Missfall och vill nu försöka direkt igen...fler som hänger på?
Vi tar en månad i taget än så länge, får se vad som händer.
Känns skönt att kunna ventilera lite här utan att bli helt nedröstad, så mycket tankar som snurrar ibland.
Jag/vi väljer numera att kanske senarelägga lillkillens kalas, kanske inte ta det direkt på födelsedagen (nyårsdagen..) utan vänta nån vecka. Vi ser till att fira honom rejält på hans födelsedag, sen sprider vi ut det lite så att säga. tyvärr har jag märkt atttyden "amen suck, ungen fick ju så mycket på jul...äh, då får han nåt litet nu istället". Jag tycker han skall få lika mycket som han hade fått om han fyllt år i juli! Det handlar inte om storleken på presenterna, jag anser bara att han skall inte få "nåt litet" för att den stackarn är född 1/1. Märker avsevärd skillnad på lillebrors presenter - han fyller år i april... Själv hoppas jag, att om jag någon gång har lyckan att få ett barnbarn och denne är född 1/1, har vett att planera och fira det barnen precis lika mycket som jag gjort om han/hon varit född i typ augusti.
Mayya säger: Kan missfall framkallas av fysisk eller psykisk stress? Hur allvarlig ska påfrestningen i så fall vara? Finns det saker man kan göra för att öka chansen att behålla sitt foster?
Annsofie Adolfsson säger: Det finns studier som säger att det mesta kan ge missfall men inget är helt säkert. Krig är väl en av de högsta stressfaktorer som en person kan uppleva men kvinnor föder ju barn även under krig. Chansen ökar om du lever sunt (oftast normalt) så går det bra.
Här är länken: www.aftonbladet.se/wendela/article11029648.ab
Tror faktiskt att det krävs extrem stress så gott som dygnet runt för att det skall vara riktigt ohälsosamt, så koppla av och bli inte ännu mer stressad över att du är stressad (om du förstår hur jag menar) :)
glömde skriva att i onsdags var min BIM dag
jag mår bara blä! så less på allt, känns hopplöst. Som att vi har många MF framför oss. Helt säker på att det är något fel på mig! Är så arg och ledsen, blir arg på alla gravida som gnäller, alla som blir på smällen bara dom kollar på varandra, kan inte glädjas åt andras plus nå mer, blir bara ledsen.
Skitjobbigt att känna så här, men det går upp och ner, imorgon så känns det säkert helt annorlunda.