Inlägg från: Anonym (=() |Visa alla inlägg
  • Anonym (=()

Missfall och vill nu försöka direkt igen...fler som hänger på?

MariaOchNiklas skrev 2013-02-06 20:43:03 följande:

Jag har inte något ont i mina bröst fast jag är gravid. Fast jag tror det beror på att jag sluta amma för typ 2 månader sedan. När ska du ha mens?
    Jag vet inte när jag ska ha mens egentligen, men innan MF hade jag den prick den 7:e. Skrapades den 11:e januari, så jag vet inte....
    Men tänker att den bör ligga någonstans runt den 11:e om cykeln hoppat igång som vanligt eller så.
  • Anonym (=()

Jag har fortfarande inte fått min mens... Har nog liiiiiiite känningar i tuttarna om att den är på G, det är väl bara invänta och se. Detta är tråkigt och jävligt tycker jag. Jag har fortfarande inte kommit över känslan att "men jag vill ju fortfarande vara gravid, denna veckan skulle jag varit i nu" osv...

• Anonym (=()

Fortfarande ingen mens i sikte.... Men börjar få ont i brösten och det liksom spänner till i livmodern emellanåt så att jag tror att "nuuu kommer den"... Men icke...

Nu börjar hjärnan "tänk OM jag är gravid igen", jag som inte ens hunnit sluta röka igen eller äta folsyra...??

Då blir jag lite rädd om det skulle vara så... Hmm...

Vet inte ens om jag vågar ta ett test nu, har inte tagit något så att jag vet ifall det ens visat på negativt igen emellan...

Hur hade ni gjort? Väntat?

• Anonym (=()
    Rue skrev 2013-02-17 14:07:43 följande:
    Anonym- när fick du ditt missfall? Vet du när du hade ägglossning? E ju lite knivigt det där om man inte testat neg först. Skulle bli förstörd om man testade plus och det sen visade sig vara hormoner från missfallet. Med det sagt- jag hade ändå aldrig kunnat hålla mig från att testa efter Bim om inget hände

Jag gjorde skrapning den 11:e januari, så den borde ju ha kommit?
  • Anonym (=()
    Rue skrev 2013-02-17 15:02:03 följande:
    Anonym- ingen mens sedan skrapning menar du? Jag skrapades 27/12 och 10 dgr senare började testen bli svagare för att 14 dgr efter vara helt negativa. Så har du inte fått mens efter skrapningen skulle jag absolut testa!
    Ingen mens sedan dess nej. Jag köpte ett test innan och ska testa imorgon bitti tänkte jag. Ett sånt där med tidsindikator eller vad det heter. Tror dock att det kommer visa negativt..... Dum som man är, börjar man hoppas så jag kommer bli besviken.
    nenne31 skrev 2013-02-17 15:08:54 följande:
    Tycker också du ska testa för att se.
    Att du inte hunnit slutat röka el börja med folsyra e inte hela världen.

Jag är inte stolt över det men jag rökte när jag väntade mina två första barn för 14 och 12 år sedan och har inte tagit folsyra med någon av dom eftersom jag inte vetat om det.

Min tredje slutade jag röka med.
    Han är den som varit allra mest sjuk av mina tre barn.
    Så klandra inte dig själv.

Får du ett plus sluta röka och börja med folsyra helt enkelt.

Förlåt jag ej komemr ihåg men i vilken vecka var du när du fick mf?
    Jag slutade innan jag blev gravid förra gången och åt folsyra. Men så tog jag till min snuttefilt i sorgen och började röka igen alltså. Dumt, men så är det... Jag var i vecka 8 när jag fick Mf..

• Anonym (=()

HELVETE!! Det visar ju POSITIVT!!!! Det står "Gravid +3" ?? Ooooh myyyy gooood!! Betyder det verkligen att jag är gravid igen nu då?? Eller visar den bara eftersviter sen sist jag var gravid? Nä, det är inte möjligt eller? Det är ju över en månad sedan skrapningen och hormonerna gick ju ur pö om pö redan innan skrapningen...? Eller vad tror ni?

Usch, tänk om det bara är hormonerna sen sist? Usch vad rädd jag blev nu!! Fan, måste sluta röka ASAP nu, dra ner på kaffe och allt.... Oj oj oj...

• Anonym (=()

Jag är i chock känner jag! Tack för era grattis!

• Anonym (=()

TAck än en gång för grattis! =) Jag har inte fattat det här, i chock och vågar fasen inte riktigt tro på det än.... :-/

• Anonym (=()
    Anonym (Tröttsamt) skrev 2013-02-22 03:14:06 följande:

Hade plussat efter en hormonbehandling men nu är plussen näst in till borta och jag väntar på att blöda.

Skulle så gärna vilja försöka direkt med hormoner och allt vad det heter men nu måste jag låta kroppen vila.

Det blir nog svårt att bli gravid direkt efter ett tidigt missfall.

v4 eller 5. (Hur man nu räknar)     

Själv blev jag gravid direkt och då genomgick jag ändå en skrapning. Trodde inte att det var så står chans, men tji fick vi!

Så det behöver absolut inte betyda att det skulle vara svårare att bli gravid efter ett tidigt mf.
  • Anonym (=()
    MariaOchNiklas skrev 2013-02-22 10:11:41 följande:
    Om någon dag så är jag helt blödningsfri. Känns väldigt bra. Ska äntligen få börja ha sex, även om vi ska skydda oss en månad eller två innan vi försöker igen. Bara få kunna leva en vanlig vardag. Kunde inte bada med min dotter på babysimmet igår, så min fästman fick göra det. 
    Hur går det för er som nyss fått mf? Blöder ni fortfarande? 
    Hur mår ni som nyss blivit gravida? Några känningar? 
    Jag har massor av känningar och symtom! Känns nästan sjukt konstigt att vara "inne i den svängen igen" och känna allt det där som jag gjorde nyss, men som rycktes ifrån mig.
    Skillnaden är att nu spritter det inte i kroppen av lycka på samma vis, förra gången pirrade det i magen varenda gång jag berättade eller tänkte på att jag var gravid, tror att jag är rädd denna gången att det ska sluta med mf igen.
    Jag, som skrivet, vågar knappt tro på att jag faktiskt är gravid igen, även om jag VET att jag är det. Knasig känsla och väldigt kluven. Gick in i vecka 6 idag.
Svar på tråden Missfall och vill nu försöka direkt igen...fler som hänger på?