Karios skrev 2013-06-10 21:24:47 följande:
Det är verkligen inget självändamål att folk ska springa på gym i tid och otid. Dessutom är de ideal som frodas där långt ifrån sunda. Jag är för mångfald i alla sammanhang. Och reagerar kraftfullt om någon hävdar att en viss kroppsform är i något avseende bättre eller mer värd än någon annan. Det är här de bittra anonyma gör mest skada. De häver ur sig kommentarer för att provocera, och många här faller i fällan och ger dem bekräftelse och energi. Det är som det är. Kul ibland men mest tröttsamt. Nej, problemet är att de bittra anonyma indirekt argumenterar för ett obehagligt smalt kroppsideal, i dubbel bemärkelse. Den som tar mod till sig och lägger upp bild här tar en enorm social risk. Alla vet vilka normer de kämpar mot. Kan jag med en enkel positiv kommentar bejaka modet att exponera sig så ger jag ett bidrag till den mångfald jag månar om. "Alla är vackra på sitt sätt" är i mitt fall inte något insmickrande, ingen floskel. Det är ett genuint ideologiskt OCH estetiskt ställningstagande.
Jag skulle inte gå för nån annans skull, utan för min egen. Att ha gått ner 25 kilo efter att ha fött två barn har onekligen satt sina spår. Även om jag var inställd på att kroppen inte skulle vara som innan så var jag nog inte helt förberedd på den plufsiga mage som jag har kvar...
Kämpar dessutom med en hormonell sjukdom som gör att jag jag överlag ligger i riskzon för övervikt och just kring buken... INTE kul.