Munkpeppar?
![](https://www.familjeliv.se/Chatt/ikoner/smile1.gif)
När jag vaknade var jag redan säker på att den hade kommit, men det hade endast kommit lite vattniga flytningar.
Öm i brösten, minns inte om det brukar vara så vid mens eller inte
![Obestämd Obestämd](https://www.familjeliv.se/lib/js/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-undecided.gif)
Idag har mensen dykt upp. Så det blev en cykel på 28 dagar och en lutealfas på 17 dagar! På´t igen bara
Jag har nog haft ägglossning för några dagar sedan. Är på dag 17 idag. Testade aldrig när äl inträffade, då sambon var bortrest dag 11-12 och förra månaden hade jag ju äl dag 11. Ville helt enkelt inte veta, då jag misstänker att vi missade äl pga hans jobbresa.
Så nu väntar jag väl egentligen bara på mens Själv då blingbling?
Håller tummarna för er
Själv var jag på fertilitetskliniken igår och fick direkt börja med spray för ivf. De gjorde ett väldigt snabbt ul bara för att se så att "allt såg bra ut" inför spraystart, vilket det gjorde. Skulle jag mot förmodan vara gravid denna månad, så syns det väl inte på ul så tidigt? Är på dag 22 idag, alltså dag 21 igår.. (Planerad mens är 15/3)
Fick också med mina journaler hem, som jag bett om. Dock fanns inga blodprover med, men det stod bl.a. att jag t.ex. producerar flera ägg med pergotime TROTS mina små äggstockar. De har aldrig sagt något om att mina små äggstockar skulle kunna vara orsaken till problemen. Men jag har hur som helst inga ägglossningsproblem iaf.
Så nu är vi igång igen med en ny ivf runda. Och denna gång kommer jag få en högre dos puregon i sprutorna redan från början. Förra gången höjdes dosen efter några dagar (då värdena var för låga). Om allt går enligt planeringen blir det äggplock och insättning vecka 15. Bara hoppas på att det denna gång kan bli något befruktat ägg också så att det blir någon insättning över huvud taget!
Tuvalina: Vad har de sagt är "problemet" för er? Tråkigt att ivf inte fungerat för er!
Vid vårt första försök fick de ut 6 ägg, men inget befruktades normalt, därav inget insatt.
Jag ägglossar varje månad och de ser inget egentligt fel. Dag 3 med sprayen idag. Förra gången minns jag att jag fick värmevallningar och svettades mycket (jag fryser typ jämt annars). Har sedan i fredags ont i brösten, och igår tilltog det mycket. Sprang lite igår, och trots en bra sport-bh gjorde det ont av att de "skumpade". Hoppas att det avtar snarast!
Använde munkpeppar denna månad iaf fram till ca 2 dagar efter jag tror att äl inträffade. Skulle jag mot förmodan vara gravid så hoppas jag att detta upptäcks innan det blir sprutstart. Man vill ju egentligen inte gå igenom alla dessa hormonbehandlingar, men vad gör man inte för en liten
Tuvalina: Okej! Håller verkligen tummarna för att ni får lite tur nu då Munkpeppar kan ju göra underverk!
Äggen hade rätt storlek iaf på ul som gjordes innan äggplock. 8 syntes, men de fick ut 6 vid äggplock. Men vi fick bara veta att det inte skett någon "normal" befruktning. Vet inte riktigt vad det innebar.. De skulle eventuellt prova att sticka in spermie i ägget nästa gång. (spermierna är i toppkvalitét, och de har inte sagt något om att mina ägg skulle ha dålig kvalitét).
De sade också att min mens kom tidigt förra gången jag sprayade.. Fick inte veta det förrän nu i fredags. Om cykeln fortsätter som vanligt ska mensen komma 15/3.
Har nog aldrig haft så ont i brösten som jag har nu. Känns som typ jobbig träningsvärk. Brösten känns svullna. Jag drar emot armarna i brösten (vilket jag inte brukar göra, som att brösten flutit ut mot sidorna ) och det gör ont.. Min sambo kände på brösten och sa att de kändes och såg större ut. Vet inte om det kan vara biverkning från sprayen, minns inte att det var så sist iaf. Vågar som vanligt inte hoppas på graviditet iaf.
Blingbling: Hoppas på tredje gången gillt för er! Att det är graviditet och att det håller i sig hela vägen!
Skriver på surfplatta.. Vet inte varför den valde att citera 2 ggr :p