Inlägg från: Anonym (På det igen..) |Visa alla inlägg
  • Anonym (På det igen..)

Missfall och vill nu försöka direkt igen...fler som hänger på?

Såg här va några trådar redan...men där va så mkt att ta igen i tråden och den va ett par månader gammal.
    Och vissa va ej så aktiva här.

SÅ startar en ny tråd för oss som nyss fått missfall...1 2 el fler gånger alla e välkomna och dela med sig av vad dom varit med om.

Jag får gärna så mkt erfarenheter och tips som jag bara kan.

Har tre barn sen tidigare med min fd man.
    Jag och sambon planerade en liten tillsammans och jag blev gravid direkt.
    Plussade nu den 13 dec 4 dagar innan BIM.

Jag fick missfall Juldagen.
    5 +1 var jag bara när det började blöda.
    Lite först så trodde det kanske berodde på att vi haft sex dagen innan.
    Men det kom enorma smärtor och jag visste nåt va fel.
    Blödde bara mer och mer.

Jag va helt knäckt och förstörd.

Imorgon ska jag in till kk  för och se så allt kommit ut.

Vi vill börja bebisverkstaden direkt sen igen.

Hoppas ni är fler som vill vara med här och att det kan bli en aktiv tråd.
    Jag vill bara vara anonym i början nu och ni gör som ni vill.

Välkomna hit!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-20 18:29
    www.familjeliv.se/Forum-4-47/m68449791.html
    Bim tråden till denna tråd!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-22 21:37
    nenne31 det e jag som är trådstartaren
  • Svar på tråden Missfall och vill nu försöka direkt igen...fler som hänger på?
  • Anonym (På det igen..)

Puffar

• Anonym (På det igen..)
    smultrontroll skrev 2012-12-27 22:18:08 följande:
    Vi fick beskedet att fostret dött runt vecka 6-7 och jag genomgick missfallsbehandling 28 november. Vi har börjat försöka igen nu - inte fullt så tidigt som ni, men jag har inte fått tillbaka mensen ännu så det är ändå relativt tidigt. Direkt efter missfallet kände jag att jag ville vänta ett tag, delvis för att jag var rädd för ett till missfall. Men ganska snart blev längtan efter barn starkare igen, och jag tror dessutom att ett eventuellt missfall skulle kunna kännas ännu jobbigare om vi har väntat länge. Så nu försöker vi bli gravida igen och hoppas på det bästa. 

Håller tummarna för att det ser bra ut imorgon och att allt går bra för er sen! 
    Hej välkomen hoppas du vill stanna kvar här.
    Har du barn sen innan?

Beklagar ditt missffal :(

Vissa säger det är mkt lättare att bli gravida direkt igen.

Jag kommer vara livrädd nu nästa gång och nojad över att det ska hända igen.
    Jag har tre jobbiga graviditeter bakom mig men inte med blödningar som nu slutade i missfall.
    Det mina vänner och familj tröstat mig med att det antagligen var nåt fel på fostret då det brukar vara orsaken till tidigt missfall.
    Har läst på om det lite.

Har du haft många missfall?
  • Anonym (På det igen..)
    smultrontroll skrev 2012-12-27 22:31:30 följande:
    Jag har inga barn. Det här var första graviditeten och första missfallet. Vi hade tur och blev gravida fort, så jag hoppas att det går bra den här gången med. 

Jag försöker också tänka så, att det egentligen är ett friskhetstecken att kroppen stöter bort ett foster som (antagligen) inte utvecklas som det ska. Hur jobbigt det än är med missfall så är det ju ändå mindre jobbigt att det inträffar tidigt än om det skulle ske väldigt sent eller rentav vid förlossningen.

Vi hade inte berättat för nästan någon att vi väntade barn, så när vi fick missfall kände vi oss väldigt ensamma. Vi bestämde oss för att ändå berätta för våra föräldrar och närmaste vänner, för att ha folk att prata med. Det kändes såklart tråkigt att berätta om missfallet utan att ha fått dela den glada nyheten först, men alla har tagit det bra och det har varit väldigt skönt att vår omgivning vet. Vi har även fått veta att flera vi känner har varit med om samma sak.
    Hoppas det går snabbt nu igen då.
    Ja det är en klen tröst när man får missfall men som sagt hellre att det händer nu än sent.
    Blir man knäckt nu hur hade man då tagit det om man gått en bra bit in i graviditeten?
    Usch vill inte ens tänka tanken.

Vi hade berättat för närmsta vänner o familj så vi har haft många som stöttat oss men samtidit blev jag instängd o ville ej prata med någon.
    Men dom förstod och smsade och så istället visade att dom fanns.

När vi blir gravida igen har jag bestämt mig för att vänta att gå ut med det tills efter v 12.

• Anonym (På det igen..)

Hej och välkomna alla nya.
    Kul att se att vi är några som kan följas åt,även om det kunde varit en roligare tråd.

Jag beklagar till alla som fått MF.
    Det är nåt av det jobbigaste jag varit med om.

Pratade med kk imorse en mkt otrevlig bm som menade på att jag inte hade där inne o göra för o kolla nåt.
    Det skötte kroppen själv.
    Jaha men om där finns rester kvar då menade jag.
    Ja men slutar du blöda sen e det över.
    Jaha.
    Men det finns ju dom som trots allt e gravida fast dom får stora blödningar hur kan jag veta det då.
    Ja du märker väll om du är gravid om ett par veckor svarar hon.
    Jag blev helt förtvivlad.

Sa jag har tre barn sen innan och aldrig varit med om detta.
    Då ska du vara glad för att det gått bra dom tre gångerna för missfall är något man får räkna med.
    Jag bara sjönk ihopa då.

Och ahr du tre barn sen innan har du ju erfarenhet och vet saker.
    Ja men jag har ju aldrig fått missfall förr så detta e ju nytt för mig mena jag på.

Kände mig väldigt liten och jätte ledsen när vi la på.

Jag blöder fortf men inte lika mkt alls.

Vill bara det ska sluta så man kan blivka framåt och försöka igen....kram på er

• Anonym (På det igen..)
    Anonym (vill ha en 4:a) skrev 2012-12-28 20:52:16 följande:
    Fy vad du blivit dåligt behandlad På det igen! Att dom ska va så jäkla otrevliga, visst vardag för dem men första gången för andra ju. Mitt första missfall v6 åkte jag inte in o kollade då jag visste att dom inte tar emot, fick ett missfall 04 med innan första barnet. Men nu senaste v 10 kände jag att jag ville träffa någon. Ringde till 2 ställen men nej fick inte komma trots att min bm rekommenderat mig att åka in. Ringde till slut privat o fick tid direkt, träffade en bra läkare! Själva missfallet, div att fostret kom ut skedde där o det kändes så skönt. Vi har redan gjort ett försök igen då det känts som jag har äl, men jag känner mig tveksam o orolig, orkar inte gå igenom detta igen! Ring privatklinik om du känner att du vill träffa en läkare, det är det värt!
    Tack de ska jag.
    Jag hoppas allt går bra för dig nu men förstår oron.
    jag kommer va så sjukt orolig om jag blir gravid igen...kram på dig
  • Anonym (På det igen..)
    Rue skrev 2012-12-30 01:07:28 följande:
    Skrapades i förrgår efter ma. Fick veta 3/12 att vår mini dött, var i v 9 och fostret likaså. Därför fick vi vänta på skrapning drygt 3v då de va lite osäkra. Va jätteledsen de första 2 v och grät utan förvarning och det känns som att jag e redo för att försöka igen- nu! Gyn sa att jag borde vänta en mens men verkar som att det var mer för deras skull, för att kunna datera nästa graviditet? Väntar såklart tills jag slutat blöda, minimalt redan nu, men hur tänker ni? Vänta el inte? Ska lägga till att jag är 34 år, vi kämpade i nästan 2 år och hade påbörjar utredning såvida fick ma. Pga detta får vi ej fortsätta mot ivf via staten nu.
    Hej välkomen och beklagar ditt missfall :(

Jag har nästan slutat blöda helt nu.

Vi tänker försöka direkt nu igen,det sägs man e mer mottaglig att bli gravid nu direkt också.

Men jag vet inte om man kan räkna detta som en mens och då ha ägglossning om ca 2 veckor.
    När jag pratade med kk sa dom du kan få ägglossning om 1 vecka.

Så vi tänkte köra varannan dag hela denna månaden nu och hoppas det tar sig.

Jag känner också att detta tagit hårt på mig,känner mig bitter och lurad.

Men ska försöka blicka framåt nu.

Jag har inte haft problem att bli gravid då detta tog på första försöket med,men man vet ju aldrig nu.

Jag hoppas verkligen det tar sig snabbt för er nu igen...håller alla tummar och tår...lycka till..kram

• Anonym (På det igen..)
    Anonym (Ledsen) skrev 2012-12-30 15:48:03 följande:
    Hej! Jag fick missfall i fredags, eller det var då det började blöda som mest. v7+4. Jobbar i butik och i torsdags mitt i rearushen började allt, när jag stod i kassan... Visste inte vad jag skulle ta mig till. Har inte fått bekräftat missfall men jag blöder fortfarande mer än vad jag brukar vid mens och det har kommit en del klumpar, smärtorna i fredags kom stötvis och höll på hela dagen och natten. Känner mig inte gravid längre, de symptom jag hade som ömmande bröst, är borta.

Känner mig så otroligt ledsen och tom. Vad ska man göra för att peppa upp sig lite? Hade inte berättat för någon om graviditeten så är väldigt ensam i min sorg, förutom sambon förstås och han är ledsen, men inte alls lika förstörd  som mig känns det som. Har ingen lust att göra något men blir även tokig på att ligga i sängen instängd hela tiden, och imorgon är det nyår också..

Det innebär inte större risk för ett andra missfall om man blir gravid innan mens, direkt efter missfall? Har läst lika olika saker om det där. Jag vill verkligen försöka så fort som möjligt igen, hade ju så sett fram emot min lilla augiustibebis. <3 Det tog 3 månader för mig att bli gravid denna gång. Känner så med dem som har försökt en längre period och som sedan får missfall...  :(

Styrkekramar till dig. <3 Jag hoppas verkligen att det går fort för er denna gång. Jag vet inte heller om man bör vänta eller ej har inte kunnat fråga min BM heller eftersom de verkar vara lediga under mellandagarna.

Välkommen hit <3
    Beklagar verkligen ditt missfall vet vad du går igenom :(
    V hade berättat för närmsta familj och närmsta vänner så jag har många som stöttar mig/oss.
    Min sambo tar inte heller det alls så hårt som jag,men som han sa det hjälper inte mig att också deppa ihopa liksom.
    Och vi bär ju det inom oss och känner på ett helt annat sätt.
    Jag har ej fått mitt bekräftat men alla grav syptom försvann dagen efter jag började blöda och jag tog ett nytt test igår som visade neg.

Jag lider också mkt mer med dom som verkligen försökt hur länge som helst.
    Vi blev gravida på första försöket så vi hade tur,nu får man ju se nästa gång.
    Jag hoppas vi alla plussar inom det snaraste igen och sitter med en liten gosig bebis i vår famn <3

Va detta du första barn?
    Kram till dig

• Anonym (På det igen..)
    ärdetmintur2013 skrev 2012-12-30 16:56:34 följande:
    Jag hänger på här också, fick MA den 15 december, väldigt traumatisk upplevelse på sjukhuset med cytotec mm, Och den 19 dec tog dom bort halva moderkakan som satt kvar. Jag trodde jag var i v 15, när vi fick veta att fostret dött i v 9 el 10. Bearbetar fortfarande alla känslor, men det kommer nog kännas bättre om man är gravid igen snart och kan glädjas åt det istället för att sörja den som inte blev nu. Men jag tycker att själva upplevelsen på sjukhuset med alla värkar o smärtan och blodbadet som blev att det var värre än vetskapen att fostret var dött.
    Den graviditeten var "oplanerad" men ändå önskad. Och nu längtar vi båda efter att få bli förädrar, fast vi trodde nog aldrig att vi skulle sitta i den här båten nu...
    Nu har jag äntligen slutat blöda och tror jag har äl typ nu eller snart. Så det blev mysa i morse :) Hoppas på ett nytt plus i januari och att det ska resultera i en frisk liten bebis till hösten. :)
    Välkommen hit :)

Beklagar till dig också.
    Att gå igenom det du fick är = en förlossning.
    Va det första barnet du väntade?

Jag är glad i all sorg att mitt kom så tidigt och att kroppen tog hand om det själv,för jag har vänner som fått gå igenom det du gjorde.
    Och det är att jämföras med en förlossning.
    Stackare <3

Jag har med slutat blöda helt nu...så idag påbörjar vi en ny bebisverkstad.
    Nu hoppas jag vi alla får plussa i Januari <3
  • Anonym (På det igen..)
    ärdetmintur2013 skrev 2012-12-30 21:53:32 följande:
    Tack, ja en förlossning var precis vad det va, förutom att man fick klämma ut allt i ett "bäcken". Men smärtan vad samma som på en förlossning, dock inga krystvärkar. Men alla andra värkar som man har hade jag, jag fick det där "knäppet" man får precis sekunden innan vattnet gick. Och bara jag tänker på det så blir jag ledsen. Att uppleva detta när man får hem ett levandes barn är okej men nu va det som om döden bara låg som en skugga över allt. Jag är inte den som skriker av smärta utan jag biter ihop som fan för att komma igenom den. Och mitt i den värsta värken bet jag sönder en tand och fick senare åka till tandläkaren som fick fixa den. Jag fick all smärtlindring som fanns, morfin direkt i blodet och dubbeldos av citodon men ändå höll jag på att svimma av smärta på slutet efter ca 10 timmar av värkar. Detta var min första graviditet....
    Fy fan....lider så med dig :(
    När man går igenom en förlossning jag ahr gjort det även utan smärtlindring då e det hemskt,men du får nåt förr det ju.
    Nu att bara gå igenom det för att få ut ett foster som inte lever fy fan rent ut sagt.
    Både fysiskt och psykiskt.
    Jag hoppas verkligen allt kommer gå bra för di nu kram
Svar på tråden Missfall och vill nu försöka direkt igen...fler som hänger på?