• Pimpinellan

Munkpeppar?

Pillren verkar ju funka lika bra så ni kan ju byta ni som inte direkt njuter av smaken. Glad

• Pimpinellan
    ser91 skrev 2013-02-01 08:06:00 följande:
    Låter bra =) Vi hoppas att blingblings mens håller sig borta och att ett plus dyker upp. Vi hoppas att intetnyttpåplusfront en får kanonbra ägg. Vi hoppas att pimpinellans fot blir bra och att turen vänder så att ett plus dyker upp. Här hemma har det mysts i förrgår och igår. Jag är numera utskriven från lasarettet, men får inte anstränga mig förrän läkarna gett klartecken. Så blir lugnt mys.. är sjukskriven ett tag till, hoppas verkligen jag får ett bra besked, annars ska vi nog inte börja med hormonerna för ivf på ett tag. Kan inte tänka mig att vi lyckas på naturlig väg, men det är ju i alla fall kul att försöka ;) Dock lika hemskt varje gång mensen kommer.

Men så skönt att du är hemma igen då! Solig  Min fot blir nog bra vad tiden lider,jag får ta det lugnt i detta iselände bara... Håller med om resten också!
  • Pimpinellan

Blingbling-finns ju hopp än då! För egen del vet jag att det är kört eftersom jag redan har ömma bröst. Det är ju inget ovanligt,man blir ytterst sällan gravid efter 6,5 år och ännu mer sällan i min höga ålder. Synd att ac:n ger sån pms att man vet efter 6 dar att det är kört...

• Pimpinellan
    Blingbling skrev 2013-02-04 15:00:03 följande:

Men vänta lite nu...är det inte så att AC också ska dämpa PMSen? Eller är jag ute och cyklar nu? Har för mig jag läst det någonstans... Ja, vi får väl se vad som händer på min front framöver, bäst är ju att bara försöka låta bli att tänka på det...ehh...är ju heller inte så lätt

Jo ac ska ta bort pms,men då ska ma nog äta det jämt. Jag slutade med proggisarna ungefär samtidigt med att jag började med ac:n och det gav tydligen världens pms. Inte sen jag var ung har jag haft så ömma bröst så tidigt och så mycket-3 gången på raken nu. Får köpa pyrodoxin nästa gång!
  • Pimpinellan
    Blingbling skrev 2013-02-04 15:44:06 följande:

Ok...fick bara en tanke på att man kan få ömma bröst av att vara gravid också - men, men...vi får väl se vad som händer - än har du ju inte BIM iaf, så håll hoppet levande!
    Jag har snarast inte haft ömma bröst alls som gravid,men så har jag ju tatt proggisar varje gång också -tror jag-och de tar tydligen bort all pms för mig. Märkligt nog för om brist på progesteron skulle orsaka pms och ömma bröst skulle ju ingen gravid ha det för då har man ju sannerligen hög nivå progesteron! Man får ju inte ont 6 dar efter äl heller-då har ju ägget knappt fäst. Nåja,vi ska ju ändå göra EA,munkpepparn är ju bara för att liksom,inget jag direkt tror på för egen del-men för andra tydligen!
  • Pimpinellan

ser: ta inte ut nåt i förskott nu! Testa så långt före BIM är totalt värdelöst för majoriteten av alla gravida får minus då! Och samma gäller vad som händer med kroppen,op. eller inte-ett steg i taget. Är det så att IVF-läkarna säger att du ska avvakta får du göra det om det krockar med annat,men du vet ju inte än.

Jag har beställt mer ac,jag kör på det.

• Pimpinellan

Lämnade tråden eftersom jag omöjligt kan få egna barn,men jag käkar ju ac-och r.r- för att få bra äl och regelbunden mens och för det funkar den utmärkt ju! Äl dag 12,13,12 och 12 senaste månaderna mot total kaos stora delar av förra året. Glad PMS:en blir avsevärt värre,men jag tog proggisar sist mot det plus den lite skrala mensen och det funkar. Äl-flytningar redan nu dag 9,blir nog äl senast dag 11 denna gång.

• Pimpinellan
    Tuvalina skrev 2013-03-19 22:21:19 följande:
    Får du alltså värre PMS med Agnus Castus? Låter ju dock bra att du fått mer regelbunden mens!

Ja,nåt hysteriskt ont i brösten redan en vecka efter äl! Så redan då vet jag att det är kört,jag vill ju ha ett litet hopp fram tills BIM i alla fall... Med proggisar har jag inget ont så tydligen beror pms på progesteronbrist. Men mindre spottings-nästan inga alls- och som sagt bra äl och helt regelbunden mens så det är ju alltid nåt. Glad
  • Pimpinellan

ser: det är jättevanligt med utdragen mens när man sprayar. Hade nog jag alla gånger. Du hade nog bara tur förra gången och nu är du mer normal. Glad Lugna puckar m.a.o!

• Pimpinellan
    ser91 skrev 2013-03-24 17:28:48 följande:
    Skönt att höra! Glad Bara att hoppas att utgången blir bättre denna gång. Vecka 15 är det tänkt att äggplock och insättning ska ske. Förra gången blev det ju tyvärr bara äggplock, då inget ägg befruktades normalt..
    Jag har gjort 5 ÄP,men bara 2 ET så det vet jag tyvärr hur det är. Lägg på 2 IVF-behandlingar till som inte ens ledde till ÄP! Vi får hoppas det går för dig som för mig andra IVF:en,då fick jag nästan alla befruktade och 2 bra och gick till ET och blev gravid. Ja,det blev ju m.f förstås,men bra så långt menar jag. Har du bytt metod och mediciner? Kan hjälpa!
Svar på tråden Munkpeppar?