Kan era 4 åringar peka ut färgerna Blå, grön, röd och gul?
Min son är 4 år ganska nyss fyllda.. Han kan inte en enda färg.. Funderar på om det är utvecklingen som e sen med just färgerna, eller om han faktiskt är färgblind..
Min son är 4 år ganska nyss fyllda.. Han kan inte en enda färg.. Funderar på om det är utvecklingen som e sen med just färgerna, eller om han faktiskt är färgblind..
Nej det är just bara färgerna ja e fundersam över.. Han e duktig på allt annat så sätt.. Men tycker han borde kunna någon färg.. Eller e de ja som överdriver..
Oroar mig inte nått större så sätt.. Men min mamma kommenterade de idag, å hon har varit i Dagmamma i över 20 år, å inte vart me om att nån varit såhär sen me färgerna.. Att inte kunna en enda färg..
Och Dagis har ju påpekat detta me, och övar me honom.. Men de går lixom inte in..
Så nu har vi köpt ett spel med färger.. Så nu har vi övat lite grann.. Han gissar på nästan alla färgerna.. Grön å Gul kan han. Men de andra gissar han bara på..
Hej allihopa.. Vi körde hårdträning med honom.. Köpte ett spel som va med färger.. Där lärde han sig lite om vad färgerna hette.. Han glömmer det väldigt fort om man inte repeterar ofta. Men vi kör med: Röd som Blodet. Grönt som gräset Osv.. Men det sitter inte helt ändå.. Men vi övar på..