Inlägg från: Anonym (Munkpepparbebis?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Munkpepparbebis?)

Munkpeppar?

Tänkte också börja med mina tabletter även om det inte är på mensens första dag, det är snarare 3 dagar efter avslutad mens. Kan det vara negativt o börja då?

Kan absolut vara ett plus :) Men som sagt, testa om ett par dagar igen

Svagt svagt streck, när var bim?

Testa med ett cd-digitalt i helgen, om du inte vill vänta till bim

Jag känner också att det kan dra ordentligt i nedre delen av magen. Undra vad det är som händer därnere? ;)

Jag är typ på äl+3-4 och har tagit munkpepparn även dessa dagar men tänkte sluta imorgon och börja på mensens första dag igen. Började också lite sent denna månad typ 4 dagar efter mensen var slut, men det har verkligen känts att den gör något med tjejmagen från första dagen!

Har lyckats; Jag känner igen mig helt! Fick äl 2 dagar senare än vad jag brukar, med pompa o ståt så att säga ;) Den kändes VERKLIGEN! Jag har nog känt att det har jobbats på ordentligt i livmoderområdet varje dag sen jag började med MP, hoppas det gjort nytta :)

Hoppas mensen håller sig borta!

zora6 skrev 2013-01-22 23:02:05 följande:
    Plussade idag efter en kur munkpeppar. Va mycket skeptiskt trots att pos jag läst om det. Vi har svårt att få barn och har genomgått Ivf men senaste 1,5 året typ har jag nu med lchf och träning och denna gång munkpeppar lyckta bli spontant gravid 3 gånger. Har en son som snart är 4 så det är syskon försök vi gör. Hoppas denna vill stanna. Har 4 mf i ryggsäcken och dom sagt många Ivf.

Lycka till. Väl värt att pröva!!!
    Grattis :)

Vill lyckas: Klarar du o inte testa förrens efter bim? Det kan jag tala om att jag inte gör ;) Men det är ju det bästa o vänta lite..så svårt bara!

Anonym (nyfiken) skrev 2013-01-24 09:18:21 följande:
    Hej halkade in här & blev nyfiken =)

Kan man äta munkpeppar om man har regelbunden mens osv eller rubbar det systemet på någe vis ?

Svårt för att bli gravid, inte använt skydd med varken min nuvarande eller mitt ex ( som var ett långvarigt förhållande )
    29 år så känner att det börjar bli dags...men är så rädd att man aldrig kommer lyckas :(

Jag har en regelbunden cykel men är snart inne på min andra månad med munkpeppar. Jag har precis som Har Lyckats, fått en mycket stark ägglossning, men den har blivit förskjuten ett par dagar. Förra månaden kom mensen på samma dag som den ska iallafall. Nu ahr jag BIM 30/1 så hoppas det inte kommer nån men ALLS då ;)

Men jag tycker det är värt o prova iallafall! Lycka till :)

Jag köpte på nätet, har inte kollat i hälsokostaffärer. Finns både tabletter och droppar.

Anonym (Vill lyckas) skrev 2013-01-25 08:14:51 följande:
    BIM idag ingen mens än men fick littttte lite rosa igår men inget nu =)
    Hoppas Hoppas!!
    Anonym (Vill lyckas) skrev 2013-01-28 08:54:13 följande:
    Är det någon som vet om man kan äta munkpeppar och bidrottningsgele ? Hur mycket sex är bäst att ha om mannen har slöa sparmier ? ( vet ej om han har det) =D
    Jag har ätit bidrottninggele i 2 månader o munkpeppar i en månad. Nu inväntar jag bim 30/1 (tror faktiskt mensen kommer) men om det inte har tagit sig så tror jag att jag bara kör med MP nästa cykel. Får hoppas det inte ställer till det o sluta med BDG

Mensen kom två dagar sen med dunder o brak! Var lite bitter då jag såklart trodde på något när den inte dök upp. Bara o köra igen :)

Anonym (Har lyckats) skrev 2013-02-07 07:42:42 följande:

Varsågod! Jag har iofs också läst en del internationellt om Agnus Castus och det finns en del forumtrådar t.ex. i England som många skriver i. Den här pepparn gav för längesedan sjömän till sina fruar när de själva skulle ut på havet och vara borta ett tag. Det var alltså bladen (eller kanske fröna) från Munkpepparträdet som de strödde ut i fruarnas sängar eftersom AC ansågs dämpa sexlusten och då var sjömännen tryggare så att inte frun skulle vänsterprassla medan mannen var borta... Om det stämmer vet jag inte, men det är en kul historia iaf
    Om fruarna ändå rumlade runt i sänghalmen med nån annan så borde de lättare blivit på smällen ;D Lite dubbel verkan kanske ;)
Svar på tråden Munkpeppar?