• Blingbling

Munkpeppar?

Men ser91....vad är det jag läser....det där var inte kul alls!!! Fy farao vad orättvist allt är! Trodde det skulle gå vägen ju.... Men det sista man tappar är ju hoppet och jag hoppas att du hinner en gång till innan semestern börjar!

• Blingbling
    ser91 skrev 2013-04-11 08:15:40 följande:
    Tack blingbling  Vi kämpar på. Livet går vidare. Vi är iaf väldigt glada över att vi har vår hund. Hon är vår lilla bebis och vet hur hon ska få oss på bättre humör och trösta oss.

Ja, djur kan verkligen hjälpa en att bli på bättre humör - gott att ni har henne
  • Blingbling
    ser91 skrev 2013-04-11 11:27:39 följande:
    Ja, vår lilla hund är bäst   Usch, jag nös precis och det högg oerhört nere vid vänster äggstock typ. Gjorde så fruktansvärt ont. Hoppas de läker snart. Vill igång med ny ivf runda snarast! 

Vad är det för ras ni har? Bra att du ser framåt och är "på hugget" - det är positivt!
  • Blingbling
    Thotis90 skrev 2013-04-10 11:07:53 följande:
    Jag hänger på här! Jag har en flaska Agnus Castus hemma (och annat smått och gott) som jag tänkte börja med så snart mensen kommer (BIM+1 idag).
    Fertilitetsutredning - hedblom.blogg.se

Välkommen hit! Har du testat Munkpeppar tidigare eller blir det premiär nu? Vad är det mer för smått och gott som du ska köra? *nyfiken*
  • Blingbling
    Thotis90 skrev 2013-04-11 12:42:38 följande:
    Det gick ner om jag tog varannan klunk munkpeppar, varannan klunk grapefruktjuice. 
    Fertilitetsutredning - hedblom.blogg.se

Ja...alla sätt är bra förutom de dåliga Själv har jag inga problem med pepparn, har inte haft det heller, men jag vet att en del inte gillar smaken. Du har ju hittat ett system som funkar med grapefruktjuice, annars får du väl hålla för näsan och svepa muggen på en gång. Hoppas du vänjer dig iaf... Verkar för övrigt som du också har, precis som jag, ett litet bebis-verkstads-apotek hemma
  • Blingbling
    miiiiichelle skrev 2013-04-11 16:28:09 följande:
    Hej! Hoppar gärna in! Har precis köpt en burk med tabletter, som ska börjas med på söndag när mensen kommer. Vi har dock börjat en utredning och inget fel på min äl och så. Sambons svar har ej kommit. Så börjar fundera på om man ska hitta några "piller" till honom istället?!? Hur har munkpepparn fungerat på er här inne då ? :) funkar det ? :)

Välkommen hit! Spännande att ni är fler som hoppar in och börjar med pepparn. Jag fick besked i höstas av sjukvården att jag behövde hormoner för att kunna bli gravid (har passerat 40-års gränsen), men jag ville inte det utan körde igång med en kur MP istället och blev gravid direkt. Fick MF, gick på en kur MP direkt, blev gravid igen direkt, men så blev det ännu ett MF. Så att bli gravid med hjälp av pepparn är inget problem för mig, värre är att behålla plusset man får...men det är ju en helt annan historia som inte har något mer Agnus Castus (MP) att göra. MP är till för att rätta till hormonnivåerna i kroppen och det har den definitivt gjort för mig...så mycket att jag inte behöver ta några hormoner från sjukvården
  • Blingbling
    miiiiichelle skrev 2013-04-11 21:28:34 följande:
    Men Gud vad bra!! Hoppas det stannar för dig nästa gång nu då!!:))

Ja, vi får hoppas på det bästa...men jag tror jag har ett immunförsvar som drar igång allt vad det kan för att avlägsna det som verkar vara "en främmande grej som inte ska finnas i kroppen". Vanligtvis brukar ju immunförsvaret tagga ner när man blir gravid, fast jag är nästan säker på att mitt gör det raka motsatta... Ok, vi får se nästa gång hur allt blir. Hur kommer det sig att du bestämde dig för att köra MP? *nyfiken*
  • Blingbling
    miiiiichelle skrev 2013-04-12 06:34:12 följande:
    Ja du, bra fråga :). Jag är en Google nörd ;) slutar oftast upp med att det blir olika FL trådar som googlas fram. Alltid "letat" efter "tips". Kört en par olika metoder och trodde först att cykeln var tvungen att vara "konstig" med mp men hitta några sen som inte var det och lyckats :) efter denna långa väntan känns allt bra och testa :p och om inte annat skulle det tydligen kunna hjälpa mot pms ;) haha :)

Kan berätta att du och jag är väldigt lika i anledning till testning av MP! Googlade också, hittade FL-trådar och har själv heller inga problem med min cykel (har gått och går som en superklocka). Det enda som hänt mig när jag kört kurer är att ÄL blivit max 5 dgr försenad...men inte mig emot att äggen hinner växa till sig lite mer några extra dagar - det är ju det som MP fixar med när det handlar om att reglera hormonerna Men jag ska i ärlighetens namn säga att det finns de som kanske inte har så bra erfarenheter av MP som jag har...fast det har du säkert redan läst om.
  • Blingbling
    miiiiichelle skrev 2013-04-12 11:44:00 följande:
    Okej! :) där fick man lite hopp! :) ja det har jag läst. Men hoppas inte det ska förstöra min cykel! :):)

Håller tummarna för dig och du får uppdatera här inne vad som händer
  • Blingbling
    Pimpinellan skrev 2013-04-12 13:35:01 följande:
    Här verkar det bli äl idag eller imorron,6:e perfekta cykeln på raken!  Dag 12,13,12,12,11 och 12 el. 13 nu då. R.r eller ac.,men slump tror jag inte på,hade flera helt utflippade cykler förra året efter m.f och bara ändå tyvärr. Inget klimakterium här inte!

HÄRLIGT Pimpinellan!!! Fortsätt nu i samma fina spår!
Svar på tråden Munkpeppar?