• Anonym (Frun i huset)

Lite/ingen lust men vill ha barn!

Såhär är det! Jag är kär och galen i min man! När jag ser honom blir jag så glad och lycklig! ÄNDÅ så Kommer jag inte igång med sexet! Jag har ändå flera morötter, såsom: Förälskad, Älskar närhet, vi försöker få barn m.m. va sjutton är det för fel på mig? Jag vill ju ha sex! jag kan längta när han är på jobbet, men så när han kommer hem så dalar det bara! Vi har absolut inget tråkigt sexliv! Tvärtom, otroligt eggande och spännande varje gång för vi är båda så öppna! Av någon anledning så tappar jag focus när vi ligger och har förspel... börjar fundera på måsten osv. Får tvinga mig till att återigen focusera på vad vi håller på med. Inte för det, när vi väl har sex så är det såååååå bra! Men vad göra? Vad gör ni? Tips? Någon som har samma problem?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-04 16:08
    Det blir ju inga barn gjorda om man inte har sexlust. Jag hade ju sex nonstop med min man förr, eller ja, ofta i alla fall. Nu är det 1-2 gånger i månaden!!! visst har vi haft det jobbigt ibland men inte med varandra. Utan med att vi varit tvugna att flytta, min mamma och en av våra vänner fick hemsk cancer osv. Det har varit lite stressande. Men vår relation har ju bara växt och blivit starkare!

• Svar på tråden Lite/ingen lust men vill ha barn!
  • Anonym

jag kan med tappa koncentrationen under förspel, så vi mer eller mindre hoppar de. Vi eggar varandra, retas lite på dagen sen på kvällen då vi har lust kör vi. Jag har problem med torrhet sen första barnet och de löser vi med glidmedel, så även om jag inte är våt så VILL jag och då tar ajg glidmedel, sen när de väl är igång och så så blir jag ju våt av det =)

• Anonym (Frun i huset)
    Anonym skrev 2013-01-04 16:08:19 följande:
    jag kan med tappa koncentrationen under förspel, så vi mer eller mindre hoppar de. Vi eggar varandra, retas lite på dagen sen på kvällen då vi har lust kör vi. Jag har problem med torrhet sen första barnet och de löser vi med glidmedel, så även om jag inte är våt så VILL jag och då tar ajg glidmedel, sen när de väl är igång och så så blir jag ju våt av det =)

Jo så gör jag också. Vi kanske måste bli bättre på att egga varandra på avstånd! Det har ju fungerat för mig förr! men han är så kass på sex-sms och så så det blir oftast fel! Haha! man skall ju inte skratta åt det, men han har varken talets eller skriftens gåva, inte via sms i alla fall! och det är det enda sättet för oss att komunicera när vi jobbar! Men han kanske blir bättre med tiden om vi ger det en chans?
  • Anonym (nr1)
    Anonym (Frun i huset) skrev 2013-01-04 16:11:40 följande:

Jo så gör jag också. Vi kanske måste bli bättre på att egga varandra på avstånd! Det har ju fungerat för mig förr! men han är så kass på sex-sms och så så det blir oftast fel! Haha! man skall ju inte skratta åt det, men han har varken talets eller skriftens gåva, inte via sms i alla fall! och det är det enda sättet för oss att komunicera när vi jobbar! Men han kanske blir bättre med tiden om vi ger det en chans?
    Ja de kan de bli. Vio skickar aldrig sexsms eller liknande, de ligger lixom inte riktigt för mig hehe =) Vi kan daska rumpan eller han "råkar" smeka mina bröst... sen andra ggr, kan vi sitta i soffan helt utan att eggat och frågar, är du sugen? Och då bara kör vi =) Och för oss fungerar de =)
  • Anonym (Frun i huset)
    Anonym (nr1) skrev 2013-01-04 16:14:19 följande:
    Ja de kan de bli. Vio skickar aldrig sexsms eller liknande, de ligger lixom inte riktigt för mig hehe =) Vi kan daska rumpan eller han "råkar" smeka mina bröst... sen andra ggr, kan vi sitta i soffan helt utan att eggat och frågar, är du sugen? Och då bara kör vi =) Och för oss fungerar de =)

Bästa råden på länge! Tack!
  • Anonym (nr1)
    Anonym (Frun i huset) skrev 2013-01-04 16:18:34 följande:

Bästa råden på länge! Tack!
    Jag kan tilläga att de blir barn av de med =) Och de säger jag av erfarenhet =)
  • Anonym (Frun i huset)
    Anonym (nr1) skrev 2013-01-04 16:26:45 följande:
    Jag kan tilläga att de blir barn av de med =) Och de säger jag av erfarenhet =)

Det va sött sagt! Suger i mig det du skriver som en svamp! Tack :)
  • de Robespierre
    "Av någon anledning så tappar jag focus när vi ligger och har förspel... börjar fundera på måsten osv"

Där kanske du har en orsak. För de behöver inte bli övertydliga för att det skall påverka. Det är ibland det subtila som spelar roll. Ett exempel på det är sättet vi (omedvetet) slappnar av när vi byter miljö, umgänge osv. Dvs om vi går ut med kompisar, åker på semester till värmen, får tillräckligt med tid att återhämta oss och slappna av (kanske ensamma). Då blir det ofta lättare att släppa alla måsten för ett tag. Att sluta grubbla över saker och kunna känna. Det är som om kroppen, hjärnan och lusten hinner ifatt varandra för en gång skull.

Ett annat exempel kan vara då man är ensam hemma eller någon annan stans från sin partner och det är tillräckligt lugnt så att man hinner ifatt. Då kan längtan få plats och då också lusten. Men precis som du skriver så kan de lika snabbt försvinna om man väntar för länge när man väl träffas igen. För då kan alla måsten och tankar komma tillbaka och ta utrymmet för lusten. När det väl skall till så har mycket av lusten runnit av en.

Vissa utav oss påverkas väldigt lite av stress mm. Lusten finns ändå där och sexet blir ett sätt att koppla av (vilket det även kan vara). För andra så kan för mycket att tänka på påverka lusten. Stress, grubblerier, ouppklarade saker måste först städas undan eller tas omhand innan man kan slappna av och det därmed finns en chans för lust. 

Det finns en risk att man drar likheter med sin partner och de måsten man delar. Dvs att när partnern kommer hem så tar man gemensamt hand om allt som måste fixas. Man vill ju få det överstökat så att man kan vara ostörd senare. Men det finns då en liten risk att partnern därmed blir en del av det man man måste göra tillsammans. Har man svårt att koppla bort saker eller har ett "kontrollbehov" så kanske partnern till sist nästan blir synonymt med alla måsten. Partnern finns ju mitt uppe i alla måsten. När slutar då partnern att vara "medhjälpare/assistent" för att sedan bli partner/älskare igen? Hur fort kan man växla mellan dessa roller? Hur snabbt kan man själv se partner som sådan?

Detta är nog ett vanligt dilemma. Vardagen, måsten mm måste ju tas hand om också. Hur får man till en balans?

Jag tror att det är mycket individuellt och var och en måste utgå från sina egna förutsättningar. 
  • Anonym (Frun i huset)

Wow, säger jag bara. Speciellt ett wow till, assistent till älskare. Så blir det gärna. Borde man kanske försöka komma ifrån allt lite och låta allt komma ikapp en och därmed lusten också! Tack! Verkligen tack!

• de Robespierre

Ta en funderare på när du känner lust. När du blir sugen. Vad befinner du dig då? Under vilka förutsättningar händer det? Vilken tid på dygnet händer det? Följer det ett mönster eller kan det växla?

Finns det andra saker som kan få dig på humör? Kan du påminna dig om något oväntat som fick dig att gå igång?

Och till sist - vad är det som får din man att gå igång?

Om man känner att man faktiskt har full tank, motorn är i topptrim men du har förlagt startnyckeln så kan hans lust (och han visar den) få dig att gå igång. Det motsatta kan få lusten att försvinna oavsett hur mycket motorn snurrar och spinner. Om ens partner verkar sval, ointresserad eller hellre verkar vilja göra något annat så kan det strypa den mest högvarviga V-8 på ett ögonblick. Det handlar om samspel och att med delar något. Båda vill ha sex - med den andre.

Fundera på hur ni skulle kunna göra för att bryta ett negativt mönster. Att inte alltid ha sexet som det sista man gör innan man somnar och då med risk att man är trött (och därmed kanske lusten redan har somnat). Det finns säkert ett antal saker som man kan förändra. Men det börjar nog hos er själva. Som personer. Som par.

Svar på tråden Lite/ingen lust men vill ha barn!