Inlägg från: Birgitta2 |Visa alla inlägg
  • Birgitta2

Hamster till 11-åring?

Nu är det ju så att DU måste inse att ansvaret är ditt. Bara ditt. Du kan förvänta dig att ditt barn tar ansvaret. Men du kan också förvänta dig att hon kommer tröttna om några månader. Och då är det DU som kommer byta i buren och sköta om allt. Vill du inte ta det ansvaret så ska du inte skaffa en hamster. Man kan inte kräva av en 11-åring att sköta om hamstern själv. För risken finns att det blir källan till bråk hemma, och det är inte värt det. Var beredd på att du själv får sköta om allt så småningom.

Det finns privata uppfödare för hamstrar. Jag skulle nog köpa av dom istället. Finns säkert nån hamster-hemsida nånstans där det tipsas om hamsterungar.

• Birgitta2
    Kroken skrev 2012-12-21 13:31:58 följande:
    Ja jag är väl medveten om att jag kan få ta över ansvaret helt och fullt Menade bara att hon kanske är stor nog att försöka få ta ansvaret. Givetvis är det jag som vuxen som har det största ansvaret, det gäller alla djur!

Har letat efter hamsteruppfödare men hittar inga alls i det område vi bor i (en area på 8 mil ungefär).
    Då får du kika i djuraffärer. Försök att få tag på en unge som är så ung som möjligt. Det fixar sig säkert. Bra att du är medveten att det är ditt ansvar. Alla begriper inte det. Lycka till.
Svar på tråden Hamster till 11-åring?