• Jeffa

Missfall och vill nu försöka direkt igen...fler som hänger på?

Hej!!
    hänger gärna med här om det är ok? :)
    Hade mitt andra MF den 27e dec, var i v 6, precis som med förra MFet.
    Inga barn sedan innan.

• Jeffa
    nenne31 skrev 2013-01-20 18:46:46 följande:
    Hej Jeffa kul du hittade hit välkommen :)
    Tack tack!!
    Känns som en grupp för mig, skall ta mig lite tid och läsa ikapp bara ;)
  • Jeffa
    nenne31 skrev 2013-01-20 18:31:53 följande:
    Har lagt upp BIM tråden där uppe :) Anonym :( Läkaren sa till mig att ta första blödnings dagen som första mens dagen så att säga och räkna därifrån och framåt som min cykel brukar vara. Men man kan aldrig veta om den hoppar el om äl kommer som den ska el ens mensen. Så vill man försöka direkt får man köra som vi gjort typ varannan dag el varje om man vill och sen hoppas påd et bästa. annars vänta en mens och se...

Vid båda mina MF så har dagen som det kommit klumpar varit som första mensdagen, inte den dagen jag börjat att blöda. Om ni förstår hur jag menar? Men det är nog olika för alla! :)
  • Jeffa
    mmjonsson skrev 2013-01-20 21:02:45 följande:
    Jag tänkte precis på det.. För jag började blöda en tisdag men det var inget missfall. På fredagen visade det sig att fostret var dött, på lördag blev jag igångsatt. Då borde väl EGENTLIGEN den första dagen för mitt mf vara på lördagen? Då började jag blöda rejält men det kom inte ut förrän på måndagen..hmm..annars blir min bim nu fyra dagar efter..hmmm...! Vad säger ni brudar?

Jag skulle gissa på att måndagen är som din första mensdag. Men jag vet inte heller. Men jag har en cykel som går som en klocka varje månad och vid båda missfallen så har ägglossningen kommit som vanligt, om man räknat dagen då klumparna kommit ut som första mensdag. Nu blev det krångligt, hoppas ni förstår :)
  • Jeffa
    nenne31 skrev 2013-01-20 23:04:38 följande:
    Jaha oj då...ja läkaren sa bara så att jag skulle räkna som en vanlig mens.
    Jag började blöda den 25/12...men fick bara en klump o den kom den 27 el 28.
    Jag va ju bara i vecka 5 +1.

Men då kan det slå på några dagar då ju.
    Men imed jag ej vetat när jag haft äl ändå men bara trott så vet jag ändå inget förrän mensen kommer el om det blivit nåt.
    Ska testa mig slutet på nästa  vecka om mensen ej kommit.

jag vet ju inte om det är så eller ej, men på mig har det varit så iaf. Säkert olika.
    Men på ons är det iaf 4 veckor sedan jag hade "klumpar", får se hur det går då.
    Har haft ljusrosa flytningar sedan i fredags och molande värk till och från sedan i torsdags.

• Jeffa
    nenne31 skrev 2013-01-21 21:13:47 följande:
    Märks man jobbar då e man ingen stalker här inne haha :)

Ja skumt det där med dina flyttningar.
    Har du haft så förr?

Själv går jag med rätt så ont var dag sen ett tag tillbaka och brösten ömmar och allt sånt.
    Massa olika syptom...återstår o se vad det beror på.

har haft bruna flytningar innan BIM två gånger förut, men inte så här ljusa.
    Första gången var jag gravid, flytningarna slutade aldrig och sedan började jag att blöda, konstaterat MF i v 6.
    Andra gången hade hade jag också mörkare, fick svaga plus innan BIM, men sedan så kom mensen :(

Idag så var det litelite blod också, men knappt någonting. Mest flytningar.
    Fattar ingenting :(
    Gjorde nyss ett test, negativt :( så mensen kommer väl dundrande imorgon :(
  • Jeffa

BIM idag, tokblankt test :(
    Lite lite blod, men inge mycke.
    Men den kommer väl igång snart.

Nya tag i februari för mig.

• Jeffa
    nenne31 skrev 2013-01-23 09:49:16 följande:
    Nä vad synd Jeffa :(

Men detta e första försöket sen ma el mf va?

Har också BIM idag ingen mens än men känns som det komemr när som.
    Kommer vänta testa tills nästa vecka om den ej kommit...kram på dig
    japp, första efter MF.
    men jag känner mig SÅÅ stressad, vet att man inte skall tänka.
    Men jag vill så gärna ha en -13 bäbis, alla våra nära vänner fick -12 eller har/ska få -13.
    Sen vill jag verkligen inte ha ett barn som är fött i december, för min del spelar det ingen roll. men jag har haft vänner som verkligen har avskytt att fylla i december och en pappa som fyller några dagar före ju, han födelsedag blir liksom alltid "bortglömd".
  • Jeffa
    nenne31 skrev 2013-01-23 10:18:52 följande:
    Min minsta fyller år 19 dec.
    han va beräknad den 6 januari....

Vem vet om du så blir gravid och beräknad till slutet av januari bestämmer sig kanske bebis för att titta ut en månad innan i slutet på dec.
    Försök inte tänka på att du ej vill ha barn för sent,slappna av och tänk jag blir gravid när jag blir och barnet är välkommet när som.

Självklart inte kul för barnet att fylla år på lille jul,julafton el nyårsafton...men vadå du får DITT barn.
    Man gör det bästa av situationen.
    Även om min lille fyller år fem dagar innan julafton har vi alltid uppmärksammat honom på HANS dag.

Sen e det väll klart att om man själv kunde fått bestämma hade man bara satt ett datum då vill jag ha...men det funkar tyvärr inte så.

Jag bryr mig inte alls om när nästa barn kommer el vad det blir bara det är friskt så får det komma precis när som :)
    jag vet att jag inte skall tänka så, men blir så påverkad av dom runtikring som fyller runt jul &nyår och som beklagar sig och säger att dom aldrig skulle planera ett barn tills dess.
    Är även lite nojjig om vi skall försöka nästa månad, vi åker utomlands precis på min "missfallsvecka" om jag skulle bli gravid i februari :(
  • Jeffa
    Marsipanprinsessan skrev 2013-01-23 11:35:53 följande:
    Min äldsta son fyller år på nyårsdagen. Han blir inte direkt bortglömd, men jag kan uppleva att släkten snålar med presenter. I år har han knappt fåt nåt av varken ff eller mm. Verkligen ingenting. Han blir dock inte bortglömd, alla grattar och sådär, det är nog mer jag som vuxen som ser att folk liksom...snålar osv. :-0 Jag bryr mig dock inte alls om när ett eventuellt nästa barn kommer. Hen (första gången jag skriver det hahaha) får komma på nyårsafton om det är så. Att våra familjer snålar är nog rätt typiskt dem överlag, det behöver inte alls bli så!! Jag hade så gärna velat ha en bebis född -13. Nu har tyvärr allt bråk med föräldrarna gjort mig trött och less. Vi har i princip brutit kontakten och på ett sätt känns det skönt. Nu kan jag planera barn som jag vill utan att mötas av raseriutbrott. Kommer nog försöka tajma äl i mån av tid, skrapas i övermorgon och efter det hoppas jag att denna skiten är över. Hittills suger januari FETT. Förlåt allt negativt gnöl.
    jag bryr mig inte i om barnet får mindre presenter och så, utan har väl mest lyssnat på dom som faktiskt fyller sent vad dom tycker och alla jag pratat med hatar det verkligen, speciellt under barn och tonårsåren.
    Det är ju när dessa personer säger att dom aldrig skulle planera ett barn till december som man tar åt sig.
    Men självklart så är ju inte barnets födelsedag det viktigaste och som nenne skrev, barnet kan ju komma en månad för tidigt eller veckor försent också dessutom.

Men man är så lättpåverkad och stressad just nu när man inte mår så bra psykiskt. Man får helt enkelt ta en månad i taget, nu är det februari som gäller och då blir det ju en novemberbäbis om det vill gå vägen :)

Svar på tråden Missfall och vill nu försöka direkt igen...fler som hänger på?