• Pimpinellan

Munkpeppar?

6 ägg med bara 150 är inte dåligt ändå och vad som sen hände vet de inte då? Ibland gör de ICSI bara för att nästa gång ifall man inte gått till ET förra omgången. Jag provade alla 4 sprutor,korta,långa,Boston,Ovitrelle och Pregnyl och allt sket sig så jag vet att jag har usla ägg. Du borde rimligen ha stor chans som är så ung,jag håller en tumme! Glad

• Pimpinellan

ser: låter som du får bättre resultat denna gång! Alla tummar fortsättningsvis förstås! Solig

För egen del fick jag mens 2 dar före BIM denna gång och var väldigt konfys över det tills jag kom på att jag glömt äta e-vitamin denna gång! Tydligen gör ac och r.r ihop att slemhinnan blir tunnare/lutealfasen kortare om man inte tar nåt annat mot det och uppenbarligen funkar e-vitamin. Det är nämligen det enda jag ändrat och det av ren glömska. Hade ju en burk hemma egentligen,men med 9 piller varje morron försvann den ur minnet. Nåja,fortsätter denna månad och sen bara måste vi boka EA snart. Tiden går och i sommar vill jag inte åka ner och ända tills hösten vill jag inte vänta!

• Pimpinellan

MIna 5 ÄP har gjort från så ont att man vill döda läkaren till inget ont alls så så olika kan det vara!
    Ser: 9 ägg är jättebra,gör de dessutom ICSI är chanserna ännu större för ET.
    För egen del en del tecken på äl,dag 9 idag så lite senare än förra cykeln.

• Pimpinellan

ser: beklagar! Jag vet ju precis hur det känns,3 ÄP utan ET fick jag ihop... 2 ggr befruktades ett ägg,men dog dagen därpå. Exakt vilka metoder och mediciner och styrkor har du haft? Byte av alla kan hjälpa faktiskt,men läkaren får väl avgöra. Är man svårstimulerad-vilket du ju inte är så värst,inte denna gång i var fall- säger min läkare att långa plus högst dos Menopur är bäst.

DHEA-vad ska det göra egentligen och hur kan man ta in det om det är olagligt? Inget för ren "tant" som mig antar jag,det får bli EA här.

• Pimpinellan
    Tuvalina skrev 2013-04-10 17:40:54 följande:
    DHEA används av alla funktionsmedicinare i Sverige. Mia Lundin pratar om det här tex. DHEA för män som vill bodybuilda kanske är en sak men annars förstår jag inte varför det är förbjudet att säljas i hälsokosten i Sverige. Det finns att köpa lagligt på recept om man kan få en läkare att skriva ut det i fertilitetssyfte och då heter det prasteron.

EA, vad är det?
    Jag är så gammal så ingen läkare skulle skriva ut det till mig. Får läsa länken sen. Känner igen namnet prasteron dock. Synd det inte fanns när jag började i infertilitetsträsket...

EA är embryoadoption,vi ska göra det så fort det bara går. Enklare och billigare än ÄD,men man gör som man vill. Glad
  • Pimpinellan
    Tuvalina skrev 2013-04-10 18:02:56 följande:
    Okej, är du över 44?

Exakt 44 (45 i år),är det nån magisk gräns eller för just DHEA?
  • Pimpinellan
    Tuvalina skrev 2013-04-10 18:37:23 följande:
    Nej då.. men jag vet en som var 44 som åt det och blev gravid
    Nåja, EA låter väl bra. Vi ska ju göra ÄD.

Jaså,hade hon kämpat länge då och sen beställt det där olagligt och blev gravid? Där ser man! Glad 

Ni har kommit ett steg närmare andras ägg än vi gjort,vi bara drar på det,men inser ju att vi måste. Varför ska man vela...?
  • Pimpinellan

ser: det är aboslut läge att byta medicin och då förslagsvis menopur och högre dos-kanske korta funkar,kan vara värt testa- och sen ÄP senare. Äggen släpper inte även om man väntar,jag hade en blåsa på 26mm en gång,den satt kvar liksom resterande på runt 20-25. Jo,en gång fick jag äl innan planerat ÄP och blev t.o.m gravid,men vad har inte hänt mig,allt som inte händer andra tror jag...

Nya tag och även om det blir efter sommaren hinner ni! Du har gratisförsök och åldern på din sida och vi peppar på! Glad

• Pimpinellan

Här verkar det bli äl idag eller imorron,6:e perfekta cykeln på raken! Glad Dag 12,13,12,12,11 och 12 el. 13 nu då. R.r eller ac.,men slump tror jag inte på,hade flera helt utflippade cykler förra året efter m.f och bara ändå tyvärr. Inget klimakterium här inte! {#emotions_dlg.flower}

• Pimpinellan

All mat innehåller ju vitaminer så jag kan absolut inte tänka mig att vitaminpiller "krockar" med nån annan hälsokost. Vitaminer som vitaminer...

För egen del har jag fortfarande äl-symtom,fattar ingenting! Antingen var ägget segt på att släppa eller också var det två-två ökar ju efter 40. Tyvärr har vi kört vår kvot med sex,fler ggr går nog inte,men vi får lita på att grabbarna överlever två dygn.

• Pimpinellan

"Lagen om alltings jävlighet" kallas det när precis allt runt en mer eller mindre brakar ihop. Så har hela mitt liv varit så infertiliteten förvånar mig egentligen inte ett dugg! Dock en sak jag lärt mig med åldern är prioriteringar! Man orkar inte allt,man måste sålla och sånt som inte är livnödvändigt eller sådana som inte räknas som det ryker. Man själv går först,så enkelt är det.

Ta hand om er tjejer för ingen annan gör det åt er!

Kram från soligt och vårigt småland!

• Pimpinellan
    intetnyttpåplusfronten skrev 2013-04-24 23:17:40 följande:
    Jag funderar på om jag gjort något dumt. Glömde munkpepparn förra cykeln och började med den en vecka efter ÄL och tog den fram till BIM, och nu är mensen flera dagar sen! Kan det bero på munkpepparn? 
    I torsdags såg gyn en äggblåsa på 13mm och jag tyckte det lät lite stort för att vara ett par dagar för mensen, tänk om munkpepparn har piskat på äggstockarna och tror att det är dags för ÄL snart och helt struntar i mensen?
    Jag ska börja spruta inför IVF på CD3 så jag är sååå frustrerad! 

Om man verkligen haft äl så får man ovillkorligen mens,men om du har en så stor äggblåsa nu tror jag inte du haft äl än. Man får ju inte äl igen om man haft det. Däremot kan man ha två försök till äl och det är när det första misslyckas kroppen försöker igen och då oftast får en äkta/riktig äl. Hade jag i höstas,var helt bombis på äl dag 19,men icke,när mensen skulle komma kom en äl till,den äkta den gången dag 33.
  • Pimpinellan
    intetnyttpåplusfronten skrev 2013-04-25 15:42:36 följande:
    Men läkaren i torsdags frågade ju när jag hade mens sist och jag talade om det, så då sa hon att då kommer alltså min mens när som helst nu då och jag sa ja. Sen gjorde hon VUL och talade om att en äggblåsa var 13mm och så var där några andra mindre. Borde hon inte ha talat om då att jag ska äl snart och inte mens?

Om du hade haft äl borde du sannerligen inte haft en äggblåsa så synlig och framföralt inte så stor. Man får ju inte äl igen,det är ytterst,ytterst ovanligt,man måste ha mens mellan. Äggblåsor på över 10 mm kommer att släppa ägg och då kommer du få äl-inte mens. Annars vette fåglarna vad din kropp håller på med... Tungan ute Varför var du där? Räkna äggblåsor och kolla deras storlek brukar man göra före äl och en graviditet syns ju inte så här tidigt. Du får väl vänta och se helt enkelt.
  • Pimpinellan

Det är ju ett välkänt faktum att kroppen ofta spelar en spratt när man är inne i infertilitetssvängen och speciellt inför IVF. Jag fick mens dag 16 samtidigt som positivt äl-test och skulle gjort FET den cykeln! Gissa om jag blev arg på min skitkropp!

Normalt sett är äggblåsorna i din storlek några dar innan äl,de släpper ägg vid ca 20-25 mm och växer 1,6 på ett dygn så varför läkaren inte sa nåt om det fattar jag inte. Efter äl ska äggblåsorna vara mikroskopiska,knappt mätbara med VUL tills efter mensen när en börjar växa.

• Pimpinellan

Mens igen på exakt rätt dag,inga spottings och mens på morronen. Ungefär som när jag var 20 så effekt har då ac!

Svar på tråden Munkpeppar?