Hamster till 11-åring?
Min dotter fyller 11 år i slutet på december. Hon önskar sig hemskt gärna en hamster. Hon och hennes storasyster hade varsin hamster för 4 år sedan men då var det ju jag som tog det största ansvaret med mat, vatten, byta i burar, kela och gosa m.m även om de själva var med. Nu vill hon då ha en hamster igen. Hon säger själv att hon absolut klarar att ta ansvar för mat, vatten och byte av buren. Och det betvivlar jag inte alls. Däremot kan hon vara lite småskraj när det gäller att hålla i djuren.
Men om jag nu skulle ge henne en hamster, fungerar det med en från djuraffären? De vi hade förut var därifrån och det tog ett tag innan de blev tama, de bet lite i början osv. Skulle vilja ha en hamster som är van att bli hanterad så att dottern vet det och inte blir skraj att den ska bita henne.
Sen har vi en katt här hemma som jag misstänker kommer tycka att hamstern är hur rolig som helst, eller så skiter han i den totalt Hade katter (annan än den vi har nu) när vi hade hamster förut och de brydde sig knappt. Men det borde ju fixa sig om hon endast har hamstern ute ur buren när dörren är stängd och att det är stängt till hennes rum när vi inte är hemma. Vad tycker ni? Ska jag ge henne det och visa att jag litar på att hon fixar det?
Det sista är att övertala mannen i huset Men det ska nog gå bra med lite kvinnlig list!