ser91 skrev 2013-03-09 17:37:02 följande:
Håller tummarna för er Själv var jag på fertilitetskliniken igår och fick direkt börja med spray för ivf. De gjorde ett väldigt snabbt ul bara för att se så att "allt såg bra ut" inför spraystart, vilket det gjorde. Skulle jag mot förmodan vara gravid denna månad, så syns det väl inte på ul så tidigt? Är på dag 22 idag, alltså dag 21 igår.. (Planerad mens är 15/3) Fick också med mina journaler hem, som jag bett om. Dock fanns inga blodprover med, men det stod bl.a. att jag t.ex. producerar flera ägg med pergotime TROTS mina små äggstockar. De har aldrig sagt något om att mina små äggstockar skulle kunna vara orsaken till problemen. Men jag har hur som helst inga ägglossningsproblem iaf. Så nu är vi igång igen med en ny ivf runda. Och denna gång kommer jag få en högre dos puregon i sprutorna redan från början. Förra gången höjdes dosen efter några dagar (då värdena var för låga). Om allt går enligt planeringen blir det äggplock och insättning vecka 15. Bara hoppas på att det denna gång kan bli något befruktat ägg också så att det blir någon insättning över huvud taget!
Åh, så kul att höra att ni är på gång med ett nytt IVF-försök! Hoppas det lyckas finfint! Själv har jag inte koll på hur turerna går inom det området, men har förstått att det tar ett tag och kan bli mycket biverkningar av sprayer och annat...men att nå målet med att få en liten så står man nog ut med mycket
Kul att få reda på saker som man inte tidigare fått veta bara sådär...man är ju i den sitsen att man vill ha reda på mer än ALLT för att själv på något sätt kunna ställa sin egen diagnos...vilket jag nu har gjort på mig själv. På måndag ska jag tigga till mig progesterontabletter av en läkare. Har haft ett värde på 24, fast rekommendationen för att kunna behålla en graviditet sägs att värdet ska ligga på ca 60-65 i värde... Den ekvationen går inte ihop för mig. Bra att de höjer sputdosen för dig den här gången! Men jag tror inte att de på ett UL kan se så tidigt om man är gravid eller ej...vet inte, men gissar att det inte går.