Inlägg från: anette30 |Visa alla inlägg
  • anette30

Sluta amma på natten. Hur gör ni mammor?

Ska sluta amma nattetid tänkte jag. Jag undrar hur ni andra gör/har gjort. Min tös är 7,5 månader nu. Hon äter gröt, mat och lite välling på dagarna. Sista målet får hon runt 20 -tiden. Då ammar jag henne. Sen ligger hon nätterna igenom o tuttar på mejGlad. Det är detta jag vill avvänja henne med. Det jag undrar är om man bör ersätta amningen på natten med ex välling? Jag har för mig att barn i denna ålder ska klara sig utmärkt utan nattmål? Jag tror att hon snuttar på mej på nätterna för att det är mysigt, inte för hon är hungrig. Men hur gör ni andra?
    Har försökt med att ge henne nappen när hon vaknar till, men hon kommer inte riktigt till ro med den, utan det är bröstet som gäller. 

• Svar på tråden Sluta amma på natten. Hur gör ni mammor?
  • anette30

Och det tog ett par nätter och sen klarade de sig bra utan att ammas? Du gav inte välling eller så utan det räckte med att vagga? Tack för svar Glad

• anette30

Tack för alla råd och tips. Nu har jag inte försökt sluta så jättemycket eftersom tösen fått enorma sömnproblem. Jag förstår inte vad som hänt? Hon har sovit bra på nätterna, visst har hon tuttat mycke men jag har aldrig behövt gå upp.
    Nu helt plötsligt så är hon svårsövd som tusan, vaknar efter nån timma på kvällen o är helt otröstlig. Inget funkar! Inte vagga, inte tutte, inte välling. Hon bara skriker, gråter och spänner sig i min famn. När hon tillslut somnar, tar väl en timma tills hon gör det, då vaknar hon efter en timma igen och beter sig likadant.  Detta är natten igenom, det är nu på morgonen hon sover lugnt.
    Har svårt att tro att det är nån separationsfas el så då jag ligger bredvid hela tiden och hon visar ingen separationsångest dagtid heller. Nån som har tips o råd om detta? 

Svar på tråden Sluta amma på natten. Hur gör ni mammor?