• Blingbling
    ser91 skrev 2013-01-23 13:25:02 följande:
    Blingbling: Ja, det är spännande att få veta. Åldern är ju inte allt! Allt kan ju vara tipptopp ändå :) Se inte resultatet som en dom, utan något som kan åtgärdas (om nu värdena ej är som önskat). Jag och min sambo har ju inga fel enligt läkarna, vilket på något sätt känns tungt då vi vet att det inte fungerar, men att vi inte kan åtgärda något (förutom att mina äggstockar är något små, men tyvärr kan jag ju ej få dem att växa..). Jag har ju skickat in brev till kliniken för att få min journal. Vi har nu också fått tid till 11 februari. Då ska vi dit för planering av ivf-schemat och troligtvis börjar jag med sprayen den veckan. Frågade också om kontroll görs om vi ev lyckats denna månad. Kontroll görs innan sprutorna börjar och det känns ju bra :)

Helt rätt, åldern är inte allt...det är ju bara några siffror i passet som jag brukar säga. Fast när man är i kontakt med sjukvården gällande fertilitet och har passerat 40 år så är det nästan regel utan undantag att man konstant får höra att man är (för) gammal. Till slut fastnar de där orden i skallen på en, men fint att sådana som du ser91 rycker bort dem ibland Gott att höra att det görs en kontroll innan spraystart!
  • Blingbling

Här blev det inget plus den här månaden...eller det tror jag iaf inte. BIM idag och testade minus igår. Har haft riktiga gravidkänningar från 2 dgr efter ÄL som ökat tills i måndags, men då kändes det som allt bara "rann bort" och aktiviteten i tjejmagen avstannade. Så jag är nästan säker på att jag varit gravid men att det blev ett superduper tidigt MF. Fast det kommer ju de i sjukvården att inte vilja räkna som MF. Hur som helst, nu sitter jag här i "Limbo-land"...in the middle of nowhere så att säga. Inget plus och ingen tant röd OCH ingen känsla av att vara gravid eller att mensen är på G. Verkligen kul...speciellt när man är en personlighet som vill ha kontroll! Men jag kommer öka dosen Rosenrot så fort mensen kommet och ta full dos MP igen....vore väl själva den om inte man får bingo om en månad ungefär

• Blingbling
    ser91 skrev 2013-01-31 15:24:31 följande:
    Hoppas verkligen bara att det är ett sent plus som dyker upp för dig blingbling. Jag har inga direkt förhoppningar denna månad faktiskt. Ska iaf till fertilitetskliniken 11/2 och planera ivf. Då jag har äl just nu, bör min mens komma 12/2, vilket är dagen efter mötet med kliniken, så kan inte tänka mig att det blir spraystart förrän nästa cykel. (Sprayen brukar man ju starta med en vecka före mens).

Tack för omtanken...men jag känner mig inte gravid längre och är tämligen säker på att mensen kommer närsomhelst, så känns det iaf. Men jag lovar att rapportera om det fortsatta läget
  • Blingbling
    intetnyttpåplusfronten skrev 2013-01-31 16:00:28 följande:
    Fick mensen här igår, så började med MP då, samt R.R, multikvinna och D3 vitaminer :) Nu jäklar ska jag boosta äggen ;)
    Om du har något vettigt att säga så är du på fel forum. varedu.blogg.se

Låter som en bra "cocktail" du fått till där! Själv har jag kört med en r.r./dag men upptäckte nyss att man även kan ta 2 tabletter och det är den dosen som gäller framöver. Hahaha, gillar du inte smaken på MP? Har förstått att flera inte gillar den. Jag har själv inga problem med den...men ok...njuta kanske är att ta i Tack för din tumhållning...hoppas den hjälper!
  • Blingbling

Jaha...här sitter jag fortfarande kvar i Limbo-land... Det händer ingenting alls här. Inga symptom what-so-ever, ingen tant röd...inget alls. Jo, bara en yttepytte flytning (märktes bara lätt på pappret) åt det ljusbruna hållet en gång i lördags vid lunch, men sedan var det inget mer. Visst, det kan ju vara trevligt att inte märka något...men jag är en person som vill ha kontroll på läget. Går liksom inte att ha det nu...klart jag kan göra ett test, men jag väntar några dagar till för att se om mensen kommer iaf. Skulle jag vara gravid igen (direkt efter mitt MF på nyår) så tror jag ännu mer på pepparn än vad jag tidigare gjort!

• Blingbling
    Pimpinellan skrev 2013-02-04 13:23:17 följande:
    Blingbling-finns ju hopp än då! För egen del vet jag att det är kört eftersom jag redan har ömma bröst. Det är ju inget ovanligt,man blir ytterst sällan gravid efter 6,5 år och ännu mer sällan i min höga ålder. Synd att ac:n ger sån pms att man vet efter 6 dar att det är kört...

Men vänta lite nu...är det inte så att AC också ska dämpa PMSen? Eller är jag ute och cyklar nu? Har för mig jag läst det någonstans... Ja, vi får väl se vad som händer på min front framöver, bäst är ju att bara försöka låta bli att tänka på det...ehh...är ju heller inte så lätt
  • Blingbling
    Pimpinellan skrev 2013-02-04 15:37:35 följande:
    Jo ac ska ta bort pms,men då ska ma nog äta det jämt. Jag slutade med proggisarna ungefär samtidigt med att jag började med ac:n och det gav tydligen världens pms. Inte sen jag var ung har jag haft så ömma bröst så tidigt och så mycket-3 gången på raken nu. Får köpa pyrodoxin nästa gång!

Ok...fick bara en tanke på att man kan få ömma bröst av att vara gravid också - men, men...vi får väl se vad som händer - än har du ju inte BIM iaf, så håll hoppet levande!
Svar på tråden Munkpeppar?