Anonym (=() skrev 2013-01-07 19:29:59 följande:
Marspanprinsessan; Det är en del som rekommenderar att man väntar en vanlig mens emellan, men det är enbart en rekommendation och utgör inga risker mot en ny graviditet om den skulle komma första ägglossningen.
Det är av det skäl som TS (det var det va?) gav, att det är "lättare" att räkna ut när man blev gravid, men jösses. Finns massor av par (som jag och min sambo tex) som inte hade en aning om när jag blev gravid.
Då får de ju kolla upp det via ett VUL, svårare än så är det inte...
Men en del höjer på ögonbrynen (många har gjort det!) när de frågar oss när pyret blev till och får som svar av oss, "Har faktiskt inte en aning"..
Många tycker att det är skitkonstigt idag att man inte har råkoll på sånt där. Läkare och gynläkare har frågat, "Men när hade du din sista mens då?"
"Eeeeh, jag vet faktiskt inte"... Det anses också som väldigt konstigt tydligen... Men men.. ^-^
Jag har inte sån järnkoll och det är rätt gött faktiskt.
Hur som helst, inga förändringar hos oss, blöder fortfarande, har lite ont emellanåt precis som växtvärk, vet fortfarande inte ifall pyret är kvar eller inte och det tär en hel del... Men idag har jag hållt mig aktiv iallafall, orkar inte ligga och gråta hela tiden. Nu måste jag försöka komma vidare känner jag, annars blir livet så nattsvart och jobbigt. Finns så mycket annat att glädja sig åt just nu att jag inte vill att detta ska ta bort all glädje eller så, låter det knäppt?
Kram till er!
Ja det va så jag menade :)
Hoppas det lugnar ner sig för dig snart så allt går bra och pyret stannar kvar....kram