• che71

Häng med alla ni som har upprepade missfall..

Hej!
    Besa o melea - beklagar era missfall.

Själv har jag haft 4 missfall nu på 2 år (första missfallet på Nyårsafton 2010 o sen 3 ytterligare i år).
    Vi har försökt få barn i 2½ år. (med ÄL tester varje månad)
    Det tog 1 år att bli gravid efter första missfallet, då fick jag Pergotime för att maxa ÄL.
    Inga barn sen innan.

Det längsta vi kommit är v 11 (2:a graviditeten o då hade vi sett hjärtat slå på VUL några veckor tidigare).

Vid 3:e graviditeten provade jag på eget bevåg att ta 1/4 tablett Barnalbyl (motsvarande Trombyl) men det hjälpte inte.

Missfallsutredningen visade bara APC resistens hos mig så jag fick prova blodförtunnande sprutor nu sist men det hjäpte inte, läkaren verkar tycka att inget mer finns att göra för att hjälpa oss, det är bara min ålder som är kruxet...41 år nu.
    Men flera jag känner har fått barn i sen ålder, helt utan missfall...det är konstigt att vissa av oss får så många!!

Besa paranötter låter bra, ska leta efter det!!
    Varför tar du Folacin? Det ingår väl tilräckligt med folsyra i gravidmultivitaminer?

• che71

Tessan o Medina!
    Beklagar era MF/MA...så hemskt med så sena MF dessutom.

• che71
    Frajda 80 skrev 2013-01-09 10:01:11 följande:
    Hej Che Cool jag hoppar in här jag med.

---

Först vill jag säga att jag beklagar era MF/MA mm. Det är så otroligt hemskt och jobbigt.

Min historia är 6 gaviditeter:
    - 1 abort (jag var 23 och vi skulle plugga, ett var jag INTE ångrar)
    - 1 utomkveds, akut operation och höger äggledare är borta
    - 4 MF

Jag opererades även för en cysta i december och då blev min högra äggstock troligen skadad.
    Vi har ALDRIG kommit så långt så att vi har sett ett pickande hjärta, så embryot dör innan det.

Vi har gjort en IVF och ett FET.
    Nu käkar jag Folacin 5 mg varje dag för att hjälpa äggen att fastna och få mer påskjut i utvecklingen. Nu jobbar vi mot nästa plus.
    Så ses vi här med....välkommen!!Glad
  • che71

svagt streck på grav stickan imorse ÄL+12 el.13 Plus (Pergotime denna månad)
    Vågar man tro på det?!!
    Vi är glada i alla fall o hoppas att det är ett riktigt streck som ska bli starkare o leda till bebis efter sommaren!!
    Nu ska det gå bra, 5:e gången gillt!!Glad

Frågan är när jag ska börja ta Fragmin?!
    Jag ska testa några dagar till först tror jag.
    Tar redan 1/4 tablett barnalbyl sen ÄL (på eget bevåg)

• che71
    GråterFrajda 80 skrev 2013-01-22 08:08:28 följande:
    Hur går det för alla här?

Vi kan konstatera att vi hade MF i söndags... den konstiga mensen var något jag oroade mig över och det skulle jag gjort. Fick så ont så min man fick leda mig. Jag satt på toan och visste inte om jag skulle svimma, spy eller göra nummer 2.

Lade mig med en 1mg Panodil för att ca 1,5 timme senare höra plupp i toan. Mannen kikade också... men men. 

Åh nej !!
    Så himla trist!!
    Kram
  • che71
    Frajda 80 skrev 2013-01-22 18:00:24 följande:

Tack!

Någon dag ÄR det vår tur. Nu håller vi allt för att Che ska få behålla ♥ Sen hakar vi andra på! 
    Vilken vecka var det i?
    Har du varit på VUL o kollat om allt blött ut?
    Kram
  • che71
    minaz skrev 2013-01-27 04:00:41 följande:

Usch, beklagar verkligen till er alla som går igenom missfall efter missfall, så fruktansvärt!

Vet hur jobbigt det är då jag själv får kemiska missfall gång på gång men jag vet inte om det räknas som att jag varit gravid.

Får plus på gravstickan några dagar innan mens och sen blir mensen 1-3 dagar sen och en mindre blödning kommer.

Nu den här månaden så fick jag ett plus på stickan bim-3 och sen blev mensen 2 dagar sen och 2 klumpar kom ut.. 

Jag har inte blött så kraftigt som vid vanlig mens.

Vad händer???

Bör jag uppsöka läkare?

Men MINUS på gravtesterna har jag iaf.

Beklagar.
    Du borde söka läkare, om inte annat än för att det ska konstateras att du har haft missfall så att du kan få missfallsutredning. Då måste det finnas 3 i journalen.
    Alla gånger har jag ringt KK akut men de verkar inte vilja ha patienter, säger bara ta 2 panodil o försök sova, återkom imorgon...me jag har varje gång åkt in dagen efter o suttit i timmar o väntat på VUL för att kolla om det var missfall, om allt kommit ut ....sen står det ju i journalen o det hjälper när det är dags för missfallsutredning.
    Kram
  • che71
    minaz skrev 2013-01-27 06:23:16 följande:
    Men jag vet inte om jag räknas in i den kategorin, "missfall".
    Jag har antagligen inga HCG hormoner kvar så då borde det inte synas på vul.

Men ska till min gynekolog den 8 feb, tänkte ta upp det med henne då.

Hur mår du "Che71"
    Du är ju gravid. =)
    Lycklig är jag för din skull iaf, så jag längtat för din skull, hoppas bara att jag också får vara där du är inom kort.

Kramis...
    Men dina missfall ska väl utredas även om de är tidiga.

Jag mår bra, illamående i 2 dagar nu o mensvärk om kvällarna.
    Imorse tog jag ett digitalt "Gravid 2-3 veckor" Glad
    o det stämmer, 3 veckor sen jag blev gravid ikväll, (men ÄL imorgon för 3 veckor sen)

Så v 4+6 eller 5+0 idag

VUL 18/2 så det är 3 veckor tills dess
    Tar Fragminsprutor varje kväll nu.
    Kram
  • che71

Är det någon som har haft ont som vid äggstocken i tidig graviditet?
    Jag har detta idag, orkade inte promenera så fort innan idag för det spänner o drar, o magen är svullen, jobbigt att andas djupt på något sätt.
    Känns ungefär som några veckor efter missfallet i somras när de tror att en gulkroppscysta sprack.
    Men kan det hända när man är gravid också?
    Det är på höger sida, samma som i somras.
    Hela dagen idag inte innan i veckan.
    Är orolig. Läser om utomkveds...men då ska det väl vara olidlig smärta?!!
    I vilken vecka märker man om det blivit utomkveds?

• che71
    Annaloppan skrev 2013-01-28 11:52:28 följande:
    Oj skickade iväg lite tidigt. Hoppar gärna in här. Beklagar det som hänt er alla, ingen ska behövs gå igenom detta! Fick idag konstaterar mitt tredje MA på ca 1 år, operation imorgon sen börjar utredningen. Känns bara skit nu och vet inte hur vi ska orka. Man undrar mest varför? Är det någon här som börjat på utredning, vad gör dom?
    Hej!
    Beklagar dina MF/MA.
    I missfallsutredningen tog de 9 rör blod på mig o sen VUL o sen kromosomprover på oss bägge.

Det är så tungt o jobbigt att gå igenom missfall efter missfall, all längtan, alla drömmar alla planer, alla förhoppningar som hela tiden raseras o den oerhörda besvikelsen o sorgen.

I vilken vecka skulle du varit i nu?
    Hoppas det går fort o att ni snart är gravida igen o att det nästa gång går bra hela vägen!
Svar på tråden Häng med alla ni som har upprepade missfall..