Tips Tips mottages för att få barn blöjfri
Har ni testat att sätta honom på pottan/toaletten? Vill han sitta där?
Min dotter ville sitta på toan ganska ofta i somras och det tyckte jag var jättebra, tyvärr så kom det sällan något i toaletten utan hon sa bara KLAR! och ville torka och gå därifrån. Sen har intresset inte vart så stort under hösten men nyligen kommit tillbaka igen, och visst har det hänt att hon både kissat och bajsat på toaletten nu men det känns mer som det varit slump att jag satt henne där vid rätt tillfälle, och inte för att hon sagt att hon vart nödig.
Jag har börjat erbjuda henne att få ha trosor på sig nu om hon går på toaletten, som en liten belöning för trosor gillar hon, men problemet kvarstår och det kommer sällan något när hon väl sitter där. Och jag sitter och är nervös för att hon ska kissa i soffan och frågar stup i kvarten om hon vill gå på toa....(Jag tror kanske att det är jag som inte riktigt är mogen för potträning ) Fick dock tips på att spola hennes fötter med varmt vatten när hon väl sitter på toan, det ska sätta igång reflexen, och hon blir ju stolt över sig själv, och lite förvånad, när det väl kommer kiss på toan.
Så har vi börjat, men känns kanske inte så helhjärtat än så länge. Hade ju egentligen tänkt börja först till sommaren då dottern är 2,5 år, men kan ju inte gärna ignorera hennes intresse för toaletten nu.