Inlägg från: LindaL82 |Visa alla inlägg
  • LindaL82

När blev ni gravida igen efter att ha förlorat erat änglabarn?

Carroangelmom skrev 2013-01-05 19:12:15 följande:
    Den 29 december 2012 födde jag min vackra dotter som somnade in i magen i v 33.. Sorgen och saknaden efter henne är grymt stor och hon finns i mina tankar hela tiden. Det var vårat första barn och nu vill jag bara "göra" en ny.. Känns som att jag är helt galen som ens kan tänka på att vilja ha ett syskon till våran lilla flicka efter att det bara gått en vecka. . Så jag undrar.. ni änglamammor , hur långt efter att ni förlorat erat barn blev ni gravida igen? Hur länge hade ni avslag och när vet man när mensen kommit igång igen?

Beklagar sorgen! =(  Vi förlorade våran son i v 38 i September 2012. Han var mitt första barn. Tankarna på syskon kom nästan direkt kan jag säga. Känns så konstigt att vara mamma utan att ha nått barn att ta hand om. Jag vill inget hellre än att snabbt bli gravid igen jag också. Jag snittades dock men samtalade med sjuhuset ang detta. Fick höra att jag fick bli gravid när som helst trots snittet. Jag hade avslag i 6 veckor och fick tillbaka mensen efter 8 veckor. Vi är nu inne på försök nr 3 och jag hoppas att jag plussar snart!
  • LindaL82
    lina5462 skrev 2013-01-10 01:08:35 följande:
    Beklagar sorgen ts!

Jag förlorade min son 27 december i år, tänkte som dig att jag direkt vill he honom ett syskon, min barnlängtan är så himla stark! Men det är väl inte så konstigt egentligen? Våra kroppar är inställda på att ta hand om ett barn.

Själv måste jag tyvärr vänta då jag gjorde urakut kejsarsnitt, vilket gör att man känner sig ännu mer ledsen...

Hoppas din mens kommer igång snart och att du får bli gravid igen! Kram!

Beklagar sorgen! =(  Måste du vänta pga snittet ?  Jag gjorde vanligt snitt men för mig var det helt ok att bli gravid så fort jag ville. Vet en annan som förlorat sitt barn och hon gjorde dock urakut snitt men hon blev gravid bara 2 månader efter å det gick bra. Till mig sa dom att det tydligen inte finns några direkta förhållningsregler ang snitt längre. Hoppas du slipper vänta så länge.
  • LindaL82
    lina5462 skrev 2013-01-10 22:13:00 följande:
    Hoppas verkligen att få höra något svar i stil med att man inte behöver vänta så länge. Var jag har läst mig till finns de risk att ärret på livmodern inte har hunnit bli tillräckligt starkt och o värsta fall kan spricka, men det är väl precis som allt annat, väldigt individuellt antar jag.

Det är säkert "ingen fara" efter ett par månader, men vet inte om jag vågar ta den risken när man redan har förlorat ett barn :(

Kanske det har att göra med om man tidigare fött barn med snitt? För då har jag hört att man ska vänta ett tag . Vi började försöka direkt då mensen kom tillbaka. Blir tredje försöket nu. Jag känner att jag inte orkar vänta då jag fick svaret att det var ok att försöka. Jag tycker varje dag utan min bebis känns så tomt å jag vill så gärna ha ett syskon fortast möjligt nu. Jag kommer dock vara livrädd för att det ska hända igen å att man även förlorar nästa barn. Men jag tror nog alla som varit i våran situation känner så. Hoppas som sagt att du får ett positivt besked ang snittet. Att du också får försöka då du känner dig redo.
  • LindaL82
    Insanejane77 skrev 2013-01-11 00:04:51 följande:
    Jag håller med er, det där med mjölken kändes verkligen som om kroppen grät efter mitt barn och det gjorde så ont att inte få ge den, att den skulle sina utan att vara det första livgivande min dotter fick smaka så som det var menat Gråter Jag fick en två eller tre tabletter vid ett tillfälle som dom sa skulle få mjölken att sina men det gjorde den inte.
    Fick ni också ligga på förlossningen där alla andra lyckliga föräldrar var med sina nyfödda? Det tyckte jag var väldigt jobbigt! Jag hade ett eget rum men varje gång de andras barn skrek så kändes det som om hjärtat brast och brösten brann... Man tycker ju att man kanske kunde fått ligga på en vanlig vuxenavdelning istället?

Jag gjorde KS och fick rådet att vänta ett år helst men 6 månader var minimum enligt läkarna i mitt län. Eller dom sa att dom inte kunde garantera att livmodern inte skulle brista om man blev gravid tidigare. Det innebär ju isf att barnet dör efter vad jag förstod. Så jag väntade 6 månader istället för att vara på den säkra sidan. Men det kan ju lika väl gå bra om man blir gravid tidigare.
    Jag låg också på förlossningen. Dock hade jag tur då det inte var några andra där utom nån enstaka familj. Men dom fanns långt i från vårat rum. Så vi hörde varken dom eller några bebisar .

Jag fick också tabletter mot mjölken. Hade tur även där för min mjölk hade inte kommit igång så jag märkte aldrig av den då jag fick  tabletterna.

Usch blir så orolig nu när ni är flera som skriver det där om livmodern efter snitt. Trots att ingen sa nått sånt till mig. =/  Men skulle jag bli gravid denna månad så har det i alla fall gått 4 månader.     
  • LindaL82
    lina5462 skrev 2013-01-11 14:42:19 följande:
    BM informerade mig aldrig om att tabletterna kunde framkalla psykoser, tycker jag va konstigt att hon inte gjorde!

Nyligen hemkommen från samtal med våran förlossningsläkare, hon sa att allt är helt läkt efter 3 månader och att man då kan påbörja en ny grav. Hon sa även att OM livmodern mot all förmodan spricker gör den det vid värkarbetet och då är man normalt sett redan på bb och är "bara" att plocka ut bebisen.

Det kändes faktiskt som en något glad nyhet mitt i allt mörker.

Blev inte heller informerad om psykoser ang tabletterna.

Nu blev jag lättad du då pratat med läkaren angående snittet å livmodern!  Jag tyckte det var konstigt att dom inte informerat mig om detta om det nu var att man måste vänta länge. Men känns skönt att höra att du fick detta svaret så man inte behöver oroa sig för det i alla fall. =)  
  • LindaL82
    Insanejane77 skrev 2013-01-11 17:45:22 följande:
    Meh!? Jag blir arg på sjukhuset som informerade mig fel då att jag inte fick bli gravid på minst 6 månader eller helst ett år! Dom har ju på så vis slösat bort ett halvår av tid där jag kunde försökt bli gravid Skrikandes Speciellt som jag inte skulle föda vaginalt av olika anledningar och redan är lovad ett snitt om jag blir gravid igen. Blir fan förbannad!

Ja det förstår jag att du blir!  Men kanske säger dom olika på olika sjukhus. Men hon jag pratade med sa att det inte finns några förhållningsregler alls längre . Sen som sagt så känner jag ju en som blev gravid bara 2 månader efter hennes snitt. Å allt gick toppen! Känner även en annan tjej som har gjort totalt 4 snitt. Å två av dom gjordes ganska tätt.
  • LindaL82
    grästuva skrev 2013-01-13 10:07:13 följande:
    Ja visst måste det finnas en orsak. Vi fick aldrig något svar på varför vår Oliver dog, han var frisk och välutvecklad och inte heller fann dom någonting hos mig som kunde orsakat det. Den första tiden la jag mycket skuld på mig själv. Jag känner fortfarande skuld, men försöker fokusera på det jag är tacksam för. Jag saknar honom varje dag och jag hatar att han inte fick stanna här med oss MEN jag är så tacksam för att jag fick bära honom inom mig, känna hur han levde inom mig och för den gränslösa kärlek jag känner för honom. Han är mitt barn och han kommer alltid vara mitt barn ♥

Fint skrivet!  Precis så känner jag med. Att jag är tacksam för tiden jag fick med honom i min mage. Nu fick vi ju veta att vår son dog av en infektion. Men precis som du säger så finns det ju alltid en orsak även om man inte kan hitta den. Ett barn dör ju inte bara så där. Utan nått har ju gått fel trots att man ej hittar felet.
Svar på tråden När blev ni gravida igen efter att ha förlorat erat änglabarn?