Inlägg från: Maravilla |Visa alla inlägg
  • Maravilla

Hamster till 11-åring?

Hej! Nu har det varit både julafton och födelsedag men jag tycker absolut hon ska ha en hamster. Du verkar ju veta vad det innebär och det är super att barn får träna ansvar =)

Vi är inne på vår fjärde hamster, första var en vuxen Guldhamster (tog en 8 mån hona från en uppfödare då vi ville ha en riktigt tam hamster och som dessutom var äldre då jag inte visste hur intresset skulle hålla i sig. ) Killarna då  7 och 9 år skötte den exemplariskt. Visst fick jag påminna ibland och hjälpa till med burstädet (mest för att minimera utspridandet av spånet ;) ) men de knotade aldrig. 

Sen skaffade vi dvärghamstrar (vintervita) av en storuppfödare så de var inte så tama när de kom tyvärr.
    Sen var vi hamsterlösa över sommaren men nu har vi en ny liten Guldhamsterpojke som reste 85 mil för att komma hit =) . Han är köpt av en uppfödare och var handtam när han kom. Supergo kille! Om än ung och aktiv =)
    Om ni inte hittat någon ännu rekommenderar jag Hamster i fokus på nätet där det finns många uppfödare, men där är supermycket att lära sig också så den sidan är alltid bra. Men annars finns det ju Hamster och gerbil och Dvärg & Guldhamstrar på fb =)

Lycka till!! 

Svar på tråden Hamster till 11-åring?