Inlägg från: Flickan och kråkan |Visa alla inlägg
  • Flickan och kråkan

Sluta amma på natten. Hur gör ni mammor?

Har gått upp och vaggat båda barnen - en i famnen på pilatesboll och en i sjal. Inget skrik och gråt. Ett par jobbiga nätter för mig, men det tar jag. Kommer att göra på samma sätt med nummer tre skulle jag tro. För mina har det handlat om att de behövt hjälp med att komma till ro och inte hunger. De var båda cirka 8 månader.

• Flickan och kråkan
    anette30 skrev 2012-12-27 22:25:01 följande:
    Och det tog ett par nätter och sen klarade de sig bra utan att ammas? Du gav inte välling eller så utan det räckte med att vagga? Tack för svar

Ja. Nej, ingen välling. Samspel genom det hela och efteråt. Sövde kvällstid med bröstet och ammade dagtid fritt. De fortsatte att ha uppvak men nöjde sig med att bli omhållna och känna att man var där. Vatten var de inte intresserade av eftersom de inte var törstiga eller hungriga.
  • Flickan och kråkan
    Flickan och kråkan skrev 2012-12-27 22:52:12 följande:
    Ja. Nej, ingen välling. Samspel genom det hela och efteråt. Sövde kvällstid med bröstet och ammade dagtid fritt. De fortsatte att ha uppvak men nöjde sig med att bli omhållna och känna att man var där. Vatten var de inte intresserade av eftersom de inte var törstiga eller hungriga.

SAMSOV, inte samspel .
Svar på tråden Sluta amma på natten. Hur gör ni mammor?