• Blingbling

Munkpeppar?

Tuvalina skrev 2013-03-10 20:36:18 följande:
    Åh, vad spännande! Då får vi se hur det ser ut i morgon då! Hoppas du kan få progesteron snart!

Ja, jag hoppas att en läkare kan skriva ut ett recept även via tel? Träffade ju läkaren face to face bara för en månad sedan.
  • Blingbling

Japp, då kör vi en repris från förra månaden...jag är förpassad till "Limbo-land" in the middle of nowhere.... Inget plus och ingen mens...men det kan ju kanske vara ett sätt för mig att lära mig släppa min kontroll som jag brukar hålla stenhårt i Det som däremot kvarstår är mina symptom, vilket ju är positivt! Har pratat med läkaren och hen föreslog själv att jag kunde få progesteron om jag ville...det var ju det som jag skulle be om Men det tar jag alltså om jag är gravid. Är jag kvar i Limbo-land på fredag ska jag få gå och ta ett blodprov för att få ett säkrare besked. Så nu känner jag mig nöjd så här långt iaf

• Blingbling

För övrigt så använder jag ProgesterAll krämen så länge....utifall att jag skulle vara gravid så höjer det nivån lite iaf.

• Blingbling

Ja det är inte så kul i Limbo-land, men ändå lite mysigt på något sätt...att inte veta, men att tro att man faktiskt KAN vara gravid Jag har ju en cykel på 28 dagar och idag är det BIM +1... så det borde bli dag 29 det.

• Blingbling

Vill bara berätta att tant röd kom igår, men jag är inte alls ledsen för det. Min kille och jag sa ju faktiskt att vi skulle vänta en mens innan vi provar igen. Har ju haft två MF på drygt två månader och på något sätt kände jag att min kropp nog behöver hämta andan från att vara gravid några veckor....MEN mitt psyke vill något heeeeeelt annat I måndags pratade jag med en läkare som tidigare skrivit ut Pergotime till mig (som jag ännu inte haft chans att prova, vilket jag kan göra nu...om jag vågar...) och nu har jag också progesteron-tabletter som väntar på mig inne på Apoteket...de tar jag så fort jag får plus nästa gång, hoppas att detta hjälper till att behålla en ny graviditet. Så det finns hopp om livet här på mitt håll och det kan nog bli ett glas vin ikväll - det är ju ändå lille-lördag idag

• Blingbling

Ja, jag har ännu inte helt bestämt att jag ska köra Pergo, men vi får se i slutet av veckan hur jag gör... Ok, det var som sjutton att mänskan få sådana biverkningar av sprayen...men lite positivt att de blir större iaf Ömheten slipper man ju gärna

• Blingbling

Tuvalina: Japp, jag har kikat på den sidan, men tack för tipset Blä...cysta om man har otur när man tar Pergo...hmm... Ja kroppen verkar må fint här, men ändå...ok, jag funderar vidare på om jag ska köra den eller ej. Ägglossningsspruta...finns det sådant också! Man lär sig nya saker hela tiden...vad heter den typen av spruta? Ok, så du börjar redan vid ÄL även med den stora dosen progesteron....jag har ju kört krämen från ÄL men den är ju inte så stark.

• Blingbling

Ok, då förstår jag varför du tycker jag ska börja direkt efter ÄL - och jag håller med dig, för jag tycker själv det verkar som jag har en del brist även om läkarna i allmänhet tycker det är "normalt" så fort ett värde håller sig inom referensramarna. Tack för att du är min personliga rådgivare Tuvalina

• Blingbling

Tänkte berätta för alla att jag ju kört Munkpepparkurer sedan mitten av november och det sägs ju att pepparn bl.a. ska höja AMH-värdet och sänka FSH-värdet, samt räta till andra av kroppens hormoner. Nu har jag iofs inte testat mitt AMH tidigare, men läkaren som meddelade mig i måndags att jag hade ett värde på 0,84 tyckte att det var riktigt riktigt bra (för min ålder då gissar jag, är 42,5 år). Själv tror jag att munkpeppardropparna funkar väldigt bra för mig och att den är anledningen till att jag nu har ett så bra värde och att jag så lätt blir gravid...även om sjukvården i oktober (2012) sa att jag behövde hormoner för att alls kunna bli gravid då mina follikar både var små och få.

• Blingbling
    Tuvalina skrev 2013-03-15 00:46:53 följande:
    Låter super Blingbling! Tar du 20 droppar x 3?

Japp, full dos med 20 droppar 3ggr/dag. Läste någonstans att de rekommenderade mellan 20-30 droppar per gång, så ibland har jag varit uppe och nosat på 25 droppar per gång...men har man aldrig tidigare testat MP är det nog bäst att börja med 20 droppar per vattenglas.
Svar på tråden Munkpeppar?