Inlägg från: Frajda 80 |Visa alla inlägg
  • Frajda 80

Vi som kör GI/LCHF nu för att snart starta bebisverkstad!

Hej alla,

får jag vara med?

Jag har inte PCO eller liknande men vi har haft svårt att behålla embryon.
    Vi har varit gravida 6 gånger och inget barn, ett av dessa var utomkveds.

Jag har även haft flertalet cystor och opererats akut för en här i november.

Jag behöver gå ned ca 20 kg men jag är glad om jag klarar 10 kg.

LCHF är det jag kör med och på en vecka -2,5 kg (även om det är en del vatten) och totalt -18,5 cm runt om på kroppen. Jag har gått ned ca 10 kg 2 gånger tidigare men har gått upp igen... dock inte till min tyngsta vikt som var 92 kg. Men i höstas opererade jag foten och äggstocken och gick upp 8 kg.

• Frajda 80
    Linnna skrev 2013-01-06 18:38:59 följande:

Tack för välkomna det! Jag slutade med p-piller i maj då vi bestämde oss för att börja. Har inte haft någon egen menas sen dess vid har påbörjat utredning och jag vet sedan tidigare att jag har pco. Jag tränar några gånger pet vecka, springer och går på pass på gym. Jag funderar om lchf kommer påverka min FIFA löpning negativt om jag minskar mycket på kolhydraterna.
    Jag det kan komma att påverka det negativt i alla fall i början. En del kommer in snabbt i att bränna energi från fettet medan andra får kämpa länge innan de når den gränsen.
  • Frajda 80

Du kan äta:

1,5 dl Turkisk youghurt
    0,25 dl vispgrädde
    kanel
    vaniljpulver

eller blanda ihop nedan och laga i micron i 2 minuter på en tallrik (om den är platt ta lite kortare tid), låt det sedan svalna på galler för att inte bli för fuktigt. Sen är det bara att smöra på och kanske ha på ost.
    1 ägg
    1 dl mandelmjöl
    25 g smör
    lite salt eller kanel 

Skrattande 

• Frajda 80
    annaw85 skrev 2013-01-08 14:20:51 följande:
    Hej allihopa! Nu har jag också satt igång, känns jätteskönt hittills! Har bestämt mig för att inte ha alltför många regler som krånglar till det för mig så ska helt enkelt undvika dem tydliga kolhydraterna men kommer fortfarande äta en del som frukt och havregrynsgröt! Har 20 kilos övervikt nu och tror att vikten kommer gå nedåt även fast jag inte kör superstrikt. Så ska jag börja träna nästa månad hoppas jag men koncentrerar mig främst på maten till att börja med! Förut har jag försökt ändra för mycket på en gång och då ger jag upp och går upp ännu mer i vikt istället. Mycket vatten fungerar bra också tycker jag! Har ni några andra bra tips för viktnedgång?
    Låter som mig, lika många kilon och går jag in för hårt slår det tillbaka på viktuppgång.

Hur mycket vatten dricker du?
    Varför är det bra? 
  • Frajda 80

Jag försöker dricka vatten också men är urusel på det. Inte gott tycker jag.

• Frajda 80

Är det ok med citron och lime i LCHF menar du?

• Frajda 80

Får vi ventilera skit här också?

• Frajda 80

Jag är mest besviken på mig själv som frossade igår... nästan en påse hårda ostbågar.

Fasen vad lack jag blir på mig själv... Men hela dagen var skit.

• Frajda 80
    Mayo skrev 2013-01-11 11:06:17 följande:

I med OCH motgångar var det sagt! Usch, det suger att behöva bli besviken på sig själv så - men sånt händer ju ibland. Oftast beror det ju på andra saker än att man var så jädrans sugen på ostbågarna (kanske det OCKSÅ, men räcker liksom inte). Vad tror du det var för dig? Jag märker att jag lättare börjar frossa om jag varit allt för strikt eller inte ätit tillräckligt, eller om jag känner mig skit och säkert har nåt behov av att vara självdestruktiv. Men med ny dag kommer nya möjligheter! Man ska inte behöva kompensera för missar tycker jag, i stället tar man nya tag och plåstrar om sig själv lite extra med nåt som får en att känna sig mer fräsch, fin å värdefull. Kram!
    Jag tror i allmänhet att det var ganska mycket på en gång.
    - Mycket på jobbet
    - Jobbigt efter mina två operationer som jag gjorde under senhösten
    - Ledsen

MM.

Jag gick inte upp i alla fall -0,7 kg denna vecka men nu får jag fokusera igen.
    Tack!

Kram 
  • Frajda 80
    Hultan skrev 2013-01-13 17:23:45 följande:
    Hej Allihopa! Hoppas ni haft en bra helg.
    Idag är första dagen jag fått utslag på ägglossningsstickan! Så man kan säga att det är NU vi börjar på riktigt.
    Jag har testat i 2 veckor, varje dag, för att se om jag överhuvudtaget kan lita på dessa, och det verkar som det.
    Jag hoppas det iaf.  Imorse var det ett tydligt streck, men det var svagare än kontrollstrecket. Tidigare har det bara synts ett kontrollstreck, så jag misstänkte att ngt var på g. Därför testade jag igen senare under eftermiddagen och då var teststrecket LIKA STARKT som kontrollstrecket, alltså POSITIVT. Skrattande Blev superglad.
    Ngn mer som börjat testa med ÄL-stickor?
    Wihooo Cool Vad härligt, det är ju en start i alla fall.
  • Frajda 80

Här har nog LCHF'en stört min cykel, jag som normalt har en stabil. Jag började blöda på ÄL+5 och sen har det vari till och från lite grann sen dess... mest när jag gör nummer 2 så kommer det mer blod. Nu på BIM-3 är det fortfarande lite lite blod som kommer.

Eftersom jag har haft utomkveds så känner jag igen symptomen, så min kompis tvingade på mig ett test och igår på BIM-4 visade det verkligen ingenting men å andra sidan så plussade jag inte förrän på BIM+6 förra gången.

Jag hoppas verkligen att detta bara är LCHF som stör (fast det vill jag ju verkligen inte heller eftersom det blir svårt att planera in IVF sen om mensen har ett eget liv. 

• Frajda 80

Här går det bra. Sen starten den 28 december har jag på dyra veckor gått ned 4,7 kg :)
    Nu siktar jag på de 10 kg jag vill tappa inför USA den 18 maj och målet känns inte så långt bort ändå.
    Ju smalare jag blir ju lägre blir också risken med MF enligt min fertilitetsdoktor.

Tyvärr fick vi MF i söndags så det är väl det jobbiga... 

• Frajda 80
    Hultan skrev 2013-01-26 17:38:09 följande:
    Hej på er! Vill bara tala om att jag är GRAVID! Lyckades på första försöket! Helt otroligt. Tack vare LCHF fick jag igång min ÄL. Kämpa på och lycka till!
    Åhh så spännande, nu håller jag alla tummar och tår.
    GRATTIS! 
  • Frajda 80

Stort stort GRATTIS till alla plussare.

Annars står det rätt still här, eller snarare 1 kg upp... trots att jag inte fuskar.

Svar på tråden Vi som kör GI/LCHF nu för att snart starta bebisverkstad!