• annaw85

Vi som kör GI/LCHF nu för att snart starta bebisverkstad!

Hej! Det verkar som att vi har mycket gemensamt så tänkte att jag kan vara med i din tråd om det går bra :) Jag är också 27 och bor i Stockholm, har varit tillsammans med min fästman i snart 8 år och vi vill gärna ha barn snart. Har aldrig haft regelbunden mens och ätit p-piller sedan jag var tonåring. Slutat med dem vid två tillfällen men blivit rekommenderad av olika läkare att fortsätta med dem tills jag vill bli gravid. Har också fått veta att jag har PCO och troligen kommer att behöva hjälp när jag vill bli gravid. Har ett vikariat just nu och vill gärna ha fast jobb innan vi börjar försöka men förhoppningsvis blir det i år!

Jag är också 163 cm men väger mkt mer än du, vet inte exakt just nu men mer än jag någonsin vägt tidigare, säkert över 85 kg. Vill verkligen gå ned i vikt och har testat med allt, tror GI är det som blir bäst för att jag äter alldeles för mycket kolhydrater och måste bli av med det beroendet. Så måste jag verkligen komma igång med träningen också! Min drömvikt är 60 kg, var nere på det för några år sedan och det var fantastiskt!

Någon annan som är i samma sits? :)

• annaw85

Hej, förlåt för sent svar! Jobbade sent igår och tidigt idag! Jag åt p-piller även då så vet ej hur viktnedgången skulle ha påverkat mensen. Har du träffat någon gynekolog nyligen för att prata om din PCO och att du vill skaffa barn snart?

• annaw85

Det låter ju jättebra, skönt att inte behöva vänta i ett år! Men vem vet, många blir gravida helt spontant med PCO! Är så sugen på att skaffa barn nu och min sambo har velat ha i flera år så längtar tills vi kan börja försöka! Har du haft problem med vikten tidigare eller alltid varit smal? Tyckte läkaren att du skulle gå ned ännu mer i vikt när du redan är så smal? Önskar att jag vägde 57!!!

• annaw85

Norr om Stockholm, du då? Har inte läst den boken men hört talas om den! Skulle vara intressant att veta om jag fick mer regelbunden mens vid normalvikt. Har alltid vägt lite för mkt och som sagt ätit p-piller i så många år. Vad kul med en till i tråden, duktigt med så många kilo ned!

• annaw85
    Hultan skrev 2013-01-03 21:46:48 följande:

Det får du säkerligen! Mer regelbunden mens alltså. Man blir ju insulinresistent av fettet på magen som pco'are så det är absolut din absolut största chans till självhjälp. Köp boken, den blir man motiverad utav. Har du tittat på Jan Holtes föreläsning om pco på web-tv? Om inte, så måste du det! Jag bor söder om Sthlm.
    Ja jag tror jag har sett den föreläsningen och kommer ihåg att den var bra! Ja om jag hade varit normalviktig hela tiden hade jag säkert haft regelbunden mens!

På måndag börjar jag! Hur många ggr har man inte tänkt så tidigare ;) Men denna gången måste det gå! Fortsätter jag i den här takten kommer jag väga 100 kg snart, hemska tanke! Det viktigaste för mig också är att börja graviditeten normalviktig när det nu blir aktuellt då övervikt kan medföra så många komplikationer under graviditet och förlossning! Dessutom går man ju upp en del, ungefär 12 kg skulle vara en dröm för mig! Tänk att gå upp 30+ som många gör, inte kul! Trevlig helg till er! 

• annaw85

Hej allihopa! Nu har jag också satt igång, känns jätteskönt hittills! Har bestämt mig för att inte ha alltför många regler som krånglar till det för mig så ska helt enkelt undvika dem tydliga kolhydraterna men kommer fortfarande äta en del som frukt och havregrynsgröt! Har 20 kilos övervikt nu och tror att vikten kommer gå nedåt även fast jag inte kör superstrikt. Så ska jag börja träna nästa månad hoppas jag men koncentrerar mig främst på maten till att börja med! Förut har jag försökt ändra för mycket på en gång och då ger jag upp och går upp ännu mer i vikt istället. Mycket vatten fungerar bra också tycker jag! Har ni några andra bra tips för viktnedgång?

• annaw85

Ska försöka dricka iaf en liter om dagen, så dricker jag te och så också! När jag inte äter nyttigt dricker jag dåligt med vatten så en liter är mycket för mig! Det rensar ut kroppen om man dricker ordentligt och kan ge snabbare viktnedgång!

• annaw85

Det tror jag det är! Jag försöker mer med GI än LCHF iofs men tror inte det ska vara ngt problem med citron och lime.

• annaw85

Vad roligt Hultan!! Nu får vi hålla tummarna! :) Nu har jag kört GI i en vecka imorgon och vågen visar -2 kg så är jätteglad och mår så himla mkt bättre utan en massa socker och kolhydrater så nu gäller det bara att fortsätta så här! :)

• annaw85
    Frajda 80 skrev 2013-01-25 08:48:41 följande:
    Här går det bra. Sen starten den 28 december har jag på dyra veckor gått ned 4,7 kg :)
    Nu siktar jag på de 10 kg jag vill tappa inför USA den 18 maj och målet känns inte så långt bort ändå.
    Ju smalare jag blir ju lägre blir också risken med MF enligt min fertilitetsdoktor.

Tyvärr fick vi MF i söndags så det är väl det jobbiga... 

Vad tråkigt att höra :( Hoppas du är okej.

Vilken bra viktnedgång på en månad! Jag kämpar på men tycker det är svårt att äta utan kolhydrater så det blir ändå en hel del per dag, men ska försöka välja de mindre dåliga iaf. Har bokat tid med en gynekolog i mars, har två månader kvar på mina p-piller ungefär och sedan tänkte jag sluta med dem och se vad gynekologen tycker blir bäst. Spännande! Har fått fast jobb nu så nu är det ingenting som stoppar oss ;) Bara att jag gärna vill gå ned i vikt innan en möjlig graviditet då... Hoppas ni får en fin helg allihopa!
  • annaw85

GRATTIS!! Så fantastiskt!! :) Du måste berätta här hur det går under graviditeten! :)

Svar på tråden Vi som kör GI/LCHF nu för att snart starta bebisverkstad!