituerad tar betalt. Pengarna är det som är belöningen här, inte sexet. Du hade självklart aldrig haft sex med en kund utan att få betalt? Att sälja din kropp (eller hur du nu vill labla det) är INTE samma sak som att jobba på något annat sätt. Att vara en sjuksköterska eller massör eller alla andra dumma saker som folk föreslår. Din kropp och din sexualitet är du enligt mig. Din sexualitet och ditt sex är du, och det skall endast ges frivilligt till någon som du VILL ge det till - utan extra morötter. Att sätta en pris på din sexualitet är detsamma som att sätta ett pris på dig (vilket du inte ville hålla med om för då fallerar din världsbild), och då är du intet mindre än en slav i mina ögon. 

Jag anser att den prostitueradekvinnan fullständigt uppgett en enormt viktig del av sig själv. Att hon inte respekterar eller älskar sig själv nog att inse att hon har större värde än så. Att hennes kropp, intimitet och sexualitet är en gåva som endast skall ges frivilligt och kan inte sättas en prislapp på. Att ens prova är en disgrace mot kvinnans värde. Ergo, det är något helt galet med denna stackars kvinna.

Igen, du frågade - och du fick mitt ärligaste svar. Så är det din tur - förklara för mig vad det är som då enligt dig är så fantastiskt med detta yrke? 
    Men tycker du inte att du är lite väl nedvärderande här? Att vara emot prostitution, människohandel o.s.v. Det är lätt. Men att döma ut prostituerade på det viset du gör?

Du glömmer att vissa, (många), prostituerade är utfattiga och ser det som enda eller sista utvägen. Då är det ett jäkla översittarsätt att säga att hon inte respekterar sig själv o.s.v.

Och vad gäller de kvinnor som faktiskt väljer att prostituera sig, för att de tycker att det är ett smidigt sätt att tjäna pengar eller vad vet jag - mot dem är du också väldigt nedvärderande då dina kommentarer får det att låta som om din sanning är det enda som gäller och att de personerna inte vet sitt eget bästa.
  • Anonym
    Anonym (vafan) skrev 2013-01-08 10:43:17 följande:
    Den poäng du missar, eller som du provar väldigt hårt att undvika att svara på - är ju det faktum att vi faktikst ser er som offer. Vi tror helt enkelt inte att man kan välja att bli prostituerad (man kan TRO att man har valt det, men så är det underliggande faktorer man ignorerar, undertryker eller inte förstår) om man är en välfungerande person som tilldelar sig själv ett högt värde. Du konstaterar då att du uppfattar detta som väldigt nedvärderande, vilket vi inte förstår. 

I försöket att då få dig att förstå vår point of view - och att vi faktikst inte menar detta som nedvärderande, så jämför vi detta med en narkoman. Antagligen kan vi båda bli eniga om att en narkoman är ett offer för förutsättningar och händelser i sitt liv, och varken du eller vi menar det som nedvärderande. På samma sätt menar vi omkring prostituerade. 

Detta är en förklaring. Anledningen till att du inte köper den är att  du inte själv ser dig som ett offer, men det gör inte vår point of view mindre äkta så att säga. Det är så vi ser på det. 

Dessutom, (det var jag som skrev föregående svar), så tycker jag att dina argument bygger på någon slags moral, att sex utan kärlek är något smutsigt. Det vill säga, man får uppfattningen att du är väldigt pryd. Hallå, folk som har en annan syn på sex än dig likställs automatiskt med narkomaner. Översittarfasoner var i minsta laget...
  • Anonym

Mycket av debatten handlar just om moral. I vår kristna syn på sex, (som vi alla mer eller mindre har efter tusen år av indoktrinering), så är sex just något skamligt. Förutom mellan äkta par.

I gamla civilisationer, Rom, Mesopotamien etc etc var prostitution något helt normalt och accepterat och hororna var många gånger till och med prästinnor med hög status.

I det kristna samhället är det skamligt med sex och den som säljer eller köper sex rör sig på samhällets botten. Att vi inte kan jämföra försäljning av sexuella tjänster med exempelvis massage beror just på det här.

I vårt samhälle är sex enbart förunnat den som har en partner, fast eller tillfällig. Men sex helt utan känslor är tabu tabu...

OBS, med detta sagt, visst har ovanstående lett till att prostitutionen har blivit en verksamhet präglad av offer, slavar och människohandel etc. Men i en teoretisk värld hade prostitution kunnat vara något helt normalt och accepterat där ingen for illa.

Och ni moraltanter som avskyr prostitution och torskar av hela eran själ... Jag tror att många av er i själva verket är väldigt pryda och sexfientliga i allmänhet.

• Anonym
    Anonym (vafan) skrev 2013-01-08 11:30:12 följande:
    Jag skulle inte gå så långt att säga att sex utan kärlek är något smutsigt. Jag skulle däremot säga att sex utan kärlek eller lust för pengar är en nedvärdering av - ,  och ej likaställt med värdet av -,  kvinnan som bjuder på det. 

Mannen som köper då, är det inte en nedvärdering av honom? Har du aldrig tänkt på att det finns rätt många män som aldrig någonsin lyckas få sex? Få kvinnor har det problemet.

Har du aldrig vänt på resonemanget? En kvinna som frivilligt säljer sex utnyttjar den ensamme och kanske fule mannen som tvingas slänga ut tusenlappar för att få ett behov tillgodosett som de flesta människor får gratis?

• Anonym
    Anonym (vafan) skrev 2013-01-08 11:45:29 följande:
    Med detta inlägget så känns det också som att skjuter hela denna debatt fullständigt tillbaka till de gamla civilisationer som du hänvisar till. 

Den typen av debatt, och det läger av "moraltanter" som du häntyder till - figurerar faktikst inte riktigt i denna tråd. Enligt mig har vi faktikst lyckats med det faktum att ta denna diskussion till en högre nivå som är värdig år 2013 där ingen av oss är "kristligt indoktrinerad" (please), så snälla kom inte in här och ta det hela 100 steg bakåt igen. 

Tja, svårt att förklara vad jag menar. Men jo, vare sig du vet det eller inte, (din egen retorik), så är du indoktrinerad av kristendomen. Den präglar fortfarande i hög grad våra värderingar, hur sekulariserade vi än tror att vi är. Västerländsk moral har sin grund i kristendomen. Och sex är fortfarande, om inte något smutsigt, så i alla fall något som väcker starka känslor och där det är "förbjudet" att se sex som något lika normalt som andra grundläggande behov. (Tänk utanför boxen, varför anser du att en kvinna säljer ut hela sitt jag om hon använder sitt kön för att ge njutning mot betalning för en stund). Alltså varför är sex något så totalt väsensskilt från alla andra aktiviteter i detta sammanhanget?

Men jag begär inte att du ska förstå vad jag menar.
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-01-08 11:42:23 följande:

Mannen som köper då, är det inte en nedvärdering av honom? Har du aldrig tänkt på att det finns rätt många män som aldrig någonsin lyckas få sex? Få kvinnor har det problemet.

Har du aldrig vänt på resonemanget? En kvinna som frivilligt säljer sex utnyttjar den ensamme och kanske fule mannen som tvingas slänga ut tusenlappar för att få ett behov tillgodosett som de flesta människor får gratis?

Och "vad fan", vad säger du om det här?
  • Anonym

Hur går det flickor? Börjar ni bli klara? Cool

• Anonym

Bara jag som undrar vad lille Alfred egentligen har för särskilda sexuella preferenser och andra fel på sig som absolut under inga omständigheter lyckades ragga upp en tjej på krogen för sex i stället för att tvingas betala för att någon skulle ta i honom??? Med tanke på vad folk har för sig i sänghalmen där alla tänkbara aktiviteter verkar utövas hemma hos varenda Svensson så måste det väl någonstans finnas en "vanlig" tjej som kunde offra sig på en trevlig stund med ömsesidig njutning???

• Anonym
    Anonym (Provat) skrev 2013-01-08 22:05:20 följande:
    Om du tror att de som köper sex bara är män som inte kan få sex på annat sätt så tror du väldigt fel.

Om du tror att killar som inte kan få sex måste vara kufar på något sätt, så tror du också väldigt fel.

Som kille blir man ALDRIG raggad på. Man måste själv ta initiativet och för många är detta ett svårt steg. Många är blyga eller fega helt enkelt. Man kan ha ett enormt dåligt självförtroende, även om man egentligen är helt vanlig och trots att andra tycker att man är trevlig och ser bra ut.

Men det är klart, ibland är det enklare att misstänkliggöra den man diskuterar med, än att komma med genomtänkta argument.

Nej då det skrev jag aldrig att jag tror. Han har ju själv berättat om att det låg till på det viset ;)
  • Anonym

Som gammal sjöman har jag haft många
    härliga stunder med glädjeflickor runt om
    i värdenDrömmer  

• Anonym

Ni tjejer som hyr ut er. Hur många, ungefär,  har ni haft sex med?

• Anonym

Är FL en bra sida för er som säljer sex? De som hela tiden kommenterar denna tråd kanske i själva verket ger reklam/kunder och medverkar till prostitution!?

• Anonym
    hoppipannkakan skrev 2013-01-09 09:34:09 följande:
    Ja, så är det.. Jag raggar kunder på Familjeliv! 
    Det finns många här som är missnöjda med sitt sexliv så varför inte?
  • Anonym
    hoppipannkakan skrev 2013-01-09 09:38:43 följande:
    Därför att det inte är seriöst. Jag skulle aldrig träffa nån som mailade mig här, däremot har jag fått den del mail. 

Varför är det inte seriöst för dig att ragga dina kunder här?
  • Anonym

Så om en man med dåligt sexliv vill ha sex med en prostituerad och skriver ett meddelande till dig och och kollar vad du kostar så berättar du inte?  (fniss..)

Jag tycker att det låter som en ypperlig reklamplats. Ni får ju verkligen prata för er sak och avdramatisera sexköp och det finns ju alltid några som villigt argumenterar med er så tråden hålls vid liv.

Jag ska inte också göra det så lycka till med affärerna!

Svar på tråden Sex med prostituerad, erfarenheter?