Klarar inte av att träffa gravida, hur hanterar ni?
Hej, är 32, har pco och försökt bli gravid sen 2006 och ännu inte lyckas, ska göra en nytt försök med ivf i jan/feb. Har haft svårt med att möta andra gravid en längre tid och blir värre och värre ju längre tid som går. Jag vill bara gråta, orkar inte se deras lycka, och deras ångest när de måste berätta för mig att de är gravida. Befinner mig i situationen när de 2 nära vänner är gravida och min lilla syster gravid, och nära vän som fick en dotter för en månad sen. Självklart är jag glad för deras skull! Men orkar inte med att träffa dem, att höra dem prata hur jobbiga deras graviditeter är, hade ju tagit deras värk och illamående gånger hundra om jag bara hade en liten knodd i magen. Jag är öppen med min känslor och pratat med dem att jag är glad för dem, samtidigt som jag blir ledsen och tycker det är jobbigt! Att jag inte vill höra över hur jobbigt dem har det, utan att dem får pratat med någon annan om det. Har kommit till ett läge när jag inte orkar se dem längre, mår bara piss! Ni som upplever liknande, hur hanterar ni det?