• Jeffa

Missfall och vill nu försöka direkt igen...fler som hänger på?

Tussies skrev 2013-01-23 16:16:12 följande:
    Jag är decemberbarn och visst har det blivit så att jag ofta har fått födelsedagspresenter osv på julafton istället för på min födelsedag (9e dec), även av mina föräldrar. Det viktigaste är att ni som föräldrar visar ert barn mycket kärlek på DERAS dag och berättar man för mor- och farföräldrar att det är viktigt med uppvaktning på barnets dag så hoppas man ju att de respekterar det. Jag tror helt enkelt att det hänger mycket på föräldrarna, det blir vad man gör det till, mina föräldrar lyckades inte så bra alla gånger tyvärr man man har lärt sig något av det också. :)
    tack för att du delade med dig av dina erfarenheter, det är väl som du säger: upp till föräldrarna!

Vi tar en månad i taget än så länge, får se vad som händer.

Känns skönt att kunna ventilera lite här utan att bli helt nedröstad, så mycket tankar som snurrar ibland.
  • Jeffa
    Marsipanprinsessan skrev 2013-01-23 18:28:13 följande:

Jag/vi väljer numera att kanske senarelägga lillkillens kalas, kanske inte ta det direkt på födelsedagen (nyårsdagen..) utan vänta nån vecka. Vi ser till att fira honom rejält på hans födelsedag, sen sprider vi ut det lite så att säga. tyvärr har jag märkt atttyden "amen suck, ungen fick ju så mycket på jul...äh, då får han nåt litet nu istället". Jag tycker han skall få lika mycket som han hade fått om han fyllt år i juli! Det handlar inte om storleken på presenterna, jag anser bara att han skall inte få "nåt litet" för att den stackarn är född 1/1. Märker avsevärd skillnad på lillebrors presenter - han fyller år i april... Själv hoppas jag, att om jag någon gång har lyckan att få ett barnbarn och denne är född 1/1, har vett att planera och fira det barnen precis lika mycket som jag gjort om han/hon varit född i typ augusti.

det är ju hemskt orättvist om det skall vara så! uscha!
    MariaOchNiklas skrev 2013-01-23 18:47:22 följande:

Det låter sunt det du säger. Själv fyller jag den 27 januari. Har aldrig känt att de gett något litet för att det är inte långt efter jul. Även om jag skulle få barn på julafton så skulle jag se till att fm är födelsedag och presenter med icke julpapper. Vem vet, jag kanske för en bebis på julafton i år? Eller tidigare fast i december.
    jag fyller själv i mitten på januari och jag har aldrig fått fira min födelsedag på min födelsedag, pga pengabrist. Jag har alltid blivit väckt av mamma och pappa med sång och frukost på sängen och en liten present, men har alltid haft kalas när lönen kommit. För mig har det absolut inte gjort något, är ju så jag är uppväxt och van :) men jag har inte fått mindre presenter eller så för att det är nära jul.
    pettans skrev 2013-01-23 18:41:11 följande:
    nenne31:
    Tack! Imorse testade jag fastän jag lovat att vänta ett par dagar. Ett plus är där iallafall, det är en sak som är säkert! Nu hoppas jag bara att det går bättre denna gången.
    GRATTIS!!! Har inte hunnit läst ikapp allt i denna tråd, har du ett MF i bagaget? försökt länge?

.
  • Jeffa
    pettans skrev 2013-01-23 20:14:50 följande:
    Jeffa: tack! Ja, fick ett missfall i julas i v 6. Har alltså inte hunnit få någon mens emellan. Förra graviditeten blev på tredje försöket, så man kan väl säga att detta är fjärde försöket. Är ju lite orolig för att samma sak ska hända igen, men nu ska jag bara glad över att det har tagit sig igen och försöka slå bort alla såna tankar.

Hur ser det ut för dig? Är precis som du dåligt påläst i tråden.
    klart att det kommer att gå bra denna gång!! har gjort en liten omröstningstråd här på FL och enligt den så har dom flesta bara haft ett MF och sedan en lyckad graviditet :)

Jag hade också MF i julas i v 6, det var mitt andra MF. Hade mitt första i september, också i v 6 :(
    Denna månad tog det sig tyvärr inte för mig, mensen på ingående, BIM idag.

• Jeffa
    pettans skrev 2013-01-23 20:31:17 följande:
    Jeffa: vad tråkigt! Beklagar dina missfall. Det var det värsta jag varit med om rent psykiskt. Vet inte om jag skulle orka en gång till. Men på något vis så gör man nog det. Längtan är för stor för att ge upp. Hoppas att du får ett plus nästa månad!
    man bryter ihop, sen rycker man upp sig och börjar att fokusera på nästa ÄL.
    Ja, nu får man fokusera på februari :)
    mmjonsson skrev 2013-01-23 20:41:07 följande:
    Grattis!

Frågan är. Om jag hade äl en lördag och vi ligger en tisdag då borde det väl vara för sent?

Det var väl i satan att man skulle blöda så länge..?! Men om jag testat äl-test varannan dag och inget har visat plus då kan jag väl ändå inte ha haft en äl? Eller är det vanligt tror ni att man missar den glada gubben kanske?!

Massa frågetecken :) tror att min massiva trötthet sätter griller i hjärnan på mig..! Vill så gärna vara gravid igen så man tolkar in varje grej..samtidigt som jag faktiskt inte tror att jag kunnat bli gravid..! Bara sexat varannan dag sen förra tisdagen..!
    då skulle jag tro att det är försent tyvärr.. :(

när jag har använt CB digitala tester så har dom visat positivt i flera dagar under ÄL, men det tror jag kan vara väldigt individuellt, eftersom att höjningen med LH kommer ca 24-36 h innan  ÄL så kan man rent teoretiskt missa höjningen om man testar varannan dag. Ett tips om du vill vara lite ekonomisk och inte "slösa" för många dyra test så kan du köpa billiga tester och testa med på sidan om, finns jättebilliga att köpa på tradera! :)

• Jeffa
    barn02och10 skrev 2013-01-24 16:30:14 följande:
    Hej allihop!

Fick mitt missfall den 3/1. Eller ja, det började blöda lite smått då så räknar från det datumet, var i vecka 8.
    Trodde jag hade ÄL förra veckan pga känningar i livmodertrakten, men har bara tagit ägglossningstest sedan i måndags denna veckan, både kring lunch och på kvällen, igår visades det en glad gubbe på testet kring lunch. Har inte visat något de andra dagarna.
    Tycker det är lite konstigt, alltid annars har jag testat positivt i två dagar!? Och iallafall både kring lunch och kväll. Inte bara en av gångerna.

Hur har eran ÄL varit ni som testat med stickor?

Vore tacksam för svar! Hoppas innerligt att det vill ta sig direkt nu efter mf. Fick mitt senaste barn nov 2010 och vill gärna ha ett syskon i hyffsad nära ålder till honom.
    jag hade ett "falskt" positivt på CB digitala ÄLtester denna månad, fick som dig, glad gubbe en gång, sen när jag testade på kvällen så var det inget. Men fick en riktig höjning några dagar senare, då visade den glad gubbe i tre dagar.
  • Jeffa
    pettans skrev 2013-01-25 18:45:45 följande:
    Har haft en väldigt stressig dag på jobbet idag. Och igår för den delen. Känner fortfarande att pulsen är hög. Det är alltid en stressig vardag på jobb och jag är så jävla rädd för att jag ska få ett missfall även denna gången.
    Kan stress orsaka missfall eller det beror på helt andra saker som man inte kan påverka?
    läste detta på aftonbladet, från en frågespalt till en barnmorska och doktor i obstretik och gynekologi:

Mayya säger: Kan missfall framkallas av fysisk eller psykisk stress? Hur allvarlig ska påfrestningen i så fall vara? Finns det saker man kan göra för att öka chansen att behålla sitt foster?

Annsofie Adolfsson säger: Det finns studier som säger att det mesta kan ge missfall men inget är helt säkert. Krig är väl en av de högsta stressfaktorer som en person kan uppleva men kvinnor föder ju barn även under krig. Chansen ökar om du lever sunt (oftast normalt) så går det bra.

Här är länken: www.aftonbladet.se/wendela/article11029648.ab

Tror faktiskt att det krävs extrem stress så gott som dygnet runt för att det skall vara riktigt ohälsosamt, så koppla av och bli inte ännu mer stressad över att du är stressad  (om du förstår hur jag menar) :)

• Jeffa
    MariaOchNiklas skrev 2013-01-25 08:24:20 följande:
    Har haft lite mörkbruna flytningar sedan igår. Det betyder väl att det är gammalt blod? Har aldrig haft så inför en mens. Brukar ju bara komma som ett brev på posten oftast på morgonen. Någon som varit med om samma sak som jag?
    jag har det nu! skumt!
    Har haft ljusljusrosa flytningar sedan förra fredagen och i onsdags så började jag att få lite blod, sedan i onsdags så har jag haft som mörkbruna flytningar/blod (nästan svart) ursäkta detaljerna! Men det är jätteskumt, kommer knappt någonting heller. Jag brukar blöda ganska rikligt i vanliga fall och klarrött blod.
    Har gjort flera tester för att verkligen utesluta graviditet och dom är tokblanka, kanske bara mensen som blivit lite knasig efter missfallet i dec?
  • Jeffa

glömde skriva att i onsdags var min BIM dag

• Jeffa

jag mår bara blä! så less på allt, känns hopplöst. Som att vi har många MF framför oss. Helt säker på att det är något fel på mig! Är så arg och ledsen, blir arg på alla gravida som gnäller, alla som blir på smällen bara dom kollar på varandra, kan inte glädjas åt andras plus nå mer, blir bara ledsen.

Skitjobbigt att känna så här, men det går upp och ner, imorgon så känns det säkert helt annorlunda.

• Jeffa
    Rue skrev 2013-01-27 20:42:03 följande:
    Jeffa- så får man känna ibland. Men jobbigt e det... Särskilt med gravida och småbarn i ens närhet. Får jag höra ett klagomål till om trötthet vid graviditet spyr jag! Jag vet, var oxå trött, men skulle ta den tröttheten, illamåendet och ömma bröst vilken dag som helst för ett pluss!
    ja verkligen, skulle kunna ligga och spy i 9 månader för ett barn, vårat barn! Har en riktig gnällspik på jobbet nu, hon behöver inte ens säga nåt man ser direkt på hennes min att hon tycker SÅÅ synd om sig själv!

Svar på tråden Missfall och vill nu försöka direkt igen...fler som hänger på?